Gå til innhold

Islam - hvorfor hatet av mange på forumet?

Anbefalte innlegg

Gjest Yoshi
Herregud, terror har ikke noen ting med isalm aa gjore. Det er IMAMENE!

Jeg var en laerling til en mann her for noen maaneder tilbake, han hatet imamer og sa at det eneste de drev med var logn. De skremte folk for aa faa penger, for aa forsorge seg selv.

ISLAM HAR IKKE NOE MED TERROR AA GJORE, LES KORANEN FORSTAA DEN.

Islam er egentlig ingen religion men en lov for oss muslimer. Og det med den at mannen bestemmer er helt feil. I koranen er det kvinnen som er satt hoyt oppe. Og i Islam staar det ingen ting om aa slaa, det staar. Muhammed sa: Aa drepe et menneske, er som aa drepe hele menneskeheten. :(

Saa dere forstaar at aa drepe er ULOVLIG i Islam. Og sharia loven, den er bare HELT paa jordet. De tolker den feil, man skal ikke lese den bokstav for bokstav. Lese den og forstaa den, saa forstaar dere islam. At islam staar for fred :).

6482697[/snapback]

Mennesker som deg gir meg håp. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Herregud, terror har ikke noen ting med isalm aa gjore. Det er IMAMENE!

Jeg var en laerling til en mann her for noen maaneder tilbake, han hatet imamer og sa at det eneste de drev med var logn. De skremte folk for aa faa penger, for aa forsorge seg selv.

ISLAM HAR IKKE NOE MED TERROR AA GJORE, LES KORANEN FORSTAA DEN.

Islam er egentlig ingen religion men en lov for oss muslimer. Og det med den at mannen bestemmer er helt feil. I koranen er det kvinnen som er satt hoyt oppe. Og i Islam staar det ingen ting om aa slaa, det staar. Muhammed sa: Aa drepe et menneske, er som aa drepe hele menneskeheten. :(

Saa dere forstaar at aa drepe er ULOVLIG i Islam. Og sharia loven, den er bare HELT paa jordet. De tolker den feil, man skal ikke lese den bokstav for bokstav. Lese den og forstaa den, saa forstaar dere islam. At islam staar for fred :).

6482697[/snapback]

Irrelevant at du er snill om mannen ved siden av deg sprenger oss begge i lufta. :)

Lenke til kommentar

Som en klok fyr sa tidligere i tråden: Muslimske land gjør som skandinaviske land og skjærer alle over en kam.

Islam er en meget ung religion til forskjell fra feks Hinduismen og Jødedommen. Jeg tror at grunnen til at Islam er så forskjellig fra andre religiøse samfunn, er at den er så ung og er der kristendommen var for 500 år siden. Islam er ennå ikke sekularisert, det er problemet.

Et annet problem er at i den vestlige verden og den muslimske verden er det ekstremistene som kommer i søkelyset. Istedenfor at man ser at den fredelige skattebetalende muslimen og kristne, ser vi bare det som er våre sorte får. Det blir igjen forverret med at vi er genetisk programmert til å frykte det som vi ikke vet noe om. Og det igjen blir ikke bedre av at vi skjærer alle over en kam.

Lenke til kommentar
Og det med den at mannen bestemmer er helt feil. I koranen er det kvinnen som er satt hoyt oppe.

Feil, mannen bestemmer. Selv om de skal være likestilt kan mannen ha flere kvinner og slå dem hvis dem ikke lyder.

[4.34] Men are the maintainers of women because Allah has made some of them to excel others and because they spend out of their property; the good women are therefore obedient, guarding the unseen as Allah has guarded; and (as to) those on whose part you fear desertion, admonish them, and leave them alone in the sleeping-places and beat them; then if they obey you, do not seek a way against them; surely Allah is High, Great.

Saa dere forstaar at aa drepe er ULOVLIG i Islam. Og sharia loven, den er bare HELT paa jordet.

Det er lov å drepe under visse forhold.

Lenke til kommentar
vil også be dere legge innleg som reflekterer dette emnet, og om det bør være lov til å si slikt om andre religioner.  - Kan ikke dette kalles blasfemi?

6480316[/snapback]

Vil du sensurere?

6480614[/snapback]

Hvis andres kommentar kan virke negativ og sårlig inn på en annen person - ja

6480825[/snapback]

Hvem skal dette gjelde, og hvor går grensen? (blasfemi)

Lenke til kommentar

Som vanlig når vi har en diskusjon om Islam er det landet og kulturen Islam utføres i som diskuteres, ikke Islam.

Det finnest Islamske land som klarer seg godt og følger menneskerettighetene, og det finnes islamske land som ikke gjør det. Det samme gjelder for kristendommen. Kan jeg si at kristendommen i Norge er kvinneundertrykkende, diskriminerende og ikke følger menneskerettighetene, fordi det finnest kristne land som er kvinneundertrykkende,diskirminerede og ikke følger menneskerettighetene? Kan jeg si at alle kristne bomber abortklinikker, voldtar småbarn og praktiserer tvangsgifting av mindreårige, fordi enkelte kristne grupperinger i USA gjør det?

Lenke til kommentar
Syntes det er meningsløst å trekke konklusjoner på bakgrunn av sitater fra Koranen. Det står MYE som ikke er fornuftig i Bibelen også.

Det er i det hele tatt utrolig at det faller så lett for enkelte å skjære alle over samme kam.

6482915[/snapback]

For muslimer er Koranen en ledevei for livet. Alt som står der er for dem riktig og de må følge koranen.

Bibelen er en eventyrbok med mange motsetninger.

Lenke til kommentar

En liten malapropos til diskusjonen:

For å forstå hvorfor så stor del av verdens muslimer oppfører seg på en måte som for oss fremstår som irrasjonelt kan det være greit å se på oppveksten disse menneskene har. I oppveksten er vi alle svært motagelig for informasjon som former vår virkelighetsoppfatning.

Her har dere fire eksempler på barneoppdragelse i muslimske land:

I Tyrkia, verdens mest moderate land som har Islam som nasjonalreligion, er Ole Brumm ulovlig fordi han har en venn som er gris.

olebrumm280.jpg

Bannlyser Nasse Nøff

I Iran vises det barnetv som dette:Iranian Afterschool Special: How to Be a Suicide Bomber!. (10 minutter lang tegneserie, anbefales på det varmeste)

Dette har etter hvert blitt en naturlig del av barns oppvekst i Palestina. Oppfordret av mor og far.

image008.jpgimage009.jpg

Dette bildet ble tatt i går i Libanon. Barn som feirer kidnappingen av to israelske soldater og holder opp bilder av Hassan Nasrallah, lederen for terrororganisasjonen Hezbollah.

02.afp.gi.jpg

Så til spørsmålet til trådstarter. Grunnen til at så mange missliker Islam er antagelig det bildet muslimer generelt gir religionen. Det er vanskelig å skille Islam og muslimer for en person som ikke har tid / lyst til å sette seg ned å studere forskjellene på religionen og inntrykket man får av personene som tror på religionen.

All religion kan i utgangspunktet bidra med noe positivt for et menneske, men mitt inntrykk er at ingen religion gjør det totalt sett.

Edit: Tilslutt må jeg si meg skeptisk til trådstarters holdning til blasfemi.

Hvis man ikke kan kritisere årsaken til majoriteten av verdens problemer (religion) er vi på tynn is.

Endret av Dr.Ittsekk
Lenke til kommentar

Starter innlegget med noen kloke ord fra Newton "For every action, there is an equal and opposite reaction"

Skjønner ikke hvordan så mange kan være så blinde i denne tråden...det er helt sykt å lese det som står her.

Zidane i finalen anyone? Zidane ble provosert og marco fikk det han fortjente for sin oppførsel under kampen. Når et system som er ment for å gjøre ting rettferdig ikke fungerer...når verden ikke klarer å se hva de sivil i midtøsten må gå gjennom hverdag! så må man ty til andre løsninger...og noen velger å sprenge seg selv i lufta for å uttrykke sitt hat mot urettferdigheten som skjer i midtøsten.

Husk på at bombing utført av Israel på sivile er også endel av oppveksten som du snakker om Dr.Ittsekk. Det er naturlig å reagere på ting som man føler er urettferdig. Jeg personlig klarer ikke å se forskjell mellom hjemmelagde og bomber fra et kamphelikopter.

Altfor mange innlegg her i denne tråden bærer preg av lite kunnskap om temaet og meninger basert på det man har lest i lunsjpausen på vg.no

Edit: Skrivefeil

Endret av euroshopper
Lenke til kommentar
Zidane i finalen anyone? Zidane ble provosert og marco fikk det han fortjente for sin oppførsel under kampen.

6483480[/snapback]

Med en slik voldsape-innstilling er det ikke rart ting går til h... her i verden.

6483517[/snapback]

Takk for svar! det var akuratt det jeg trengte. Det er artig å se hvordan du bare ignorerte den andre siden av saken. Du bare forsterket mitt argrument om at folk veldig ofte er blinde og prøver ikke å se saken fra begge sider.
Lenke til kommentar
Når et system som er ment for å gjøre ting rettferdig ikke fungerer...når verden ikke klarer å se hva de sivil i midtøsten må gå gjennom hverdag! så må man ty til andre løsninger...og noen velger å sprenge seg selv i lufta for å uttrykke sitt hat mot urettferdigheten som skjer i midtøsten.

Husk på at bombing utført av Israel på sivile er også endel av oppveksten som du snakker om Dr.Ittsekk. Det er naturlig å reagere på ting som man føler er urettferdig. Jeg personlig klarer ikke å se forskjell mellom hjemmelagde og bomber fra et kamphelikopter.

Altfor mange innlegg her denne tråden bærer preg av lite kunnskap om temaet og meninger basert på det man har lest i lunsjpausen på vg.no

Edit: Skrivefeil

6483480[/snapback]

Det er ingenting i mitt innlegg som forsvarer Israels handlinger i midtøsten. Jeg ser på situasjonen der nede som trist og fastlåst.

Jeg prøvde å legge frem noen eksempler på barneoppdragelse som kan forklare hvorfor en del muslimer utfører handlinger som kan virke irrasjonelle på oss.

De eneste påstandene fra meg var at man bør være skeptisk til all religion samt tillate blasfemi.

Jeg kan love deg at min informasjon også kommer fra langt mer seriøse innformasjonskanaler enn hva jeg leser på VG i lunsjpausen.

Lenke til kommentar
I Tyrkia, verdens mest moderate land som har Islam som nasjonalreligion, er Ole Brumm ulovlig fordi han har en venn som er gris.

6483222[/snapback]

..og vica versa, i den muslimske verden kan man ikke forstå hvorfor befolkningen

i vesten har en gris som venn.

Du og jeg sitter på månen og ser ned til jorden, når Ola Dunk går oppreist på den nordlige delen av kloden så trakker Crokodile Dundee hoved rett ned, bare loven om tyngdekraften redder han å falle ut i det store intet. Alt kommer an på ståstedet ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...