asia_hills Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 ,26/08-2006 : 11:37]Personlig satt jeg med intrykket av at HDMI var en god del bedre enn komponent - høyere båndbredde, lyd+bilde osv..? Tror uansett ikke at den "nye" 360'n får like høy pris som (lanserings)prisen til PS3. 6745023[/snapback] I mange tilfeller oppleves bildet fra komponent som bedre. Så dette er ingen fastsatt sannhet. Dr Peedee 6745610[/snapback] ja det skal jeg love deg. HDMI 1.3 er bedre en component, vri og vend på det alt du vil men til syvende og sist gir det bedre overføring av informasjon en det component kan gi Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) ,26/08-2006 : 11:37]Personlig satt jeg med intrykket av at HDMI var en god del bedre enn komponent - høyere båndbredde, lyd+bilde osv..? Tror uansett ikke at den "nye" 360'n får like høy pris som (lanserings)prisen til PS3. 6745023[/snapback] I mange tilfeller oppleves bildet fra komponent som bedre. Så dette er ingen fastsatt sannhet. Dr Peedee 6745610[/snapback] ja det skal jeg love deg. HDMI 1.3 er bedre en component, vri og vend på det alt du vil men til syvende og sist gir det bedre overføring av informasjon en det component kan gi 6758943[/snapback] Selve interfacet er jo så klart teoretisk bedre, men det finnes jo andre begrensende faktorer, som f.eks videochipen i konsollen og bildebehandlingschipen i TV'en. Endret 28. august 2006 av espent Lenke til kommentar
asia_hills Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) ,26/08-2006 : 11:37]Personlig satt jeg med intrykket av at HDMI var en god del bedre enn komponent - høyere båndbredde, lyd+bilde osv..? Tror uansett ikke at den "nye" 360'n får like høy pris som (lanserings)prisen til PS3. 6745023[/snapback] I mange tilfeller oppleves bildet fra komponent som bedre. Så dette er ingen fastsatt sannhet. Dr Peedee 6745610[/snapback] ja det skal jeg love deg. HDMI 1.3 er bedre en component, vri og vend på det alt du vil men til syvende og sist gir det bedre overføring av informasjon en det component kan gi 6758943[/snapback] Selve interfacet er jo så klart teoretisk bedre, men det finnes jo andre begrensende faktorer, som f.eks videochippen i konsollen og bildebehandlingschipen i TV'en. 6758955[/snapback] jada, men selvet mediet som brukes til å overføre informasjonen fra spiller til behandler er for det første mer støysikkert, samtidig som det har høyere båndbredde og integritet. kort sagt, HDMI er bedre en component i ALLE tilfeller edit: hva er vitsen med å prøve å nedtone HDMI som noe "ubetydelig" lei av alle "halvsannheter" som lanseres som fakta på disse forumene Endret 28. august 2006 av asia_hills Lenke til kommentar
asia_hills Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Dessuten! det å påstå at HDDVD muligens har mer støtte i markedet er rett og slett bare latterlig, det er ingen hemmelighet at BRD triumferer på akkurat dette området lykke til med det klumpete HDDVD drev-danglebæret som kommer til xbox.. brevvekt i "mini" format Lenke til kommentar
