Nvidia89 Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Noen bilder av hd-dvd add-on'en: http://forum.teamxbox.com/showthread.php?t=462171 6636035[/snapback] Herregud den var stooor! Er jo nesten like stor som 360'n selv! Lenke til kommentar
arnegn Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 (endret) Herregud den var stooor! Er jo nesten like stor som 360'n selv! 6636543[/snapback] Egentlig ikke. Omtrent like stor som standard dvd-spillere som sitter i pc'er, så synes ikke det var så ille. Endret 8. august 2006 av arnegn Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 hahahaha...og 360 faboys ler av størrelsen til ps3.. tenk viss den greia der skulle vere intern i konsollen.. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Jeg har ikke valgt noen side, enda. =) Når det er sagt, så må jeg få rette pekefingeren på alle som har kritisert Sony for at de skal lansere to forskjellige PS3-versjoner.."Blir så forvirrende og mye rot osv...Microsoft lansere i det minste kun èn". Og nå lanserer de en ny versjon? Hvorfor? Skjønner jo at det er for å jevne ut racet, og det er forsåvidt bra... Men er jo utrolig kjipt og frustrerende for de som sitter med 360 nå:/ Kanskje den nye 360-en klarer å spille Oblivion/LOTR:BFME2+++ uten lagg? Har sett på når kameraten min spiller...greit nok at Oblivion krever mye, men syns nesten det er småflaut at LOTR lagger... grunnen til det er kanskje den litt eldre spill-motoren..? Blir spennende å se om de holder prisen lavere enn PS3.. Jeg klarer ikke å bestemme meg for hviolken konsoll jeg evt. skal kjøpe! Meeeh...kanskje jeg bare holder meg til PC, og oppgraderer dyrt nesten hvert år...hmm.. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Eg skal love deg ein ting. Evt. ny xbox 360 vil ikkje komme med forbedringer i hardwaren slik at spillene går glattere og slikt. Hadde det skjedde hadde det blitt ramaskrik så det holdt. Dessuten må utviklere forholde seg til 1. stk spesifisert hardware på Dev.kits`ene. Skulle mann begynne å makke med spill på ulik hardware og forvente at de kjørte likt på begge ville det raskt blitt mye tullball trur eg Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Det er ikke maskinvaren sin skyld at visse spill ikke går glatt. Det er spillutviklernes jobb å få spillet til å gå bra på den maskinvaren de har å jobbe med. Så å tro at det kommer en "kraftigere" X360 utgave er nok å tro på julenissen. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 hahahaha...og 360 faboys ler av størrelsen til ps3.. tenk viss den greia der skulle vere intern i konsollen.. 6636568[/snapback] Vel, å ta ut DVD-driven og putte inn den der hadde ikke gjort så mye på størrelsen. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Forstår meg ikke helt på denne klagingen på størrelsen. Alle vil ha størst mulig tv, men PS, Xbox og andre saker som skal stå ved siden av må være minst mulig Lenke til kommentar
Rage_Hunter Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Hehe godt poeng Men så er det jo de med konsentrasjonsproblemer som MÅ se på x360 hvis den blir fem x 20 cm tykkere, og dette kan gjøre spillopplevelsen mange hakk dårligere [/sarkasme] Ett spørsmål, kan HD-Addonen stå oppreist? Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Hehe godt poeng Men så er det jo de med konsentrasjonsproblemer som MÅ se på x360 hvis den blir fem x 20 cm tykkere, og dette kan gjøre spillopplevelsen mange hakk dårligere [/sarkasme] Ett spørsmål, kan HD-Addonen stå oppreist? 6637399[/snapback] Jeg tror det. Jeg har iallefall sett den stå oppreist på et par bilder, men 100% sikker er jeg ikke. Lenke til kommentar
