Haraldson Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Hei. Så gjennom noen sider her, samt søkte, men fant mest halvgammelt materiale. Routeren min, en 3Com OfficeConnect Wireless 11g Cable/DSL Router tok kvelden i slutten av forrige uke, og jeg kommer ikke på nett igjen med denne tilkoblet. Dermed må jeg gå til innkjøp av ny router, gjerne en trådløs en. Har sett på D-Link GamerLounge Wireless 108G Gaming Router, men så i noen tråder at det generelt var mange som hadde mye negativt å si om D-Link sine produkter. En annen ting er at jeg ikke er noen stor gamer, men mulighet for Gb-nettverk hadde vært ålreit å ha. Det jeg egentlig er på utkikk etter, er anbefalinger av (nye) routere på markedet som ikke koster mer enn tusenlappen, og som funker bra, samt at jeg ønsker anbefalinger på overspenningsvern, siden jeg ikke vil ødelegge enda en router. Er dette overspenningsvernet noe tess? Berg Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2006 (endret) OK, så overspenningsvernet er bankers. Inn i veggkontakten, kjøre på med en passelig stor, jorda padde, kjøre nettverkslinja innom osv... Ganske kjekt. Hva med router? Får jeg bedre router for tusen kroner? Hvilken? Edit: Ettersom routeren plutselig er borte på Komplett.no sine sider, går jeg over til MPX. Hvordan er dette overspenningsvernet? Endret 13. juli 2006 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Rim Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Siden du skal kjøpe nå så gå for en MiMO ruter. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2006 Det skader ikke å begrunne/utdype. Hvorfor? Lenke til kommentar
Rim Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Ah beklager. MiMO (Multiple-input-Multiple-Output) er den nye trådløse standarden med bedre rekkevidde og bedre hastigheter (som standard). Det er også bakover kompatibelt med b/g-standardene. http://en.wikipedia.org/wiki/Multiple-input_multiple-output Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 OK. Det hørtes jo ikke så galt ut... Leste litt om det i går på Wikipedia, men fikk ikke så voldsomt mye ut av det. Bedre behandling av packets, i alle fall. Men MiMO, er det fortsatt i utprøvingsstadiet, eller er det en fullgod standard blitt? Og har du en anbefaling på en bra MiMO-router. *Masemase* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå