Gå til innhold

Ny Xbox 360 med HD-DVD spiller og mye mere

Straffa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De kundene som vil bli pissed off er de som allerede har en 360, og Microsoft trenger ikke vinne noe popularitets konkurranse ovenfor de.. De dette gjelder har jo allerede kjøpt en 360. :p

Men nå er det spillene MS tjener penger på, selve konsollen blir nok solgt med tap. Dessuten hvordan skal dem få tvunget spill utviklerne til å bruke HD-DVD når det vil bety store tap av penger for dem? Skal MS ut med enorme subsider samtidig som dem vil tape stort i honorarer? Jeg har virkelig vanskeligheter med å se hvordan dette kan være en god forretnings taktikk.

Lenke til kommentar
OG - til opplysning. Microsoft har gått ut og sagt de STØTTER HD-DVD som medium fordi de mener det er bedre på flere vis. De så også på BlueRay da det ble lansert, men fant at HD-DVD var det formatet de ville støtte. Microsoft sa at BlueRay ble bl.a. dyrt, dyre spillere og dyr produksjon av plater, de hadde skjøre plater, lite forbrukervennelig kopisperring osv....

Dr Peedee

6648547[/snapback]

Tjaaa.. :dontgetit: Bluray er det formatet som har de største aktørene i bakhånd, og den største HD-DVD aktøren nå vil jo være Microsoft. Når Microsoft støtter HD-DVD, er det fordi dem selv er best tjent med en formatkrig. Hvorfor? Fordi Microsoft lager ikke hardware selv. De produserer kun software, og uavhangig av hvilket format som vinner krigen, vil Microsoft produsere software til det formatet. Så valget til Microsoft gir dem $ uansett om de hadde valgt Bluray eller HD-DVD.

Endret av jjjhhhsss
Lenke til kommentar
Så valget til Microsoft gir dem $ uansett om de hadde valgt Bluray eller HD-DVD.

6651892[/snapback]

Nettopp derfor gir valget av HD-DVD MS mer cred fordi de ikke "har noe med saken å gjøre". De valgte dette formatet fordi de mente dette var best og passet best med hva firmaet har planlagt.

Lenke til kommentar

MS valgte HD-DVD fordi de mener det er det beste formatet, men de har ingen betenkligheter med å gå over til å støtte Blu-Ray hvis det formatet stikker av med seieren. De har ingen lojalitetet i forhold til det. Etter det jeg forstår tjener de penger på begge formatetene da de får "royalties" på codecene H.264 og VC-1 som brukes i både HDDVD og BR. Er det derfor blu-ray titlene til Sony bruker den dårligere MPEG-2 codecene, slik at de slipper å betale MS noe?

Lenke til kommentar

Jeg føler meg ikke lurt om MS lanserer en HD-dvd spiller til film på Xbox 360, men ja jeg føler meg lurt hvis de begynner å lage spillene på HD-dvd plater, slik at jeg må kjøpe en add-on for å kunne spille alle spillene. Da kune jeg jo like godt ventet på at PS3 skulle komme på markedet, heller for å kjøpe en konsoll til 3000 for så å måtte bruke 1000-2000 kroner ekstra på den.

Grunnen til at jeg spiller på konsoll er nettopp det at jeg skal slippe å kjøpe ekstra hardware for å kunne spille spillene.

En ekstern HD-dvd spiller gjør ikke min xbox 360 lik en av de med innebygd spiller (hvis de kommer), fordi spilleren vil være ekstern, og dermed enten være koblet til med enten usb ledning eller noe annet.

Jeg sier derimot ikke at jeg ikke skal spille xbox mer, men at jeg aldri kjøper en ny xbox. Altså Xbox 720 eller hva den kommer til å hete er helt utelukket da, fordi MS har da vist at fra dem får jeg det ikke slik jeg vil ha det (kunne spille alle spill uten å oppgradere hardwaren).

Lenke til kommentar

De kan jo bruke HD-DVD/DVD hybrid discer der selve spillet kommer på DVD-delen og kan spilles i den vanlige spilleren, mens det da kanskje er ekstramateriell og ekstra cutscenes på HD-DVD delen for de som har HDDVD spiller.

Alle snakker om at vi trenger større disc kapasitet. Kan noen vennligst foklare meg hva som kan trenge mer enn 2 DVD-9 plater (18GB), bortsett fra masse tullete prerendrede sekvenser? Jeg må si jeg ikke helt vet hva det skulle være, men hvis noen vet noe så må er jeg er ivrig etter å få vite det. En ny Xbox kommer sikkert om 4år og på den tiden ser jeg ikke helt for meg at spillene kan bli så vanvittig mye mer innholdsrike. Vi får nok mer avansert grafikk, men det er vel begrenset hvor mye mer plass den vil ta i forhold til dagens spill, eller?