Novocaine Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Jeg kommer uansett til å kjøpe en 360 Premium i morgen. Det eneste den der kjempeboksen har som interesserer meg er trådløs tilkobling, men det er jo bare å kjøpe. Den er jo liten også. Den megaboksen er sikkert grei nok den, men den blir jo bare en PS3 med muligens dårligere grafikk og ytelse. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Eg skal love deg ein ting. Evt. ny xbox 360 vil ikkje komme med forbedringer i hardwaren slik at spillene går glattere og slikt. Hadde det skjedde hadde det blitt ramaskrik så det holdt. Dessuten må utviklere forholde seg til 1. stk spesifisert hardware på Dev.kits`ene. Skulle mann begynne å makke med spill på ulik hardware og forvente at de kjørte likt på begge ville det raskt blitt mye tullball trur eg 6637037[/snapback] Hehe, jeg vet det =) Men synes fortsatt det er flaut at LOTR lagger. .. :/ Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Eg skal love deg ein ting. Evt. ny xbox 360 vil ikkje komme med forbedringer i hardwaren slik at spillene går glattere og slikt. Hadde det skjedde hadde det blitt ramaskrik så det holdt. Dessuten må utviklere forholde seg til 1. stk spesifisert hardware på Dev.kits`ene. Skulle mann begynne å makke med spill på ulik hardware og forvente at de kjørte likt på begge ville det raskt blitt mye tullball trur eg 6637037[/snapback] Hehe, jeg vet det =) Men synes fortsatt det er flaut at LOTR lagger. .. :/ 6642510[/snapback] Flaut ja, men så har jo ikke EA vært kjent for å bry seg så veldig mye bare de får gitt ut spillet raskest mulig og tjent mest mulig på kortest tid. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 (endret) Nå skal ikke jeg være noen brønnpisser her, ei heller skal jeg være noen form for konspirasjonsteoretiker; men se for dere følgende scenarie: [EVENTYR] Bill finner ut at han skal være grei gutt og tjene litt penger. Han har jo fått så god tid til å spekulere på sånt, nå som han ikke er CEO og kun styreformann i MS. Han funderer på hvordan han skal få det til: Jeg lurer og lurer på hvordan jeg skal klare å lure mer penger av forbrukerne, nå som vi har fått en 50% stabil windows på markedet og greier.. Hvordan?? Jo, selvfølgelig.. Jeg går til HD-DVD vennene mine og snakker litt med de.. De har sikkert en god ide.. De tjener jo penger som fy.. HD-DVD kompisene sier at de sliter littegrann med salget av HD-DVD, og kunne ønske at man fikk fler spillere ut på markedet. Nå synes de at det er på tide at Bill drar litt av lasset også.. En win/win situasjon sier de og trykker Bill varmt i hånden. Hmm.. Flere spiller på markedet? Hvordan skal jeg få til det? Jooo, forresten, jeg har jo den HD-DVD greia man kan koble til 360'en, og vet dere hva jeg gjør? Vet dere? Jeg har en djevelsk plan som er for god til å være sann.. Jeg lanserer først og fremst Halo 3 som en eksklusiv tittel på HD-DVD (Jeg sier jo selvfølgelig at spillet er så bra at det rett og slett ikke passer på en DVD. Hehe).. Så lanserer vi et par HD-DVD titler til. Og etter det, tar jeg å lanserer en ny Xbox som har alt inklusive HD-DVD og kan knuse Playstation 3. Den blir nok like dyr egentlig som PS3, men det gjør ikke noe, klarer Sony å prakke det på folk, så må vel vi få det til også.. :!: :!: [/EVENTYR] Fortalt i naive vendinger og med Halo 3 som eksempel, -(slapp av, den kommer nok helt sikkert som DVD) ser vi hvor lett det vil være for MS å skvise fansa til å kjøpe mer hardware. Og når man setter Bill til makten over lommepengene, kan det fort bli en stor prosentandel som går uavkortet og rett til MS hovedkvarteret i Seattle. Jeg tror jeg ville blitt litt forbannet også dersom en ny 360 standard hadde kommet ut, og om de hadde fremtvunget bruk av HD-DVD som spillmedium. Men jeg sitter på gjerdet litt til jeg, og ser hva som skjer.. EDIT: Nå må jeg nevne at dette er en teori basert på et rykte.. Og det er postet her til ettertanke... Pass på hva du ønsker deg Endret 9. august 2006 av Fhj Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 (endret) MS tjener ikke penger på X360 hardwaren nå og vil nok ikke gjøre det i særlig stor grad framover heller. Det de tjener penger på er jo salg av spill. Derfor vil de da selge spill til flest mulig, og det gjør de ikke hvis de da plutselig krever