Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe ny bil - Skal tunes og styles


Anbefalte innlegg

Du hører nok ikke på meg uansett... men for rundt 300.000 kr. så får du en splitter ny VW Golf 1.4TSI med Intercooler og kompressor. Motoren har 140 HK. Prut litt på prisen når du evt. bestiller og si du vil ha med litt styling...

 

Slennger du på rundt 50.000 til, så får du en Golf GT med samme motor men med 170HK. Du kan også få en 2.0TDI med 170HK.

 

Jeg er helt enig i det Avean sier over her!

 

En Golf 1.4TSI er også billig å forsikre (grunnet lavt motorvolum) + at den er billig å kjøre.

7883264[/snapback]

 

 

TSI motoren har Turbo og Kompressor.. ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

mange gode forslag på biler her.. selv liker jeg Nissan Silvia S15, Mazda RX7/8, Mitsubishi 3000GT/GTO.

 

Men... ja det finnes et men... :p

 

Det er ikke mulig å få registrert de "eksotiske gatebilene" fra japan i norge lengre. :(

 

Tok meg friheten til å "låne" en artikkel fra www.japanauto.no

 

Registrering

 

Det har tidligere blitt registrert JDM (Japan Domestic Market) biler i Norge på flere forskjellige måter. Skal ikke gå inn på disse nå.

Vi har, foruten et par biler som har blitt registrert på Motorhistorisk grunnlag, registrert våre biler med originale papirer vi har fått fra TUV og DEKRA i Tyskland. Dette har gått bra inntil en gang nå i november hvor det plutselig ble bråstopp. Det viste seg at TUV og DEKRA har benyttet tester som har blitt utført på Europeiske modeller av bilene vi har bestilt papirer på. Dette ble oppdaget først nå i høst og vegvesenet godtar derfor ikke lenger TUV eller DEKRA papirer. De forlanger nå underlags dokumenter på papirene vi tidligere brukte. Dette har de jo nå god grunn til rent bortsett fra at JDM bilene stort sett bare avviker minimalt fra de Europeiske modellene. Vi satt straks igang og sendte en Supra til DEKRA for å teste avgasser og bremser osv. for å lage underlags dokumenter. Vi var nå klare igjen for å sende enda en bil ned for flere tester og vi var også klare for å ofre en bil til kollisjonstest. I mellomtiden sendte vegvesenet sine nye krav over til TUV og DEKRA og de svarte oss med at selvom de utførte alle tester de kunne så tilfredstilte de allikevel ikke norske myndigheter. De krevde også, blandt veldig mye annet rart en kollisjonstest til nærmere 100.000 Euro (ca. 800.000,- Norske kroner) samt at vi da måtte ofret en bil så nærmet vi oss millionen bare for denne testen. Når i tillegg TUV og DEKRA sier at selvom vi gjør alt dette vil det allikevel ikke være nok, så blir det litt tungt. Vi jobber nå mot sfoor i vegvesenet for å prøve å få litt forståelse for at dette er noe drøyt. Vi har håp om at noen etterhvert får opp øynene og letter litt på disse kravene.

Endret av YellowFellow
Lenke til kommentar

hmh mange interessange meninger ute å går, det er hvertfall sikkert. men til trådstarter, en sinna, men god bil, er ike noe som er lurt å kjøpe. det er noe du selv må bygge, og får å bygge må du kunne, og får å kunne må du intressere deg! kan jeg spøøre om du noen gang har kjørt noe sprekt? veit du åsen 500hk røsker? og ikke minst, har du en motor du bremser til 500hk, veit du hva som koster når den ryker? dette skjer fordi du ikke hører/reagere på en liten ulyd f.eks, forde du ikke veit hva som er gjort osv. ikke frekt meint for all del! syns det er bra det er fler folk der ute som vil ha sprek bil, men vær så snill å gjør det selv, og LÆR det! er ikke gjort p åen to tre, og det er ikke å vente at du med første motorbygg lander på 500hk, men du LÆRER en masse, og du lærer å håndtere krefter. slik at du videre utvikler deg selv og bil, og til slutt er du på nivå med reodor felgen;)

 

håper ikke du syns jeg var for kvass, er ment som hjelp/råd

 

mvh

Lenke til kommentar
Du hører nok ikke på meg uansett... men for rundt 300.000 kr. så får du en splitter ny VW Golf 1.4TSI med Intercooler og kompressor. Motoren har 140 HK. Prut litt på prisen når du evt. bestiller og si du vil ha med litt styling...

 

Slennger du på rundt 50.000 til, så får du en Golf GT med samme motor men med 170HK. Du kan også få en 2.0TDI med 170HK.

 

Jeg er helt enig i det Avean sier over her!

 

En Golf 1.4TSI er også billig å forsikre (grunnet lavt motorvolum) + at den er billig å kjøre.

7883264[/snapback]

 

 

TSI motoren har Turbo og Kompressor.. ;)

7883657[/snapback]

Ja... Stemmer det...

Lenke til kommentar
Motoren i en Golf GT er vel TSI, er det ikke? Twincharger-motoren, så har man toliters turbodiesel med 170hk.

 

Jeg tror faktisk jeg hadde gått for dieselen. ^^

8103853[/snapback]

Stemmer det. Alle Golf GT'er man ser har 170HK'er. Enten har de en 170HK'ers 1.4TSI motor, eller så har de en 2.0TDI. Begge da altså med 170HK'er.

 

Personlig så hadde jeg valgt TDI'en ja. Det er jo forsåvidt det jeg har gjprt også :) Men i en Touran da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...