inaktiv000 Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Poster her ettersom denne passer i flere kat. Har man et tastatur med play/pause, stop, next, prev osv knapper kan man bruke disse til å styre musikkprogrammer o.l. Problemet mitt er at hvis jeg trykker play når ingen programmer er oppe åpnes Windows Media Player. Hvordan kan jeg stille på dette? Jeg vil helst ha Winamp til å starte. Et annet problem er at Winamp 3.x ikke ser ut til å støtte disse knappene. Må man ha plugin, eller hva? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Hvis du innstallerer programmene som eventuelt fulgte med tastaturet, vil du sannsynligvis få muligheten til å velge hva knappene skal brukes til, og dessuten vil flere programmer ha støtte for det. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 17. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2002 nope :/ logitech har ikke instillinger for disse knappene. jeg vil tro at det er en slags "standard" for windows (og dermed kan windows velge at mediaplayer skal bruke dem? :sad:) Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 jeg brukte en media spiller til xp som man kunne legge til nede på oppgavelinjen...der fikk jeg knappene til å funkere uten programvare. :smile: Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 har lurt litt på dette selv...venter spent på resultat... :smile: Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 17. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2002 jupp... litt sleipt av ms å kreve at man bruker media player på denne måten! det er vel mulig å stille på dette i registeret, men det burde være en mer "vanlig" måte. noen som vet? Lenke til kommentar
Elvis Presley Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 YO! Da jeg installerte Winamp 3 for en stund siden merka jeg jo fort at play, pause, stop osv. knappene på tastaturet ikke funka. Jeg spurte faktisk her på hw.no hva jeg måtte gjøre, og da fikk jeg en kommando linje jeg bare trengte å legge til en eller annen notepad fil i Itouch mappa. Men jeg gjorde jo bare dette en gang, så glemte jeg alt sammen. Nå har jeg reinstallert Winamp 3 fordi det klikka HELE tia, og da funker ikke knappene igjen. Men da ligger altså svaret et eller annet sted i forumet på hw.no! Bare søk på WInamp 3 eller noe, tror det var det jeg kalte saken... Jeg skal gjør det nå! Lenke til kommentar
Elvis Presley Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Yo, nå fant jeg svaret! Finn filen players.ini i iTouch-mappeen. Legg inn følgende linje: Wa3=key,Studio.exe,BaseWindow_RootWnd,xxx,xxx,X,C,V,Z,B,0,1,WinAmp 3 Lagre og lukk filen. Neste steg er å endre en nøkkel i registeret. Bruk regedit til dette. Finn frem i trestrukturen der til HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionApp Paths Her skal det ligge en undermappe som heter Studio.exe Hvis denne mappen ikke ligger der opprett den. I mappen studio.exe skal det ligge to nøkler av type "string value". Den første som skal hete (default value) skal har verdien "C:Program FilesMultimediaWinamp3Studio.exe" husk å endre banen til der winamp3 ligger hos deg. Den neste nøkkelen skal hete path og ha verdien C:Program FilesMultimediaWinamp3 dvs katalogstrukturen frem til der winamp ligger. Når disse to tingene er gjort, må du restarte maskinen. Du skal nå kunne styre winamp3 fra tastaturet ditt. Lenke til kommentar
RSy Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Jeg har samme problem, men bruker Microsoft Internet Pro Keyboard. Gjelder samme overnevnte prosedyre? RSy Lenke til kommentar
bergangster Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Dere kan også trykke på media-knappen (fjernkontrollen) Lenke til kommentar
sxxxe83 Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Yo, nå fant jeg svaret! Finn filen players.ini i iTouch-mappeen. Legg inn følgende linje: Wa3=key,Studio.exe,BaseWindow_RootWnd,xxx,xxx,X,C,V,Z,B,0,1,WinAmp 3 Lagre og lukk filen. Neste steg er å endre en nøkkel i registeret. Bruk regedit til dette. Finn frem i trestrukturen der til HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionApp Paths Her skal det ligge en undermappe som heter Studio.exe Hvis denne mappen ikke ligger der opprett den. I mappen studio.exe skal det ligge to nøkler av type "string value". Den første som skal hete (default value) skal har verdien "C:Program FilesMultimediaWinamp3Studio.exe" husk å endre banen til der winamp3 ligger hos deg. Den neste nøkkelen skal hete path og ha verdien C:Program FilesMultimediaWinamp3 dvs katalogstrukturen frem til der winamp ligger. Når disse to tingene er gjort, må du restarte maskinen. Du skal nå kunne styre winamp3 fra tastaturet ditt. Tenkte jeg skulle prøve ut dette på min Dell Inspiron 8200, burde vel funke på en bærbar også, men i stedet for player.ini fila som ligge i itouch mappa., hvilken fil skal jeg leite etter da??? Noe med bærbar som har prøvd ut dette??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå