Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Pingflooding og lyder!

Anbefalte innlegg

Hei,

dette høres nok veldig merkelig ut:

Vi har en ny, meget kraftig PC fra fujitsu-siemens. Denne er bl.a. utstyrt med et integrert nettverkskort. Da pappa koblet denne opp brukte han en RJ-45 ledning jeg ikke vet hvor kom fra, men ettersom jeg merket at vi hadde mye packetloss (gikk treigt på f.eks. web/ssh og dermed testet jeg litt pinging) lagde jeg ny ledning. Tror den gamle egentlig var til fax bruk eller noe slikt.

Hvertfall, jeg tenkte jeg kunne teste om denne ledningen fungerte bedre ved å la linux boxen stresse nettverket litt. Kjørte pingflood med 50000 i packetstørrelse til maskinen, og fikk veldig liten loss. Det som er merkelig er at under pingingen lagde den nye maskinen høyfrekvente lyder! Disse endret faktisk styrke etter hvor stor packetsize jeg spesifiserte.

Min teori er at LED'en på kortet får strøm hver gang PC'en mottar en pakke - og blir derfor slått av og på i en enorm hastighet ved flooding. (Har 100mbit switchet nettverk).

Postet egentlig mest for å fortelle dette merkelige "problemet", men er det noen som tror at dette kan skade datakomponenter ved for høy last på nettverket? :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm... er det internt eller eksternt nettverkskort da?? hadde jeg vært deg ville jeg bytta til ett annet bare for å prøve! er det intigrert skal det ike være umulig å kjøre to kort samtidlig, ikke i XP vaffal! ellers kan du deaktivere det gamle! Har hatt ekle episoder der det blir summelyder så sier det pang! :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...