Gå til innhold

Islam - hvorfor hatet av mange på forumet?


Anbefalte innlegg

Jeg har flere ganger kommet borti folk her på diskusjon.no, som misliker Islam. De ser rett og slett på Islam som om det skal være no dritt - noe jeg kaller mangel på respekt. :mad:

 

Når Islam bl.a kommer på lista av de mest irriterende tingene, til brukere, synes jeg det går litt for langt. jeg synes det er galt å mene Islam som en helhet er no "mindre bedre" enn andre religioner.

 

Jeg vil nå be om grunner til slike synspunter, til de som har det. Jeg vil også be dere legge innleg som reflekterer dette emnet, og om det bør være lov til å si slikt om andre religioner. - Kan ikke dette kalles blasfemi?

 

- gjerne vær litt seriøse (ingen spam takk :p)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hater folk som mener jeg skal respektere dem pga de har valgt å underkaste seg en religion. Respekt er noe en jobber seg opp til, det er bare tull å tro at alle skal respektere noen fordi de er religiøs. Dette gjelder både for budhister, jøder, muslimer, kristne osv. Jeg annerkjenner at religionen eksisterer, men jeg vil ikke ha noe med den å gjøre.

 

Vidre er Islam rett og slett menneskefarlig. Fordummende, primitiv og grotesk, og det gjelder ikke bare Sharialovene og ekstreme islamister, men også vanlige muslime og føler en eller annen trang til å kaste bort hverdagen sin på å be mange ganger fast, leve under fast skikker og normer som ikke tilater egen vilje eller tilfredstilling av egne behov på sin egen måte.

 

Det er på ingen måte mangel av respekt å ønske noen bort fra Islam, det er ikke mangel på respekt å ønske at mennesker skal få leve i frihet.

Lenke til kommentar
Tja, har kanskje noe å gjøre med at mange ikke synes kvinnediskriminering, steining som avstraffelse, manglende rettsikkerhet (særlig for kvinner), osv er noe særlig. Noe som man finner i mange islamske land.

6480497[/snapback]

 

Vet du egentlig hva Islam inneholder. Jeg kan være enige med at noen islamske land gjør slike ting, men hva har det med Islam å gjøre? Det står ingen steder i koranen at man skal se kvinner som en mindreverdig person, heller ikke at de skal kastes stein på.

 

Jeg skjønner at du kan ha slike tanker, men prøv å fornye dem etter å ha skjønt hva Islam egentlig inngår.

 

(- ikke ha fordommer)

Lenke til kommentar
Islam lar jo knapt et samfunn utvikle seg. Land som styres av musilimske religiøse ledere ligger jo år og dag bak andre land...

 

Kan ikke si jeg gir menneskesynet deres toppkarakter heller.

6480546[/snapback]

 

Islam har ikke noe med stopping av utviklelse, det er bare land som ikke har fått muligheten til å utvikle seg rakst nok fra begynnelse, hvorav land fra Europa tok over disse u-landene.

 

----

Ikke alle landene gjør det - Saudi-Ariabie, Dubai etc.

Lenke til kommentar
vil også be dere legge innleg som reflekterer dette emnet, og om det bør være lov til å si slikt om andre religioner.  - Kan ikke dette kalles blasfemi?

6480316[/snapback]

Vil du sensurere?

6480614[/snapback]

 

 

Hvis andres kommentar kan virke negativ og sårlig inn på en annen person - ja

Lenke til kommentar
Jeg hater folk som mener jeg skal respektere dem pga de har valgt å underkaste seg en religion. Respekt er noe en jobber seg opp til, det er bare tull å tro at alle skal respektere noen fordi de er religiøs. Dette gjelder både for budhister, jøder, muslimer, kristne osv. Jeg annerkjenner at religionen eksisterer, men jeg vil ikke ha noe med den å gjøre.

 

Vidre er Islam rett og slett menneskefarlig. Fordummende, primitiv og grotesk, og det gjelder ikke bare Sharialovene og ekstreme islamister, men også vanlige muslime og føler en eller annen trang til å kaste bort hverdagen sin på å be mange ganger fast, leve under fast skikker og normer som ikke tilater egen vilje eller tilfredstilling av egne behov på sin egen måte.

 

Det er på ingen måte mangel av respekt å ønske noen bort fra Islam, det er ikke mangel på respekt å ønske at mennesker skal få leve i frihet.

6480771[/snapback]

 

 

Og det var det du mente. Hva hvis jeg begynner å si alt det du sier er bare tull, og det å jobbe seg oppover mot respekt er bare noe shitt skapt av deg...

 

Folk bestemmer om de vil tror eller ikke på Islam, og og man har vel lov til å mene hva man vil i denne moderne verdnen. Så hvis du ikke kan respektere andres meninger, hvorfor skal vi da respektere deg?

Endret av Atir_
Lenke til kommentar
Når man ser slikt så blir man skremt av mindre..

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1384634.ece

Kjenner til flere som har reagert på den artikkelen.

 

Dog finnes også moderate islamister.

 

Edit: mer tekst..

6480648[/snapback]

http://www.globalsecurity.org/military/world/para/lra.htm

 

utdrag:

 

The LRA has abducted large numbers of civilians for training as guerrillas; most victims were children and young adults. The LRA abducted young girls as sex and labor slaves. Other children, mainly girls, were reported to have been sold, traded, or given as gifts by the LRA to arms dealers in Sudan. While some later escaped or were rescued, the whereabouts of many children remain unknown.

...

The LRA rebels say they are fighting for the establishment of a government based on the biblical Ten Commandments. They are notorious for kidnapping children and forcing them to become rebel fighters or concubines.

 

Å bruke eksempler fra krigsherjede land og fra ekstremistiske fundamentalister er en avsporing, at best.

 

edit: rettelse, det kan forklare, men ikke legitimere på en skikkelig, slik skepsis. Man tar da for seg noe annet enn Islam/Kristendom per se.

Endret av Cybbe
Lenke til kommentar
Og det var det du mente. Hva hvis jeg begynner å si alt det du sier er bare tull, og det å jobbe seg oppover mot respekt er bare noe shitt skapt av deg...

6480841[/snapback]

 

respek't -en (fra lat. 'det å ta hensyn', av respicere 'se tilbake') aktelse, ærbødighet, lydighet ha stor r- for en / sette seg i r-

 

Jeg vil værken ta hensyn eller ha lydighet til Islam eller noen andre religioner. De jeg respekterer har gjort seg fortjent til min respekt. Det er 2 helt forskjellige ting å ønske at noen skal annerkjenne eller godta at noen har en religion, og det å be de respektere at de har en religion.

 

Jeg ber deg heller ikke respektere min mening, men jeg kan be deg om å annerkjenne at jeg har en slik mening, så kan du heller arguementere for hvorfor jeg ikke burde ha den meningen, uten å komme med noe mer "hva om" svada.

Lenke til kommentar
Islam lar jo knapt et samfunn utvikle seg. Land som styres av musilimske religiøse ledere ligger jo år og dag bak andre land...

 

Kan ikke si jeg gir menneskesynet deres toppkarakter heller.

6480546[/snapback]

 

Var ikke disse landene/menneskene fremgangsrike folkeslag langt tilbake i tid med stor utvikling?

Lenke til kommentar
Islam lar jo knapt et samfunn utvikle seg. Land som styres av musilimske religiøse ledere ligger jo år og dag bak andre land...

 

Kan ikke si jeg gir menneskesynet deres toppkarakter heller.

6480546[/snapback]

 

Var ikke disse landene/menneskene fremgangsrike folkeslag langt tilbake i tid med stor utvikling?

6480928[/snapback]

 

Et paradoks, er det ikke? :) Hvordan de kan utvikle seg fra å være med og bidra i verdens utvikling til å drive terror, undertrykkelse og faktafornektelse?

Lenke til kommentar
Islam lar jo knapt et samfunn utvikle seg. Land som styres av musilimske religiøse ledere ligger jo år og dag bak andre land...

 

Kan ikke si jeg gir menneskesynet deres toppkarakter heller.

6480546[/snapback]

 

Var ikke disse landene/menneskene fremgangsrike folkeslag langt tilbake i tid med stor utvikling?

6480928[/snapback]

 

 

jo. Man kan se på Saudi-Ariabia. Alle vet jo at areberne skapte algebra, og var intelligente. Gnisten har delvis forlatt dem, men enda er de et rikt og velstående land.

Lenke til kommentar
Islam lar jo knapt et samfunn utvikle seg. Land som styres av musilimske religiøse ledere ligger jo år og dag bak andre land...

 

Kan ikke si jeg gir menneskesynet deres toppkarakter heller.

6480546[/snapback]

 

Var ikke disse landene/menneskene fremgangsrike folkeslag langt tilbake i tid med stor utvikling?

6480928[/snapback]

 

 

jo. Man kan se på Saudi-Ariabia. Alle vet jo at areberne skapte algebra, og var intelligente. Gnisten har delvis forlatt dem, men enda er de et rikt og velstående land.

6480952[/snapback]

 

Saudi-Arabia er feil å trekke fram. Det er et land som Norge, rik på olje. Forresten er SA meget restriktivt, onkelen min bodde der for en del år tilbake og når han flyttet inn i landet måtte han føre tanten min (altså konen hans) som hans egen eiendel, tanten min ble altså kun sett på som en eiendel, ikke et menneske. Slik er det for alle kvinner i landet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...