Mala Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Du er sikker i din sak. Eg har inget behov for verken det eine eller det andre med det første,så eg blir sittende på gjerde i mange år enda. Det skal uanset blir artig å se ka som skjer. Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Board of Directors (Blu Ray) Apple Computer Inc. Dell HP Hitachi LG Mitsubishi Electric Panasonic Pioneer Philips Samsung Sharp Sony TDK Thomson Twentieth Century Fox Walt Disney Warner Bros. Kilde: Wikipedia Endret 28. august 2006 av ShredLord Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) ,26/08-2006 : 11:37]Personlig satt jeg med intrykket av at HDMI var en god del bedre enn komponent - høyere båndbredde, lyd+bilde osv..? Tror uansett ikke at den "nye" 360'n får like høy pris som (lanserings)prisen til PS3. 6745023[/snapback] I mange tilfeller oppleves bildet fra komponent som bedre. Så dette er ingen fastsatt sannhet. Dr Peedee 6745610[/snapback] ja det skal jeg love deg. HDMI 1.3 er bedre en component, vri og vend på det alt du vil men til syvende og sist gir det bedre overføring av informasjon en det component kan gi 6758943[/snapback] Selve interfacet er jo så klart teoretisk bedre, men det finnes jo andre begrensende faktorer, som f.eks videochippen i konsollen og bildebehandlingschipen i TV'en. 6758955[/snapback] jada, men selvet mediet som brukes til å overføre informasjonen fra spiller til behandler er for det første mer støysikkert, samtidig som det har høyere båndbredde og integritet. kort sagt, HDMI er bedre en component i ALLE tilfeller Det fint med ord som ALLE, eller ALLTID eller ALDRI. Ikke sant? Slipper å jobbe så hardt da... Alle andre intr. som gidder lese hjemmekinomagasiner, film/hjemmekino web sites, google osv. kan jekke at det er IKKE i alle tilfeller HDMI løsningen har prestert det beste bildet. Teori og praksis er ikke alltid det samme. Veit ikke hvor mange film og hardware reviews jeg har lest hvor konklusjonen har vært at komponent ga et mere naturlig bilde. Dette kan komme av crappy teknisk løsning på avspiller eller tv/projektor. Teoretisk er det en annen sak. Dr Peedee Endret 28. august 2006 av Dr.Peedee Lenke til kommentar
asia_hills Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 ,26/08-2006 : 11:37]Personlig satt jeg med intrykket av at HDMI var en god del bedre enn komponent - høyere båndbredde, lyd+bilde osv..? Tror uansett ikke at den "nye" 360'n får like høy pris som (lanserings)prisen til PS3. 6745023[/snapback] I mange tilfeller oppleves bildet fra komponent som bedre. Så dette er ingen fastsatt sannhet. Dr Peedee 6745610[/snapback] ja det skal jeg love deg. HDMI 1.3 er bedre en component, vri og vend på det alt du vil men til syvende og sist gir det bedre overføring av informasjon en det component kan gi 6758943[/snapback] Selve interfacet er jo så klart teoretisk bedre, men det finnes jo andre begrensende faktorer, som f.eks videochippen i konsollen og bildebehandlingschipen i TV'en. 6758955[/snapback] jada, men selvet mediet som brukes til å overføre informasjonen fra spiller til behandler er for det første mer støysikkert, samtidig som det har høyere båndbredde og integritet. kort sagt, HDMI er bedre en component i ALLE tilfeller Det fint med ord som ALLE, eller ALLTID eller ALDRI. Ikke sant? Slipper å jobbe så hardt da... Alle andre intr. som gidder lese hjemmekinomagasiner, film/hjemmekino web sites, google osv. kan jekke at det er IKKE i alle tilfeller HDMI løsningen har prestert det beste bildet. Teori og praksis er ikke alltid det samme. Veit ikke hvor mange film og hardware reviews jeg har lest hvor konklusjonen har vært at komponent ga et mere naturlig bilde. Dette kan komme av crappy teknisk løsning på avspiller eller tv/projektor. Teoretisk er det en annen sak. Dr Peedee 6759761[/snapback] blah blah blah... bottom line: slutt å snakke halvsannheter.. iallefall nyanser ting litt mer, lett å misforstå hva du mener skjønner du Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 [blah blah blah... bottom line: slutt å snakke halvsannheter.. iallefall nyanser ting litt mer, lett å misforstå hva du mener skjønner du 6759911[/snapback] Hvilke halvsannheter? Og hva vil du jeg skal nyansere min gode mann? Dr Peedee Lenke til kommentar
nacho Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 6759761[/snapback] blah blah blah... bottom line: slutt å snakke halvsannheter.. iallefall nyanser ting litt mer, lett å misforstå hva du mener skjønner du 6759911[/snapback] Er vel ikke så vanskelig å forstå, at analoge løsninger KAN gir mer naturlig og "varmt" bilde enn digitale? Dette har de fleste musikkentusiaster vært enig om når det gjelder lyd, altså cd vs lp. Viss man har den ytterste smale forståelse av analoge vs digitale signaler så er det ikke vanskelig å skjønne at dette kan være tilfelle. (jeg har bare den ytterste smale forståelse.) (kan ikke vi ta en cd mot lp krig her også, begynner å bli lei den vanlige tralten) Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Bare for å ta med noe av HD DVD-støtten i markedet også: *Toshiba *NEC *Sanyo *Microsoft *Hewlett Packard *Intel Hollywoodstøtte: *Universal Studios (ekslusivt) *Paramount Pictures *Warner Bros. *Studio Canal *The Weinstein Company. For en mye større og mer detaljer liste: http://www.hddvdprg.com/about/member.html Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Oi...Nå gjorde du meg oppmerksom på størrelsesforskjellen på støttepartnere til de ulike formatene. Jeg visste Blu Ray hadde et overtak, men ikke SÅ stort! Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Oi...Nå gjorde du meg oppmerksom på størrelsesforskjellen på støttepartnere til de ulike formatene. Jeg visste Blu Ray hadde et overtak, men ikke SÅ stort! 6762211[/snapback] Leste du linken? Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Oi...Nå gjorde du meg oppmerksom på størrelsesforskjellen på støttepartnere til de ulike formatene. Jeg visste Blu Ray hadde et overtak, men ikke SÅ stort! 6762211[/snapback] Leste du linken? 6762219[/snapback] Han trenger ikke det hvis han allerede har gjort seg opp en mening, ikke sant Dessuten - folk må se litt på hvilke filmstudioer som støtter HD-DVD og det de har produsert/produserer av store filmproduksjoner. Ikke bare telle og se seg blind på antall studios osv... Og når flere av de store støtter begge formater så viser vel det bare at de er såpass usikre på utfallet at det er ingen grunn til at en gjeng nisser her på forumet kan være så forbaska skråsikre på at BlueRay vinner. Men - det er jo bare min tanke da. Eller være sikre på at HD-DVD vinner for den saks skyld. Dr Peedee Endret 28. august 2006 av Dr.Peedee Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Lite-on skal vist produsere extern HD-dvd addon til xbox 360 Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Det gjorde jeg, så kan dere kryssjekke med linken jeg gav : BLU RAY: Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Board of Directors/ Contributors /Members Apple Computer Inc. Dell HP Hitachi LG Mitsubishi Electric Panasonic Pioneer Philips Samsung Sharp Sony TDK Thomson Twentieth Century Fox Walt Disney Warner Bros. Adobe Systems Almedio Inc. Alticast Aplix Corporation ArcSoft, Inc. ATI Technologies Inc. Atmel Corporation AudioDev AB Broadcom Corporation Canon Inc. CMC Magnetics Corporation Coding Technologies GmbH Cryptography Research Inc. CyberLink Corp. DATARIUS Technologies GmbH DCA Inc. Deluxe Media Services Inc. Dolby Laboratories Inc. DTS, Inc. Electronic Arts Inc. Esmertec Fuji Photo Film Co. Ltd. Fujitsu Ltd. Horizon Semiconductor Imation Corp. InterVideo Inc. Kenwood Corporation Lionsgate Entertainment LITE-ON IT Corporation LSI Logic MediaTek Inc. Meridian Audio Ltd. Metta Technology Mitsubishi Kagaku Media Co.Ltd. Mitsui Chemicals Inc. Moser Baer India Limited Nero Optodisc Technology Corporation Paramount Pictures Corporation Pixela Corporation Prodisc Technology Inc. Ricoh Co., Ltd. Ritek Corporation ShibaSoku Co. Ltd. Sigma Designs Inc. Sonic Solutions Sonopress Sony BMG Music Entertainment ST Microelectronics Sunext Sun Microsystems, Inc. Taiyo Yuden Co., Ltd., Universal Music Group Victor Company of Japan, Ltd. Visionare Corporation Zentek Technology Japan, Inc. ZOOtech Ltd. Zoran Corporation Alpine Electronics Inc. Asahi Kasei Microsystems Co., Ltd. ashampoo GmbH & Co. KG Bandai Visual Co. Ltd. BASF AG Basler Vision Technologies BenQ Corporation B.H.A. Corporation Bose Corporation B&W Group The Cannery Cheertek Inc. Cinram Manufacturing Inc. D&M holdings, Inc. Daewoo Electronics Corporation Daikin Industries, Ltd. Daxon Technology Inc. Degussa Eclipse Data Technologies Elpida Memory, Inc. ESS Technology Inc. Expert Magnetics Corp. Fujitsu Ten Ltd. Funai Electric Co., Ltd. GalleryPlayer Media Networks Gear Software Hie Electronics, Inc. Hoei Sangyo Co., Ltd. IMAGICA Corp. INFODISC Technology Co., Ltd. Infomedia Inc. Intersil Corporation Kadokawa Holdings Inc. Kaleidescape, Inc. Kitano Co., Ltd. Konica Minolta Opto Inc. Laser Pacific Media Corp. Lauda Co. Ltd. Lead Data Inc. LEADER ELECTRONICS CORP Lenovo LG2S Linn Products Ltd. LINTEC Corporation M2 Engineering AB MainConcept AG Mitsumi Electric Co., Ltd. Must Technology Co., Ltd. MX Entertainment Netflix Inc. Newtech Infosystems Inc. NEXAPM Systems Technology Inc. Nikkatsu Corporation NTT Electronics Corporation nVidia Corporation Omnibus Japan Inc. OnkyoOnkyo Corporation Online Media Technologies Ltd. Ono Sokki Co., Ltd. OPT Corporation Origin Electric Co., Ltd. Osmosys SA Pinnacle Systems PoINT Software & Systems GmbH PowerFile Primera Technology, Inc. Quanta Storage Inc. Realtek Semiconductor Corp. Rimage Corporation Sanyo Electric Co., Ltd. Dr. Schwab Inspection Technology GmbH Shinano Kenshi Co. Ltd. Singulus Technologies STEAG ETA-OPTIK GmbH Sumitomo Bakelite Tao Group Limited Targray Technology International Inc. TEAC Corporation Teijin Chemicals Ltd. THX Ltd. Toei Video Company Ltd. Toho Company, Ltd. Toppan Printing Co., Ltd. TOPTICA Photonics AG Trailer Park UmeDisc Ltd. Unaxis Balzer AG Vivendi Universal Games Yamaha Corporation Yokogawa Electric Corporation 1K Studios Igjen, kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Blu_Ray#List_...rting_Companies Nå...hva jeg mener er vel ganske så irrelevant. EDIT: Nå er den skjult . Endret 29. august 2006 av ShredLord Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Hvis du skal lage en så stor liste så kan du skjule teksten, det øker lesbarheten på forumet betraktelig. Poenget mitt var at begge formatene har massiv støtte. Som vises på denne listen her over HD DVD: Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): General member ALMEDIO INC. Mitsui Chemicals, Inc. ALPINE ELECTRONICS, INC. Moser Baer India Ltd BANDAI VISUAL CO., LTD. NEC Corporation Broadcom Corporation NEC Electronics Corporation CANON INC. NEC Fielding,Ltd. CMC Magnetics Corporation NIHONVTR INC. D&M Holdings Inc. ONKYO CORPORATION Digital Theater Systems Paramount Home Entertainment Diskware Co., Ltd. PONY CANYON INC. EXPERT MAGNETICS Corp. PonyCanyon Enterprise INC. FUJI PHOTO FILM CO., LTD. Prodisc Technology Inc. Fujitsu Limited. Protron Digital Inc. FUNAI ELECTRIC CO., LTD. PULSTEC INDUSTRIAL CO.,LTD Hewlett-Packard Company Q-TEC,INC. HIGH-DEF Technology GmbH RICOH COMPANY LTD. Hitachi Maxell, Ltd. RITEK CORPORATION Imation Corp SANYO Electric Co., Ltd. Intel Corporation TAIYO YUDEN CO.,LTD. Interchannel, Ltd. TEAC CORPORATION InterVideo, Inc. TEIJIN CHEMICALS LTD. ITRI Toemi Media Solutions Limited Justsystem Corporation TOPPAN PRINTING CO., LTD. KADOKAWA HOLDINGS,INC. TOSHIBA CORPORATION Kenwood Corporation TOSHIBA DIGITAL FRONTIERS INC. kinyosha printing co.,ltd. TOSHIBA ENTERTAINMENT INC. KITANO CO.,LTD. Toshiba Samsung Storage Technology Corporation Konica Minolta Opto, Inc. TOSHIBA-EMI LIMITED Lenovo Japan TRENDY Corporation McRAY Corporation Ulead Systems, Inc. Memory-Tech Corporation Unaxis Balzers Ltd. Microsoft Corporation Universal Pictures Mitsubishi Kagaku Media Co., Ltd. / Verbatim Warner Home Video Inc. Associate member Acer Inc. Kaleidescape, Inc. ACSES Co.,Ltd. M2 Engineering ALTECH ADS CO., LTD. Megan Media Holdings Bhd ArcSoft, Inc MITOMO CO., LTD AudioDev AB Nero AG B.H.A Corporation NICHIA CORPORATION BEKO Elektronik NIKKATSU CORPORATION CDN Corporation, LTD. OMNIBUS JAPAN CyberLink Corp Onken Corporation DAIKIN INDUSTRIES, Ltd. Online Media Technologies Ltd. Daiko.co,ltd. Origin ELECTRIC CO.,LTD. Daxon Technology Inc. OUTPOST FX (AB) International Dedicated Devices, Inc. Pegasys, Inc. DigiOn, Inc. PICO HOUSE Co.,LTD Digital Site Corporation PIXELA CORPORATION DISC LABO CORP. PLANNET ASSOCIATE CO.;LTD. dr. schwab Inspection Technology GmbH PRYAID RECORDS INC. EBISTRADE,INC. Query inc Enteractive GmbH Sanken Media Product Co., Ltd. Entertainment Network Inc. Shibaura Mechatronics Corporation EXA INTERNATIONAL Sonic Solutions Finepack . Co.,LTD SUMITOMO HEAVY INDUSTRIES. LTD FUJI PLASTIC CO LTD SUPER VISION, INC. FUJI SEIKI CO., LTD. TOEI VIDEO CO., LTD. GEAR Software, Inc TOHO COMPANY, LIMITED. Hamamatsu Metrix co.,ltd. tokyo laboratory ltd. Hitachi High-Technologies Corporation TOPTICA Photonics AG HOEI SANGYO CO., LTD. TOYO RECORDING CO., LTD. IDE-AVA TRANSMIX Co., Ltd. IMAGICA Corp. U-Tech Media Corp. INFODISC Technology Co., Ltd. VAP inc. JP Co., Ltd Visionare Corporation edit: Og ja, mange støtter begge formatene. Endret 29. august 2006 av SBS Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Men forskjellen er likevel veldig markant! Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Men forskjellen er likevel veldig markant! 6762277[/snapback] Kommer annpå hvor store selskapene er Sånn etter en kjapp titt er det vel rundt 115 vs 150? Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Tror forskjellen er enda litt større, men jeg gidder ikke telle, for å si det slik . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå