Gå til innhold

"Knitring" fra HD-en. Farlig?

Anbefalte innlegg

Ja alle andre mekaniske lyder enn knatring/knitring fra harddisken er ikke bra. Har selv en WD disk som har begynt å lage noen klakke-lyder ved oppstart, tok å ringte til netshop, men fyren på support der var lite interessert , og veldig frekk! Jeg forklarte han om lydene i disken, men at disken fortsatt virker. Responsen jeg fikk var: Er disken defekt eller ikke!? Med en irritert tone. Må virkelig alt bli mørkt før man kan anse en harddisk for ødelagt?

6500122[/snapback]

Jeg leverte begge IBM-diskene mine tilbake til komplett når de begynte å lage rare lyder, og hadde ikke noe problem med å få godkjent returen :) Forsøk igjen, kanskje du får en hyggeligere kar neste gang?

6500289[/snapback]

Vil takke alle som har svart på denne tråden for at de fikk slutt på neglebitingen. Hihi.

Når det gjelder denne "harddiskefeiden", så ville jeg ringt igjen, hvis du fortsatt møter samme fyren så svarer du at den ikke funker som den skal, og dermed kan ses på som defekt. Hvertfall virker den ikek som den skal, det kan han ikek si noe mot.

Hvis han fortsatt er avvisende kan du jo alltid dra en sammenligning, f.eks. spør han om å tenke seg at han hadde kjøpt ny bil, som ga fra seg skrapelyder når den ble brukt. Ville han da kreve å få forhandleren til å sjekke bilen, eller ville han fortsatt å kjøre med den til den totalhavarerer på en øde landevei, for SÅ å sende den inn?

Forøvrig er det mulig at slike rare lyder kan defineres som en "mangel" ved varen, og at du dermed iflg. kjøpsloven eller en av de andre lovene knyttet til kjøp og salg kan kreve å få utbedret produktet, evt. få vare.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ganske sikker på at ulyder blir sett på som en "mangel" på varen, da slike lyder ofte tyder på ymse mekaniske feil. Mine IBM-disker hvinte som noen griser i slaketiden, og ville ikke ta sjansen på å miste det jeg hadde av data. Og vi vet alle hvor dårlige IBMs 75- og 60GXP-diskserier var :S

Endret av enl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...