picpac Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Bildet fra første dag jeg prøvde panorering. Det andre er av en av bilene som veter på start på bakkeløpet i Arendal. Noen meninger? Lenke til kommentar
Daje.P Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Det første var bra, pen panorering. Synes kanskje bilen er litt langt til venstre i bildet, men det er kanskje bare meg, og dette er bedre panorering enn jeg greier Absolutt et bra bilde, dette likte jeg! Det andre synes jeg kanskje du var veldig uheldig med når det kommer til lyset, mulig det er denne møkkaskjermen her, men fronten på bilen virker veldig undereksponert, og refleksjonene i panseret stjeler for mye oppmerksomhet. Kanskje et polafilter kunne vært bra mot refleksjonene her? Ikke et bilde jeg ville tatt med i en portifolio etter å ha sett porscha di Som sagt, denne skjermen suger max, så godt mulig bildet ser bedre ut på en ålreit en mtp skyggepartiene. Men du tar tydeligvis langt langt bedre bilder av biler i fart enn stillestående biler, og det står det f*** meg respekt av Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 (endret) Bildet fra første dag jeg prøvde panorering.Det andre er av en av bilene som veter på start på bakkeløpet i Arendal. Noen meninger? 6480989[/snapback] Jeg ville valgt lenger lukketid på slike bilder, mellom 1/50- 1/125 synes jeg er passe i bra lys. Ellers er det normalt å bruke lukkeprioritet på slike bilder Endret 13. juli 2006 av Sportive. Lenke til kommentar
perottol Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Bilde 1. hadde kanskje litt kort eksponering. Bilde 2. sliter med elendig lys og farger. Tok meg friheten til noen korrigeringer i Photoshop. Hadde bildet vært uten den mannen til høyre så hadde det hjulpet mye. Lenke til kommentar
picpac Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2006 Bilde 1. hadde kanskje litt kort eksponering. Bilde 2. sliter med elendig lys og farger. Tok meg friheten til noen korrigeringer i Photoshop. Hadde bildet vært uten den mannen til høyre så hadde det hjulpet mye. 6482764[/snapback] Enig at det ar noe mørkt i frontpartiet, men det var for å unngå at bildet ble for utbrent. Ang fargene er jeg ikke enig med deg, fordi det er ikke sånn farge på bilen som det du har redigert det til. Ikke missforstå meg, for jeg er veldig glad for tilbakemeldinger Topp med slike forslag du kommer med Lenke til kommentar
perottol Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Du har nok rett ang fargen på bila, den vet jeg jo ingenting om. Grunnen til at det ble slik er at hvitbalansen i bildet er justert. Regner med at steiner, grus, bildekk etc. ikke skal fremstå som blå, men nøytral grå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå