Knebel Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 (endret) Oi, endelig får jeg bruk for de seks rakettene i hagen :!: 6655420[/snapback] Første romferd til månen med Apollo 11 var visstnok gjort med datamaskiner som hadde prosessorkrefter tilsvarende et gjennomsnitts digitalt armbåndsur har i dag. Så jeg ville ikke benyttet raketter som måleenhet 6655727[/snapback] Oisann.. Jeg skulle jo bare editere jeg Endret 11. august 2006 av Fhj Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 OG - til opplysning. Microsoft har gått ut og sagt de STØTTER HD-DVD som medium fordi de mener det er bedre på flere vis. De så også på BlueRay da det ble lansert, men fant at HD-DVD var det formatet de ville støtte. Microsoft sa at BlueRay ble bl.a. dyrt, dyre spillere og dyr produksjon av plater, de hadde skjøre plater, lite forbrukervennelig kopisperring osv.... Dr Peedee 6648547[/snapback] Tjaaa.. Bluray er det formatet som har de største aktørene i bakhånd, og den største HD-DVD aktøren nå vil jo være Microsoft. Når Microsoft støtter HD-DVD, er det fordi dem selv er best tjent med en formatkrig. Hvorfor? Fordi Microsoft lager ikke hardware selv. De produserer kun software, og uavhangig av hvilket format som vinner krigen, vil Microsoft produsere software til det formatet. Så valget til Microsoft gir dem $ uansett om de hadde valgt Bluray eller HD-DVD. 6651892[/snapback] Vi må ikke låse oss inn i konsollspillverdenen fullstendig... Når det er snakk om aktører og støttespillere så tenker man film - hjemmekino - arvtageren til DVD spilleren... Vi snakker Unversal, Paramount, Warner og de store gutta der (husker ikke alle filmstudioene i hue eller hvem som støtter hvem... ) Og vi snakker elektronikkgigantene som skal lage neste generasjon filmavspillere - Toshiba, Samsung, Pioneer, Panasonic, goldstar osv..Microsoft driver ikke så stort innen filmproduksjon, DVD produskjon og kan neppe sies å være den største HD-DVD aktøren akkurat. På software siden har de laget gode kodeker som brukes både av BlueRay og HD-DVD rikignok. Og de har sagt de skal komme med et HD-DVD drev som kan bruke hardware'n/Software'n som allerede er i Xbox360 slik at den blir billig for de som allerde har en 360. Men å si at Microsoft tjener best på formatkrig - det blir helt feil mener jeg. Ingen tjener så veldig på det akkurat, og det har vært utrolig mange møter innen bransjen for å enes om EN standard for arvtageren til DVD nettopp fordi en formatkrig skader alle. (DVD-Audio vs SACD anyone? Har det tatt av?? Ikke så veldig akkurat. Det ble ingen klar arvtager til CD'n.) Folk er engstelige for å kjøpe "feil" spiller i starten og ligger heller på vent.. det skader salget. Og det vil ikke Microsoft eller noen andre. Derfor alle disse forhandlignene som har vært innen bransjen. Men ellers har du rett synes jeg - Microsoft som softwareprodusent i første rekke, står friere til å støtte forskjellige format enn f.eks Sony som har begge bena godt forankret i BlueRay. Om BlueRay har de største aktørene? Er ikke så sikker jeg - man må ikke se seg blind på antall navn, men også se på hvilke filmselskap og hva de har å komme med av "store" filmer. Øknomiske og kunsteriske suksesser. Og da har jeg lest at enkelte mener at HD-DVD har de største aktørene. Jeg er sannerlig ikke sikker selv. Og flere støtter jo begge format. Dr Peedee Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 ..Og de har sagt de skal komme med et HD-DVD drev som kan bruke hardware'n/Software'n som allerede er i Xbox360 slik at den blir billig for de som allerde har en 360. .. 6651892[/snapback] Blir dette et eksternt drev eller kan man bytte ut dette med det orginale DVD drevet? I så fall slipper jeg å kjøpe meg en ny XB 360 pga støy av DVD drevet (viftene bråker ikke så mye i forhold til drevet) Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 ..Og de har sagt de skal komme med et HD-DVD drev som kan bruke hardware'n/Software'n som allerede er i Xbox360 slik at den blir billig for de som allerde har en 360. .. 6651892[/snapback] Blir dette et eksternt drev eller kan man bytte ut dette med det orginale DVD drevet? I så fall slipper jeg å kjøpe meg en ny XB 360 pga støy av DVD drevet (viftene bråker ikke så mye i forhold til drevet) 6656806[/snapback] Det er en ekstern speller. Kobles til 360 via USB. Dr Peedee Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Håper de finner på en elegant løsning på dette da jeg ikke er særlig glad for at denne må være ekstern. Uansett så slipper jeg vel å bruke DVD drevet på å spille av spill som er laget på DVD/CD plater på det nye eksterne drevet? Lenke til kommentar
Sperzel Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Og jeg som hadde tenkt å kjøpe 360 ved lanseringen av Gears of War. Vil ikke bli sittende med en 360, og må i ettertid kjøpe en ekstern drev, når jeg kunne ventet lenger, og fått med HD-DVD drev. Men mest sannsynlig vil vel denne HD-DVD-spilleren bare være for HD-DVD-filmer, og ikke spill. Håper jeg... Lenke til kommentar
Kovalev Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Og jeg som hadde tenkt å kjøpe 360 ved lanseringen av Gears of War. Vil ikke bli sittende med en 360, og må i ettertid kjøpe en ekstern drev, når jeg kunne ventet lenger, og fått med HD-DVD drev. Men mest sannsynlig vil vel denne HD-DVD-spilleren bare være for HD-DVD-filmer, og ikke spill. Håper jeg... 6657038[/snapback] Selvsagt. Er det noen her som sier at den skal være for spill ? Har ikke lest igjennom tråden. Isåfall er de på bærtur. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Pr. idag er den bare for filmbruk. Noe annet vil vere å skyte seg i begge beina, noe som har blitt sagt før også. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Hva er det Dere tenker med? OM dette kommer, så vil forskjellen være dette: - Større HDD. Men den vil man 100% sikkert få kjøpt større til de "gamle". - Innebygd HD-DVD. Man får kjøpt ekstern. - Innebygd Wlan kort. Man får kjøpt eksternt. - HD PVR. Jeg ser ikke helt bruken for dette da HDTV sendinger fortsatt er 3-4 år unna her i Norge. - HDMI. Var det ikke snakk om at det ville komme HDMI port på den eksterne HD-DVD spilleren? Og uansett, forskjellen på komponent og hdmi er ikke så stor. Med tanke på kvalitet. Så ro Dere kraftig ned. Den "gamle" 360'en blir ikke 'annenrangs' eller dårligere. 6484456[/snapback] Veldig enig med deg dark Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Hva er det Dere tenker med? OM dette kommer, så vil forskjellen være dette: - Større HDD. Men den vil man 100% sikkert få kjøpt større til de "gamle". - Innebygd HD-DVD. Man får kjøpt ekstern. - Innebygd Wlan kort. Man får kjøpt eksternt. - HD PVR. Jeg ser ikke helt bruken for dette da HDTV sendinger fortsatt er 3-4 år unna her i Norge. - HDMI. Var det ikke snakk om at det ville komme HDMI port på den eksterne HD-DVD spilleren? Og uansett, forskjellen på komponent og hdmi er ikke så stor. Med tanke på kvalitet. Så ro Dere kraftig ned. Den "gamle" 360'en blir ikke 'annenrangs' eller dårligere. 6484456[/snapback] Veldig enig med deg dark 6734571[/snapback] Det er nok en del som er nervøs for at prislappen skal nå PS3 høyder og over, slik at prisargumentet faller bort.. Samt at det blir en fallitterklæring over en del utsagn fra MS sin side. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 (endret) Mye mulig. Men folk må bruke hodet litt av og til. Når et kongloberat som Sony eller Microsoft sier noe - så må man ikke bli overrasket når selskapet gjør akuratt det motsatte av det som pressereleasen Deres for to måneder siden sa. Endret 25. august 2006 av dark by design Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Mye mulig. Men folk må bruke hodet litt av og til.Når et kongloberat som Sony eller Microsoft sier noe - så må man ikke bli overrasket når selskapet gjør akuratt det motsatte av det som pressereleasen Deres for to måneder siden sa. 6739655J[/snapback] Jeg er enig. Folk få opp øya litt tror jeg og ikke sitte å tviholde på forutintatte holdninger om 'hva de trenger' eller ikke. Det er ikke opp til hva den enkelte synes. De store selskapene endrer politikk etter som markedet endres. De sitter rett og slett ikke med holdninger til ditt og datt om hva som er greiest for forbrukeren. De skal tjene penger. Og det skal de nå gjøre med å presse frem nye formater. DVD markedet er spekket. Du kan få fatt i alle slags dvd spillere med det meste or under 1000 lappen. Formatet er kopiert nord og ned og opp i mente. DVD plater har blitt så billig at man bruker de til underlag for øllglasset uavhengig av innhold. Det finnes x antall DVD spillere i hver heim. Det eneste man selger på er spillere som blir slitt og må erstattes. De tjener gjerne på kvantum når det gjelder DVD, men om det er så svimlende mye per enhet tror jeg ikke. Når det gjelder spill, har jeg et pregmatisk syn på det hele; Hvorfor skal spillprodusentene kaste bort en masse tid og ressurser på å stue alt innpå en DVD plate, når de kan ha det så romslig de bare vil på en HDDVD/BD plate? Jeg tror også at vi låser oss fast med en tankegang hvor vi dels sammenligner disse mediene med harddisk. Jeg tror er svært så feil med tanke på at en DVD plate ikke kan hente ting rundt om kring like kjapt og på samme vis som en harddisk. Man må legge ting samlet som skal benyttes i en og samme operasjon. Skal man eksempelvis benytte en tekstur flere plasser i et spill, legger man den inn flere ganger og hver enkelt plass hvor den trengs. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 For å si det sånn så syns jeg at Nintendo med DS Lite også har sviktet. Det er veldig irriterendes at produsenter slipper nye versjoner av den samme tingen, og at de har forbedret den nye. Spesielt i tillfellet med DS lite siden den får originalen til å se ut som en søppelhaug. Ja, det samme kan man si om bilprodusenter som faktisk slipper en nyere utgave av bilmodellene sine hvert år! Griske gribber er de! Tenk å forbedre produktet sitt og gi det ut for å konkurrere med andre da! Forbedringer ER NOE TULL! Lenke til kommentar
Novocaine Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Kjøper man en bil så vet man jo at det kommer en ny versjon neste år. Det veikeste av Nintendo var jo egentlig å lage DSen så umåtelig stygg til å begynne med. Hvis den hadde sett ålreit ut hadde det ikke vært noe problem. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Personlig satt jeg med intrykket av at HDMI var en god del bedre enn komponent - høyere båndbredde, lyd+bilde osv..? Tror uansett ikke at den "nye" 360'n får like høy pris som (lanserings)prisen til PS3. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Personlig satt jeg med intrykket av at HDMI var en god del bedre enn komponent - høyere båndbredde, lyd+bilde osv..? Tror uansett ikke at den "nye" 360'n får like høy pris som (lanserings)prisen til PS3. 6745023[/snapback] I mange tilfeller oppleves bildet fra komponent som bedre. Så dette er ingen fastsatt sannhet. Dr Peedee Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Personlig satt jeg med intrykket av at HDMI var en god del bedre enn komponent - høyere båndbredde, lyd+bilde osv..? Tror uansett ikke at den "nye" 360'n får like høy pris som (lanserings)prisen til PS3. 6745023[/snapback] Det er jo "bare" samme bildekvalitet som DVI Lenke til kommentar
asia_hills Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Vel, for å skyte inn i HD-DVD vs. BR diskusjonen litt, så kom jeg over dette på Reuters:At an HD-DVD panel Monday during the Entertainment Media Expo in University City, representatives from the three studios supporting the format -- Universal, Warner Bros. and Paramount -- promised more than 150 HD-DVD titles in stores by year's end. Warner has 21 titles on the market and will release as many as 50 more; Universal, the only studio to support only HD-DVD, will have released 60 titles by year's end. And Paramount, which has just 10 titles in the market, will release another 10 by year's end Og Itavisen oversetter slik: Foreløpig satser Warner Bros og Paramount på begge formatene, mens Universal har valgt å kun støtte HD DVD.De tre Hollywood-gigantene vil slippe om lag 150 titler på HD-DVD innen utgangen av 2006. Så til de som allerede hadde dømt HD-DVD nord og ned, pga at BR er litt 'overlegen' tror jeg kan ta seg en bolle. Men tilbake til topic: Kan ikke forstå hvordan Dere som har kjøpt 360 nå, eller ved launch, kan føle Dere lurt når det evt. om 2 år kommer en ny utgave av 360 med innebygd HD-DVD spiller. Da er det å legge ut en ca 100$ så er din 'gamle' akuratt lik. MS blir nesten nødt til å utnytte HD-DVD til spill, hvis utviklerne vil ha det. 6648443[/snapback] som alltid, DBD kan jeg supplementere din innskytning med ennå mer gla'nytt :!: HD-DVD har faktisk solgt mer en BD i skrivende stund. det merkelige er at BDR kan vise til høyere "revenues" dvs. at BDR har håvet inn mer penger enn HDDVD på salg, selvom HD DVD selger mer (!) hmm lurer på hva dette betyr business-wise for HD DVD campen? dr.peedee? http://www.tgdaily.com/2006/08/18/hddvd_bluray/ Endret 28. august 2006 av asia_hills Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 som alltid, DBD kan jeg supplementere din innskytning med ennå mer gla'nytt :!: HD-DVD har faktisk solgt mer en BD i skrivende stund. det merkelige er at BDR kan vise til høyere "revenues" dvs. at BDR har håvet inn mer penger enn HDDVD på salg, selvom HD DVD selger mer (!) hmm lurer på hva dette betyr business-wise for HD DVD campen? dr.peedee? http://www.tgdaily.com/2006/08/18/hddvd_bluray/ 6758705[/snapback] Dvs at HD-DVD leieren selger spillerne sine med mye lavere fortjeneste pr. spiller enn det BD leieren gjør. Dermed tjenes det mer penger på BD til tross for lavere salg. Dette er såklart taktikk fra HD-DVD for å få flest mulig til å velge HDDVD istedet for BD. Kortsiktig tap for langsiktig fortjeneste..... Lenke til kommentar
asia_hills Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 som alltid, DBD kan jeg supplementere din innskytning med ennå mer gla'nytt :!: HD-DVD har faktisk solgt mer en BD i skrivende stund. det merkelige er at BDR kan vise til høyere "revenues" dvs. at BDR har håvet inn mer penger enn HDDVD på salg, selvom HD DVD selger mer (!) hmm lurer på hva dette betyr business-wise for HD DVD campen? dr.peedee? http://www.tgdaily.com/2006/08/18/hddvd_bluray/ 6758705[/snapback] Dvs at HD-DVD leieren selger spillerne sine med mye lavere fortjeneste pr. spiller enn det BD leieren gjør. Dermed tjenes det mer penger på BD til tross for lavere salg. Dette er såklart taktikk fra HD-DVD for å få flest mulig til å velge HDDVD istedet for BD. Kortsiktig tap for langsiktig fortjeneste..... 6758739[/snapback] nah, de fleste kommer nok til å se bildet... "Overall high-def players are still playing an insignificant role of all disc player sales in the market. NPD said that HD DVD and Blu-ray players accounted for only 0.4% of all disc player sales. DVD players came in at 86.2%, DVD recorders at 13.4%." først når the ps3 juggernaut inntar markedet vil vi se en eksplosjon i salg av BRD HD DVD vil klart bli hengende etter, ikke pris,entusiaster, til og med ikke xbox360 kan redde formatet fra sin sikre, langsomme og smertefulle død. synd å si for de av dere som har skaffet dere HD DVD spiller, dere har nå en 5000,- brevvekt GRATULERER Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå