Gå til innhold

6pin FW - 4Pin ikke kompatibel?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nå kjøpt meg Western digital Extreme Lighted Drive 320GB og har brukt den med USB siden jeg ikke har 6Pin Firewire på maskinen. kjøpte derfor en 6-4Pin kabel men når jeg kobler harddisken til maskinen skjer det ingen ting. 1394 tilkobling er aktivert.

Skulle ikke dette være Plug&Play? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De to ekstra pinnene i 6-pins firewire brukes til strøm. Når du har en enhet med egen strømtilførsel skal ikke dette ha noe å si, og firewire skal fungere på akkurat samme måte som USB.

Ser du disken i lokal diskbehandling?

Start - Kjør: "diskmgmt.msc"

6481036[/snapback]

Den er ikke der. disken er koblet til. den er på har egen strømforsyning.

1394-tilkobling er også aktivert om det skulle ha noe å si. Statusen sier kun 0 Mbits.

Edit: nå sier den 400mbit men den er fortsatt ikke der..

post-70891-1152743259_thumb.jpg

Endret av T.J.
Lenke til kommentar

Om den før viste 0mbps, og nå viser 400, virker det som om du er på riktig vei, men disken skal uansett dukke opp på samme måte som USB når den er formatert, og du skal kunne se den i diskbehandling.

Hvis den virker helt fint på USB, er det vel enten Firewire-kontroller i harddisk-kabinettet eller PCen som er problematisk. Sjekk om det er en annen PC du kan teste på.

Lenke til kommentar

kan jo teste. er 3 laptoper i hus + en stasjonær.

håper det ikke er min det er feil på :dontgetit:

Svarte. kun min og brodern`s maskin som er så avansert at det er Firewire på må se om jeg klarer å rive ham løs fra wow.

Endret av T.J.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...