Chas Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 (endret) Jeg kjøpte ny PC i slutten av mai, men har enda ikke fått brukt maskinen til spilling og diverse annet, takket være møkkakortet 7900GT. Det ser ut som jeg har vært uheldig på absolutt alle områder. Det første kortet jeg kjøpte var fra XFX, og holdt i to-tre dager før jeg fikk artifacts i spill, som ikke gikk an å fikse uansett hva jeg prøvde. Jeg sendte kortet tilbake, og bestilte et nytt Gainward-kort forrige uke. Jeg fikk det endelig i dag, men da jeg åpnet pakken forsto jeg lite. Jeg kjente rett og slett ikke igjen kortet. Tydeligvis har Gainward lansert sitt eget kort, som er totalt anderledes enn standardkortet nvidia leverer. Blant annet er det ikke mulig å overklokke minnet, og kortet blir ekstremt varmt (60 grader, uten klokk på desktop). Jeg antar at jeg kommer til å sende dette kortet tilbake også... med all portoen kunne jeg like godt kjøpt et GTX-kort, og unngått alle problemene. Så mitt spørsmål er; Finnes det 7900GT-kort som fungerer og samtidig lar seg overklokke? XFX har tydeligvis problemer med stabiliteten til sine kort, mens Gainward ødelegger potensialet til kortet ved å gi ut sin egen versjon. Det har snart gått to måneder siden jeg kjøpte maskinen, og jeg har enda ikke fått bruke den til annet enn 2d-arbeid... jeg begynner å bli lei. Edit: Skrev feil temperatur. Fikset nå. Endret 12. juli 2006 av Chas Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Jeg kjøpte ny PC i slutten av mai, men har enda ikke fått brukt maskinen til spilling og diverse annet, takket være møkkakortet 7900GT. Det ser ut som jeg har vært uheldig på absolutt alle områder. Det første kortet jeg kjøpte var fra XFX, og holdt i to-tre dager før jeg fikk artifacts i spill, som ikke gikk an å fikse uansett hva jeg prøvde. Jeg sendte kortet tilbake, og bestilte et nytt Gainward-kort forrige uke. Jeg fikk det endelig i dag, men da jeg åpnet pakken forsto jeg lite. Jeg kjente rett og slett ikke igjen kortet. Tydeligvis har Gainward lansert sitt eget kort, som er totalt anderledes enn standardkortet nvidia leverer. Blant annet er det ikke mulig å overklokke minnet, og kortet blir ekstremt varmt (60 grader, uten klokk på desktop). Jeg antar at jeg kommer til å sende dette kortet tilbake også... med all portoen kunne jeg like godt kjøpt et GTX-kort, og unngått alle problemene. Så mitt spørsmål er; Finnes det 7900GT-kort som fungerer og samtidig lar seg overklokke? XFX har tydeligvis problemer med stabiliteten til sine kort, mens Gainward ødelegger potensialet til kortet ved å gi ut sin egen versjon. Det har snart gått to måneder siden jeg kjøpte maskinen, og jeg har enda ikke fått bruke den til annet enn 2d-arbeid... jeg begynner å bli lei. Edit: Skrev feil temperatur. Fikset nå. 6480325[/snapback] Hei. Det er veldig stor feilprosent på 7900 serien. Det gjelder GTX også. Jeg hadde et 7900GT og fikk denne feilen som du hadde. Jeg sendte det tilbake og venter nå på å få kreditert beløpet. Jeg tok rett og slett ikke sjansen på flere 7900GT kort etter alt jeg har lest. Kjøpte meg istedet et X1900XT. Selv om det var litt dyrere. Anbefaler deg å gjøre det samme. Det får du for under 3000,- på komplett nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå