Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sikring ryker - kortsluting?

Gjest Slettet+781234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+781234

Eg har ein Mazda 626 -85mod.

Mens eg var ute å køyrde en kveld, so skulle eg slå på fjernlysa. Det var då eg passerte parklys at d skjedde.. Sikringen rauk, og belysning på instrumenta forsvant, samt parklys og lys i hanskerommet.

Nå har eg demontert og kopla fra hanskerommet og instrumentpanelet, men feilen er der fortsatt.. Har bytta sikring ja, og sjekka, men ingenting fungerar.

Ein teori om kva som kan ha skjedd? Kan det vere kortslutning i parklysa?

Sliter litt med å finne ut kva som kan vere gale, så takker for all hjelp:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+781234
Du har nok enten fått en overledning, eller så kan en ledning ha "brent over" samtidig med at sikringen røk.

6480152[/snapback]

Ja, men korleis skal eg få sjekka det? har du forslag? Eg har multimeter, men er usikker på kor eg skal måle.

Lenke til kommentar

Det samme har sjedd med meg. på en 626 88mod. men det gikk over etter 3 uker ?!?!?!?!? jeg sto i ro med bilen i gang etter å ha kjørt rundt en times tid. Så plutselig forsvant alt av instrument lys! Men det fiksa seg selv. Vet ikke hva det var men vet at en kamerat hadde noe lignende på en mondeo da var det rot i ledningene bak cd spiller som var skyld i problemet

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+781234
Det samme har sjedd med meg. på en 626 88mod. men det gikk over etter 3 uker ?!?!?!?!? jeg sto i ro med bilen i gang etter å ha kjørt rundt en times tid. Så plutselig forsvant alt av instrument lys! Men det fiksa seg selv. Vet ikke hva det var men vet at en kamerat hadde noe lignende på en mondeo da var det rot i ledningene bak cd spiller som var skyld i problemet

6480258[/snapback]

Ja det er mulig d kan vere noe der, men eg har ikkje rot bak cd-spilleren.. tvert om.. alt som ikkje er i bruk er kopla fra og isolert.

Tviler på dette vil fikse seg selv... :no:

Lenke til kommentar
Du har nok enten fått en overledning, eller så kan en ledning ha "brent over" samtidig med at sikringen røk.

6480152[/snapback]

Ja, men korleis skal eg få sjekka det? har du forslag? Eg har multimeter, men er usikker på kor eg skal måle.

6480242[/snapback]

Du kan f.eks: ta multimeteret, sett det på "ohm", finn en pæreholder som du ikke får til å lyse. En målepinne på kontaktpunktene i pæreholderen, den andre målepinnen på kontaktpunktet til sikringskursen det gjelder. I pæreholderene må du sansynligvis prøve på begge poler, for å finne den som går fra sikringen. Får du IKKE utslag på multimeteret da, er det stor mulighet for at den kursen har ledningsbrudd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...