Gå til innhold

Ny Xbox 360 med HD-DVD spiller og mye mere

Straffa

Anbefalte innlegg

Konsollen min blir ikke dårligere når denne kommer ut nei, men det hadde vært greit å vite før jeg kjøpte premium at jeg faktsik kunne ha fått en Xbox 360 ved en senere anledning med HD-dvd, hdmi og større harddisk.

6484027[/snapback]

Så du hadde ventet et år til? Du får det jo til å høres ut som om MS har lurt deg og at du har fått et annenrangs produkt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Konsollen min blir ikke dårligere når denne kommer ut nei, men det hadde vært greit å vite før jeg kjøpte premium at jeg faktsik kunne ha fått en Xbox 360 ved en senere anledning med HD-dvd, hdmi og større harddisk.

6484027[/snapback]

Så du hadde ventet et år til? Du får det jo til å høres ut som om MS har lurt deg og at du har fått et annenrangs produkt...

6484158[/snapback]

Om en ny evt, versjon har større HD, hdmi og HD-Dvd så kan man jo si at premium blir ett annenrangs produkt...

edit: lurt er ett sterkt ord, men kommer dette, så føler jeg at det var borkastet å kjøpe xboxen til release.

Endret av Kannath
Lenke til kommentar

6484027[/snapback]

Enig.

Også SÅ kort etter relase? :roll:

Lenke til kommentar

Hva er det Dere tenker med?

OM dette kommer, så vil forskjellen være dette:

- Større HDD. Men den vil man 100% sikkert få kjøpt større til de "gamle".

- Innebygd HD-DVD. Man får kjøpt ekstern.

- Innebygd Wlan kort. Man får kjøpt eksternt.

- HD PVR. Jeg ser ikke helt bruken for dette da HDTV sendinger fortsatt er 3-4 år unna her i Norge.

- HDMI. Var det ikke snakk om at det ville komme HDMI port på den eksterne HD-DVD spilleren? Og uansett, forskjellen på komponent og hdmi er ikke så stor. Med tanke på kvalitet.

Så ro Dere kraftig ned. Den "gamle" 360'en blir ikke 'annenrangs' eller dårligere.

Endret av dark by design
Lenke til kommentar

Vet ikke hvor du bor MattMan, men i Norge ble XBOX 360 lansert i Desember. Det er snart 8 måneder siden nå, og vi er i juli - det vil si at det er 4 måneder til November, og PS3 launch.

Som da vil si at det er 12 måneder siden XBOX 360 ble lansert - når og hvis denne SKU'en kommer ut. :)

Jeg har hele tiden trodd noe slikt vil komme - og jeg tror MS gjør dette, for å bli mer konkurranse-dyktige, og for å prøve å bli kvitt underdog stempelet de har i konsollverdenen.

Lenke til kommentar
Usaklige specs, og veldig usannsynlig at dette er noe microsoft vil lansere 6 måneder etter release til 360, bare på grunn av et kappløp med sony. En ekstern HDDVD-rom kommer, men ikke alt dette fjaset.

6484563[/snapback]

Tja ikke si det for sikkert. MS vil nok være med på å ha den beste konsollen når PS3 kommer. Hvis dette ikke skjer så vil PS3 ligge mye bedre enn MS har og tilby.

Jeg synes det er flott hvis MS slipper ut "super verisjon" av X360.

MS tar opp kampen med PS3 om å ha den beste konsollen.

Hvis man allerde har X360 så trenger man jo ikke kjøpe en ny en. Eneste som den nye har som jeg vil ha er større hard disk. Men som en annen skrev at kommer det 250 GB på den nye, så vil nok denne hard disken også komme på de gamle.

Jeg kommer sikkert til å kjøpe den nye hvis den kommer ut. Men det er jo ikke noe must om du har en X360 fra før av.

Skjønner ikke hvorfor folk skal bli sure på MS hvis de slipper ut en slik verisjon.

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Såklart. MS har jo allerede bekreftet at større HDD vil komme.

Men om det blir 250gb på Hi-End SKU'en tviler jeg litt. Tror heller 120/160gb er mer realistisk.

Og HDMI må de nesten føye til den eksterne HD-DVD spilleren, ellers blir jo den ubrukelig når HDCP kicker inn for fullt.

Jeg skjønner heller ikke hva folk griner etter.. Det er bare positivt at MS gjør sitt ytterste for å skape hardere konkurranse for Sony og Nintendo. Det er sånn som kommer oss forbrukere til gode i de lengre baner uansett.

Endret av dark by design
Lenke til kommentar

Det kan umulig være negativt at folk får FLERE valgmuligheter?! Det er jo ikke akkurat som om noen kommer hjem til deg og stikker av med konsollen og tingene du allerede har kjøpt?! Det er samme greia som folk som klager over at "Se! Nå har de kanskje en som får HDMI-port også! SVINDEL OG BEDRAG!!".. Om HDMI-port er viktig for deg, så vurderte du allerede det da du bestemte deg for å kjøpe konsollen. Se! Nå får du faktisk muligheten til å kjøpe en MED HDMI-port! SÅ DA KAN DU VELGE!

Samme her; flere valgmuligheter er bare bra! Og angående diskstørrelse; de fleste DVD/HD-opptakere i dag ligger enten på 160GB eller 250GB, og dersom spekulasjonene som slår til her om at den skal være HD-kompatibel slår til, så er det langt mer sannsynlig at vi snakker 250GB eller større. Noe annet blir for labert for å lagre HD-materiale.

Makan, det kan da umulig være noe å reagere på at en ting faktisk blir BEDRE. Var det galt at PS2-en plutselig fikk innebygd Ethernet og 75% mindre størrelse også? "Men det var jo ikke det på min!".. Bedre med Nintendo-løsningen hvor Digital AV forsvant fra senere GameCube-revisjoner?

Nei, jo flere features, jo bedre. Konsollen min er like feit som den er i dag uansett, og hvis jeg tilfeldigvis skulle føle at jeg har et behov for en med HDMI eller HD-DVD innebygd, så selger jeg den og kjøper meg en ny.

Lenke til kommentar

For å si det sånn så syns jeg at Nintendo med DS Lite også har sviktet. Det er veldig irriterendes at produsenter slipper nye versjoner av den samme tingen, og at de har forbedret den nye. Spesielt i tillfellet med DS lite siden den får originalen til å se ut som en søppelhaug.

Det jeg reagerer mest på er at de gir ut en ny med HD-dvd spiller innebygd. Det hadde vært sinnsykt greit å ha det fra begynnelsen, isedenfor å måtte kjøpe en add-on som enten gjør boksen større og styggere, eller kommer med en ånnas ledning. Forhåpentligvis er det bare et rykte. Kommer heller ikke til å anbefale Xbox 360 til kamerater mer hvis den nye kommer (eventuelt be deg vente til den nye kommer). Selv hadde jeg fint ventet et år på en bedre versjon siden det kan vel ikke sies at det har kommt så mange spill til 360 som jeg bare må ha ennå.

Lenke til kommentar
For å si det sånn så syns jeg at Nintendo med DS Lite også har sviktet. Det er veldig irriterendes at produsenter slipper nye versjoner av den samme tingen, og at de har forbedret den nye. Spesielt i tillfellet med DS lite siden den får originalen til å se ut som en søppelhaug.

6488421[/snapback]

Så det hadde for din del vært bedre om det aldri hadde kommet en DS Lite? Hvordan forsvarer man et sånt standpunkt, ettersom det faktisk er noe .. du har lyst på? Selg den gamle og kjøp en ny, byttekostnaden blir sikkert ikke all verden! Og om du ikke har lyst til å betale den prisen, så er du tydligvis fornøyd nok med den gamle.

Jeg er, og har ingen planer om å oppgradere til DS Lite i nærmeste tid - selv om den lokker meg med alle sine søte kurver og fine backlight...

Lenke til kommentar

Eier selv en 360 Core, og ser kun positivt på at det muligens lanseres en utgave med HD-DVD spiller, større HDD og mer.

Det er jo nettopp dette Sony burde gjort også, nemlig å gi kunden valget mellom å bruke 2-3000 kroner på konsollen, eller kjøpe den dyreste til.. var det 6000 prisen ble?

For oss som har kjøpt 360 allerede så kan vi jo:

- Drite i å oppgradere noe som helst, da vi er fornøyd med det vi har.

- Kjøpe en eller flere av de tingene som snart kommer

- Selge vår gamle box og kjøpe den oppgraderte.

Å tenke så egosentrisk som at: " Det er urettferdig at folk, ett år senere, kan kjøpe samme konsoll som meg, men har flere valgmuligheter." er utrolig merkelig for mitt vedkommende.

Lenke til kommentar
Eier selv en 360 Core, og ser kun positivt på at det muligens lanseres en utgave med HD-DVD spiller, større HDD og mer.

Det er jo nettopp dette Sony burde gjort også, nemlig å gi kunden valget mellom å bruke 2-3000 kroner på konsollen, eller kjøpe den dyreste til.. var det 6000 prisen ble?

For oss som har kjøpt 360 allerede så kan vi jo:

- Drite i å oppgradere noe som helst, da vi er fornøyd med det vi har.

- Kjøpe en eller flere av de tingene som snart kommer

- Selge vår gamle box og kjøpe den oppgraderte.

Å tenke så egosentrisk som at: " Det er urettferdig at folk, ett år senere, kan kjøpe samme konsoll som meg, men har flere valgmuligheter." er utrolig merkelig for mitt vedkommende.

6488997[/snapback]

Thank you.

Og som jeg har sagt så mange ganger; kommer denne super SKU'en - så vil vi andre ha muligheten til å kjøpe ekstra utstyret uansett.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Veit det her kanskje er off-topic - men jeg lurte på hvor det ble av alle trådene om Xbox 360 og valg av passende TV eller HDTV til denne konsoll-spillemaskinen. Joda, de er blitt flyttet til forumet: Forum > Kultur > film/TV > Video.

Og det er selvfølgelig DER jeg leter og poster hvis jeg lurer på noe om Xbox 360 konsollen og oppkobling til TV'er. Not.

Hvorfor ikke ha diskusjonene som omfatter Xbox 360 og valg/diskusjon av passe skjerm her i spill/konsollforumet?

Fant disse trådene først etter å ha leita aktivt etter de.

Dr Peedee

Lenke til kommentar
Det kan umulig være negativt at folk får FLERE valgmuligheter?! Det er jo ikke akkurat som om noen kommer hjem til deg og stikker av med konsollen og tingene du allerede har kjøpt?! Det er samme greia som folk som klager over at "Se! Nå har de kanskje en som får HDMI-port også! SVINDEL OG BEDRAG!!".. Om HDMI-port er viktig for deg, så vurderte du allerede det da du bestemte deg for å kjøpe konsollen. Se! Nå får du faktisk muligheten til å kjøpe en MED HDMI-port! SÅ DA KAN DU VELGE!

6488044[/snapback]

Dersom du ville ha en 360 med HDMI-port i desember, og Microsoft sa at "sorry, 360 støtter ikke HDMI", uten å opplyse om at de planlegger en ny versjon med HDMI innen et år, så kan det nesten betraktes som svindel, ja. Man har ikke mye valg når man ikke får informasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...