HD-DVD. Ser ikke for meg at noe spill til X360 ville behøve mer enn maks 2 dvd'er og det er da ikke noe problem. Eneste som kan kreve myyye plass er jo eventuelt filmsekvenser i HD, men lange prerendrede filmsekvener blir det vel forhåpentligvis mindre av nå som grafikkmotorene har blitt såpass bra. MS ser an situasjonen. Er det slik at 70-80% av X360 eierene kjøper HD-DVD spilleren kan de såklart vurdere å gi ut spill på mediet, men det ville være å skyte seg selv i foten hvis de gjorde det med mindre respons fra markedet. Og når de eventuelt har kommet så langt har nok X360 med HD-DVD blitt såpass billig at den fortsatt er mye billigere enn PS3, som neppe får noen prisreduksjoner på lang tid hvis den blir i nærheten av så populær som PS2. Og Fhj; Du formulerer deg som om det var negativt at MS tenker på å tjene mest mulig penger. Det er jo tross alt det bedrifter skal gjøre. De driver ikke med veledighet. Endret 9. august 2006 av espent Lenke til kommentar
Vortexsurfer1 Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Det jeg lurer på er hva den harddisken på 250gb kommer til å koste når den på 20 koster 849kr. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312850 Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Det jeg lurer på er hva den harddisken på 250gb kommer til å koste når den på 20 koster 849kr. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312850 6643022[/snapback] hehe, godt spørsmål, men neppe 10000+ som hadde blitt resultatet hvis man la kr pr gb til grunn. Jeg vil tippe at den ikke blir vanvittig mye dyrere da 20GB varianten enten blir faset ut av markedet eller priset mye lavere. Det er jo ikke slik at den blir priset utfra den verdien den har, men heller det som anses som markedsverdien. MS ser vel på det som en investering å få folk til å anskaffe seg større HD. Større HD=mer plass til marketplace produkter=mer penger i kassa Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 (endret) Og Fhj; Du formulerer deg som om det var negativt at MS tenker på å tjene mest mulig penger. Det er jo tross alt det bedrifter skal gjøre. De driver ikke med veledighet. 6642989[/snapback] Det er -ikke- negativt at MS tjener penger. Herrygud, de skal jo leve de også. Men dersom de velger å lansere en konsoll til en billig penge, for å så legge til nødvendige oppgraderinger som sluttbrukeren må betale dyrt for syns jeg de driver rett og slett urederlig. MS driver -ikke- med veledighet, og det er derfor jeg tror at de er truende til å gjennomføre en slik markedsstrategi uten å ta hensyn til sluttbrukeren. Men som sagt, det var oppspinn som var basert på oppspinn dette, og ta det ikke seriøst. Men innrøm nå at det er svært lite i veien for at MS skal kunne benytte seg av en slik mulighet. EDIT: Bill driver veledighet har jeg blitt fortalt, men ikke til kundene sine Endret 9. august 2006 av Fhj Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Men som sagt, det var oppspinn som var basert på oppspinn dette, og ta det ikke seriøst. Men innrøm nå at det er svært lite i veien for at MS skal kunne benytte seg av en slik mulighet. Men da må markedet være klar for det. Tidligere erfaringer som f.eks med Nintendo 64 Disk Drive og Sega CD tilsier ikke at dette blir noen suksess som spillmedie. Det er jo ikke slik at MS bestemmer over hvilket medie andre utgivere utgir spill på. EA, Atari, THQ, Ubisoft o.s.v. er jo overhodet ikke interessert i å gi ut spill på et medie som ikke hatt noe gjennombrudd på markedet. Lenke til kommentar
arnegn Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Men som sagt, det var oppspinn som var basert på oppspinn dette, og ta det ikke seriøst. Men innrøm nå at det er svært lite i veien for at MS skal kunne benytte seg av en slik mulighet. Nå har de vel sagt hver eneste gang hd-dvd er blitt nevnt at det *ikke* blir til spill, så det er vel en litt vel urealistisk og ikke særlig matnyttig spekulasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå