Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe ny bil - Skal tunes og styles


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har et budsjett på 300.000, og jeg skal kjøpe meg ny bil. Jeg skal ha en japansk bil, honda, eller noe i den duren.

 

Jeg skal også style og tune bilen, men trenger gode sider hvor jeg kan kjøpe bodykits og tuning(turbo etc) (Trenger ikke være en norsk side, men er jo fordel at de sender til norge). Dette skal være en bil ala de som er i The fast and the furious - tokyo drift. Dere skjønner hvor jeg vil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til den prisklassen, så kan jeg få anbefalle:

 

Nissan Silvia/200SX S13, S14(zenki), S14a(kouki) og S15 (S15 uten skilter isåfall)

Nissan Skyline R32 GTR eller R33 GTS-t

Nissan 300ZX

Nissan 350Z (uten skilter)

Honda Integra Type-R

Mazda RX-7 FD3S

Toyota Supra Mk4 (uten skilter)

Mitsubishi 3000GT

Mitsubishi Eclipse GSX

+ sikkert noen til.

 

Tuning & Styling kan skaffes ifra: www.takakaira.com

 

 

Selv kjører jeg en Nissan 200SX S14a, som jeg valgte på grunnlag av at den er bakhjulsdreven, aggressivt utseende, god og trimmevennlig motor og billige ettermarkeds deler.

Samt at kunnskapsnivået rundt 200SX begynner å bli ganske høyt rundt om i Norge.

Lenke til kommentar

De fleste bilene jeg nevnte koster rundt 200-250k, så da har du igjen litt cash til diverse.

Selv ga jeg litt over 200k for min S14a.

 

Nissan 200SX kan lett skaffes i norge, men det er også populært å hente dem ifra tyskland, koster ikke mange kronene ekstra. Det finnes mange bra eksemplarer der ute! Som f.eks denna som allerede har litt modifikasjoner: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...09&pos=3&tot=20

 

Mazda RX-7 er også et godt valg, kan skaffes med venstreratt ifra tyskland. Men er vanskelig å finne strøkne eksmplarer. Da må du til japan, men blir da kun med høyreratt, men ikke at det er noe problem spør du meg...

 

Toyota Supra Mk4 kan du også finne i tyskland med venstreratt.

 

Skyline er drømmen for mange, inkl meg sjølv. Det finnes flere firmaer som importerer og har allerede noen på lager i norge.

 

Need4Speed, JapanAuto og JapanImport er noen som holder på.

Endret av Eplejus
Lenke til kommentar

Mye fete biler der, som ikke koster skjorta.

 

Skjekka ut japanimport siden, fant en veldig fin 180sx.

http://www.japanimport.no/Priseksempler/Sp...an/93_180sx.htm

Tror du om den?

 

99000,-

Hvilke ekstra utgifter kommer i tillegg?

 

Hvor mye må jeg ut med for og få 500hk(+/-) under panseret på 180SX'en? Er det en god bil generelt?

Endret av bilterningen
Lenke til kommentar

En S13.5 er intet dumt valg, gode biler med gode kjøreegenskaper som fremdeles er meget populære både i Japan og i her til lands.

 

Prisen blir det som står, men uten skilter.

Dette er heller ikke bil du kan regne med å få skilter på...

 

Denna 180SX'n kommer mest sannsynelig med med en SR20DET motor. Om jeg husker rett, så ble det også levert med SR20DE og CA18DET.

Det er fullt mulig å hente 500HK ut av en SR20DET, men det koster.

NorrisDesigns i England bygger motor for deg, pris er ca 100000,- for en som er bygd for å holde ~650hk, dette er prisen kun for motor, i tillegg kommer turbo, datasprut, ny girkasse +++ mye mer! Da snakker vi fort over 100000,- til.

 

Sats heller på rundt 350-400hk i en bil som detta, det er mer realistisk.

 

Om du faktisk er seriøs om det du skriver, og er på jakt etter en Nissan, så ta en tur innom forumet på 200SX-OGN

Er mange der som driver med import både ifra Tyskland og Japan.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det ikke mulig og få skilter på noen av de bilene som japan import har?

6483220[/snapback]

 

S13 med SR20DET er ikke typegodkjent i norge, kun med CA18DET.

Men vet om et tilfelle hvor den har blitt registert på grunnlag av flyttegods ifra England.

 

Need4speed tar på seg jobben med å få registert Skyline for deg, som du heller skulle ønske en sånn.

Det går flere Skyline's med skilter her til lands nå.

 

Om du absolutt skal ha en med skilter og import ifra Japan, så vil jeg anbefalle en R32 GTS-t. Den skulle passe ditt prisbudsjett.

 

Her har du en som er til salgs, bilen står klar i Norge!

http://forum.200sx-ogn.org/viewtopic.php?t=25195

Lenke til kommentar
Okey.

Hvor mye er det mulig å hente ut av skyline motorene? Hørt flere som sier at det ikke er noe problem å hente ut 500hk.

6483481[/snapback]

 

I denna R32 GTS-t'n sitter det en RB20DET, dvs en 2-liter rekkesekser med singelturbo.

Grei motor som skal kunne klare ~400hk med standard innmat og om man bytter ut turbo'en, samt eksos, filter, datasprut, og kammere.

Men hvor lenge motor'n lever med det ladetrykket som må til for å få ~400hk, det er en annen historie...

 

Skal du ha det råeste, så gå for en GTR, i alle GTR modelene sitter det en RB26DETT, dvs en 2.6-liter rekkesekser med twin turbo.

 

Det er ikke bare å fjerne en "pling, pang, plong" som folk sier. Det man må gjøre er å bytte ut orginal turbo'ene da de kommer med kjeramiske lagere som ikke tåler noe særlig mer enn 0.9 bars ladetrykk

 

Nye turbo'er, eksos, filter, datasprut, få mappet bilen sikkelig, og vips, så skulle man nok klare i nærheten av 500hk i en RB26DETT.

 

Må fortelle at motorbygging ikke er innenfor mitt ekpertisefelt, så jeg kan ta feil.

All info jeg kommer med er det jeg har lest og hørt.

 

Og husk på, at når du trimmer til disse nivåene, så trenger du også sterkere bremser og bedre kjøling. Koster noen kroner det også...

Endret av Eplejus
Lenke til kommentar

Drømme bilen min er en RX-7 med Veilside Fortune Model sett. Uten tvil

 

Men så er det en stund til jeg skal ha bil også da, og Fortune Model sett koster!

 

*Veilside* -> Products -> Aero-Fashion -> Mazda -> Og under RX-7 står det "Fortune Model".

 

Det er den "Han" kjører i Tokyo Drift. ;)

 

Prisen er på $ 11,000.00 som er litt over 68 000,- norske kroner.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Drømme bilen min er en RX-7 med Veilside Fortune Model sett. Uten tvil

 

Men så er det en stund til jeg skal ha bil også da, og Fortune Model sett koster!

 

*Veilside* -> Products -> Aero-Fashion -> Mazda -> Og under RX-7 står det "Fortune Model".

 

Det er den "Han" kjører i Tokyo Drift. ;)

 

Prisen er på $ 11,000.00 som er litt over 68 000,- norske kroner.

6489142[/snapback]

 

fin bil? http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...0&pos=13&tot=24

Lenke til kommentar
Til den prisklassen, så kan jeg få anbefalle:

 

Nissan Silvia/200SX S13, S14(zenki), S14a(kouki) og S15 (S15 uten skilter isåfall)

Nissan Skyline R32 GTR eller R33 GTS-t

Nissan 300ZX

Nissan 350Z (uten skilter)

Honda Integra Type-R

Mazda RX-7 FD3S

Toyota Supra Mk4 (uten skilter)

Mitsubishi 3000GT

Mitsubishi Eclipse GSX

+ sikkert noen til.

 

6481444[/snapback]

 

Jeg vil ikke anbefale RX-7 ettersom det er ganske vanskelige motorer å skru på hvis du ikke har gjort det en god del.

 

Heller ikke Integra eller Eclipse hvis han skal trimme. Ingen vits da det bare slipper med en gang.

Lenke til kommentar

Lite tips siden jeg har vært i samme situasjon som deg med masse penger og FnF dilla. IKKE GJØR DET ! Ikke kast bort penger på en gatebil for guds skyld. For det første så blir du lei av bilen etterhvert, ikke særlig komfort i noen av de bilene du har listet. Annen ting, du bor i Norge ! Og styling koster noe inni helvete hvis du ikke gjør det selv, og det tåler absolutt ingenting heller. Jeg brukte 15 000 på frontskjørtet alene, Veilside er nesten dobbelt så dyrt som det igjen.

 

Du får mange råe biler til 300k for å ikke snakke om nyeste Honda Accord Sport. Praktisk og trenger ingen bodykit for å se pen ut.

Lenke til kommentar

En ting er å kjøpe seg en japansk sportsbil, noe helt annet er å trimme til rundt 500 hk. Det samme gjelder forsåvidt å trimme til 400 hk også.

 

Skal bilen se ut som noe fra F&F er det bedre å gå for show enn go. Altså utseende og ikke motor. Kjøp en Eclipse med 4x4 og turbomotor fra USA, kjøp masse styling og spygrønn lakk, eventuelt en som allerede er stylet (en eller annen replika). Det finnes sikkert i bøtter og spann over der.

 

Skal du ha skilter og samtidig trimme kommer du til å bryte det som er av lover. Finnes sikkert nesten ikke en eneste 200SX her i landet med skilter som ikke er ulovlig trimmet. Hvor mange som blir stoppet eller får problemer på grunn av dette vet jeg ikke, men det er nok utrolig små sjanser for det. Uansett, ulovlig er det.

 

Og så snart du snakker om en økning på godt over 100% så bør du vite hva du gjør. Har du pengene er det lett å sette bort bilen til et verksted å få nøklene tilbake med flere hundre hk under panseret, men det betyr ikke at du bør gjøre det.

 

Nok moralsnakk for min sin del.

 

 

Skal du absolutt trimme så hør på Eplejus og kjøp deg en 200SX. Bytt eksos, turbo, boostkontroller, bensinpumpe, dyser, hjerne/map og datasprut. SR20DET bør klare 350 - 400 hk på original innmat, uten at jeg vil garantere for levetiden.

 

Du bør også komme godt på vei med 300 000,- for bil og trim.

 

Selv har jeg en Mazda RX-7 Type R, og er storfornøyd med den. Men ikke tro at du kan konvertere til singelturbo, slenge på "NOS" og øke ladetrykk til du har 500 hk sånn uten videre.

 

Jeg tror heller det er mer framtid i sånne som Marvil her på forumet. Som er skikkelig glad i biler, og kjører en clean Golf. Ikke mye motor, men ikke alle som er nødt til å kjøre om kapp med alt og alle hele tiden, heldigvis.

 

 

Bottom line, hvis du virkelig er seriøs og har 300 000,- som du skal bruke på en japansk sportsbil så tror jeg ikke du hadde kommet inn her og spurt hvilken bil du skal kjøpe. "..Honda eller noe sånn.." Da hadde du nok undersøkt hvilke biler som finnes der ute, hvilken prisklasse dem har, og hva som er mulig med moderat eller enkel trim. De fleste bilmerker har jo både norske og internasjonale diskusjonsfora hvor det er mulig å få hjelp til nesten alt.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Hei.

 

Jeg har et budsjett på 300.000, og jeg skal kjøpe meg ny bil. Jeg skal ha en japansk bil, honda, eller noe i den duren.

 

Jeg skal også style og tune bilen, men trenger gode sider hvor jeg kan kjøpe bodykits og tuning(turbo etc) (Trenger ikke være en norsk side, men er jo fordel at de sender til norge). Dette skal være en bil ala de som er i The fast and the furious - tokyo drift. Dere skjønner hvor jeg vil?

6480659[/snapback]

 

 

Hei.

 

Dessverre er reklame ikke tillat her i forumet... ;)

Red. av Jarmo

 

Mvh

 

Nina Smith :):)

Lenke til kommentar

Du hører nok ikke på meg uansett... men for rundt 300.000 kr. så får du en splitter ny VW Golf 1.4TSI med Intercooler og kompressor. Motoren har 140 HK. Prut litt på prisen når du evt. bestiller og si du vil ha med litt styling...

 

Slennger du på rundt 50.000 til, så får du en Golf GT med samme motor men med 170HK. Du kan også få en 2.0TDI med 170HK.

 

Jeg er helt enig i det Avean sier over her!

 

En Golf 1.4TSI er også billig å forsikre (grunnet lavt motorvolum) + at den er billig å kjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...