Lenke til kommentar
Tjaaa..  :dontgetit:  Bluray er det formatet som har de største aktørene i bakhånd, og den største HD-DVD aktøren nå vil jo være Microsoft.

6651892[/snapback]

Nuvel...
Foreløpig satser Warner Bros og Paramount på begge formatene, mens Universal har valgt å kun støtte HD DVD.

Jeg tør påstå at de tre er av de tre store i hollywood..

Er litt greit om folk aner hva de snakker om før de uttaler seg.

Kilder:

http://go.reuters.com/newsArticle.jhtml?ty.../technologyNews

http://www.itavisen.no/php/art.php?id=314102

Endret av dark by design
Lenke til kommentar
Alle spillene til PS3 har jo 120 fps, 1080P, fotorealistisk grafikk og det tar jo plass. Lyden er det sikkert også noe spesielt med slik at den alene bruker 9 gig.

6653078[/snapback]

Hvis du forventer det, kommer du til å gå på en smell...

Men, jeg håper for din egen del - at det er ironi jeg lukter.

Lenke til kommentar
Alle spillene til PS3 har jo 120 fps, 1080P, fotorealistisk grafikk og det tar jo plass. Lyden er det sikkert også noe spesielt med slik at den alene bruker 9 gig.

6653078[/snapback]

Hvis du forventer det, kommer du til å gå på en smell...

Men, jeg håper for din egen del - at det er ironi jeg lukter.

6653151[/snapback]

Er vel en smule bombastisk det utsagnet til Dinsdale ja. "Kan" ble til "Alle har". Men muligheten vil jo strengt tatt være der. På samme måte som for PC spill er det da strengt tatt ikke en større jobb å lage et 3d miljø for 1080 enn det er for andre oppløsninger. Man bør vel ha bedre og flere detaljer, men man gjør vel dette allerede for PC på oppløsninger opp til 1600x1200 i dag gjør man ikke? Selv om det ikke er alle spill for PC som gir deg muligheten for så høye oppløsninger, er det da noen.

Og det er da vel ikke sååå langt fra 1600x1200 til 1920x1080, er det vel?

Når det gjelder 120 fps'en høres det jo rett og slett ut som noen er ute å fantaserer vilt her. Eller er det det?

Når jeg kikker litt rundt er det jo folk som påstår at de klarer opp mot 70fps på Far Cry med 1600x1200 oppløsning med en AMD3400/1GB/128mb. Kan nok være litt skryt ute og går uten at jeg har noen forkunnskap til å gjennomskue det :hmm:

Nå kjenner jeg heller ikke Far Cry eller hvor detaljert/krevende dette spillet er, og de spillene som lanseres for både 360 og PS3 i dag krever nok en del mer. Men uansett, konsollene sitter jo med designert maskinkraft som både på papiret og i praksis skulle glatt overgå en PC med de specsene over ihvertfall.

Er det da egentlig utopi med 1080p og 120fps? Etter som jeg klarer å resonnere, nei, det er ikke det dersom MS og Sony holder det de lover på maskinkraft sia, og at spillprodusentene ikke lager spill med en detaljerikhet som maskinvaren ikke takler.

Det er bare min oppfatning dette her, og for all del korriger meg om jeg tar feil.

Endret av Fhj
Lenke til kommentar
Som sagt er dette med 120FPS i Dual 1080p view rein og skjær, og veldig kjent svada fra Kuturagi & Co så det er ingenting å henge seg opp i. :)

6654426[/snapback]

Om du leser hva jeg skriver over Mala, så er det egentlig ikke så fantastisk det han sier om man kikker litt på hva man har i dag.. Det er min påstand ihvertfall..

Dersom cell er så fantastisk som Sony sier bør den klare det med 'venstrehånda'.

Men det er jo lite trolig.. :D

Msn vi begynner jo å bevege oss over på Sony i stedet for å diskutere 360 og HD-DVD..

Lenke til kommentar
Kutargi og ca vil jeg påstå prater mye tull. Hvis man regner på den teoretiske kraften i en 360 (som Kutargi og co gjør med PS3) kan vi sikkert argumentere med at en 360 har kraft nok til å styre 6 romraketter. Men hva er poenget?....hva er poenget?!....

6655010[/snapback]

Eg trudde disse konsollene var til for at vi....skulle spille spillfor det meste? :dontgetit:

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Oi, endelig får jeg bruk for de seks rakettene i hagen :!:

6655420[/snapback]

Første romferd til månen med Apollo 11 var visstnok gjort med datamaskiner som hadde prosessorkrefter tilsvarende et gjennomsnitts digitalt armbåndsur har i dag.

Så jeg ville ikke benyttet raketter som måleenhet :D

Endret av Fhj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...