Gå til innhold

hvordan koble til JBL escXcite til pc!

Anbefalte innlegg

hei.. jeg har en tur på expert å kjøpte JBL escXcite anlegg til pc'n... men problemet er at jeg ikke finner noen ingang fra pc til subwooferens koblingspanel! det står noe om alnternativ digitalkilde her (COAXIAL og OPTISK) er det dem jeg skal koble? og hvis... hvordan koble dem til pc'n?! hjelp meg pliiiiis!

link til anlegget: http://www.jbl.com/home/products/product_d...cat=ESC&ser=ESC

håper dere forstår dere på dette bedre enn meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Hvis du skal ha 5.1 anlegg til spill må du nesten kjøpe et 5.1 anlegg beregnet for pc bruk. De har 6 analoge innganger. Hvis du kun skal bruke det til å se DVD film kan du kjøpe deg et lydkort med digital utgang og bruke JBL anlegget. JBL anlegget ditt har kun tokanals analoge innganger.

Såvidt jeg veit er det ikke mulig å overføre flerkanals lyd over digitalkabel med mindre det er dolby digital eller dts lydspor, og det har gjerne ikke spill. (Si gjerne ifra hvis jeg har feil)

Lenke til kommentar

!! :D !! nå tror jeg at jeg vet det! for i bunnen av den pakka, (som er GAAANSKE stor) fant jeg en digitalkabel! å den passa i pc'n! så nå er det kanskje håp ja! men er det mere så sier jeg i fra!

takk for at du/dere tok dere tid til å lese og svare meg! :D:D

Lenke til kommentar

vel, da tør jeg påstå du har blitt lurt.

Du kan lett overføre tokanals lyd (stereo) fra lydkort til anleget, men hvis du skal utnytte 5.1 kanals lyd fra spill og slikt på en ordentlig måte har du et problem.

Manualen nevner heller ikke ord som "computer", "pc" eller "game".

Beklager, men hvis expert mannen sa dette er egnet for "pcbruk" så er du blitt lurt.

Gå på expert og forlang penga tilbake. Så kjøper du deg et Logitech system, eller liknende, noe som er beregnet for pc bruk.

edit:

med mindre jeg er helt på jordet selvsagt, og noen kommer å sier noe annet, men jeg tviler....

Endret av zzzneo
Lenke til kommentar

ja... det kan hende! men har akkurat koblet det opp til DVD spilleren! OMFG! det er som å væra på kino!! INSANE LYD!!

MEN når det kommer til lyd på pc'n så får jeg se om jeg kjøper et som faktisk har lydkabler som passer til lydkortet! har dere råd til et bra et eller!!?

Skal anbefale på det STERKESTE at dere har et slikt til tv/dvd!!

Så jeg skal nok ha dette selv om det ikke passer til pc!

Lenke til kommentar
men det er på hovedkortet at den optisk/digitalkabelen passer da!

6480528[/snapback]

Uhm, og så? Er fortsatt et lydkort, ikke sant

Skal du ha lyd på mp3, spill o.l som ikke har d.d/dts, må du bruke en vanlig phonokabel..

6480574[/snapback]

nja... kan fremdeles overføre to kanals lyd over digitalkabelen, ikke at det hjelper stort.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

var en kabel som mangla i pakka! ikke rart jeg ikke fikk den til å funke!! :p

men nå er den på pc'n! og den lager INSANE surroundlyd!

det jeg syntes er litt rart er at på denne er det bare èn kabel som skal inn i lydkortet!! og på andre 5.1 anlegget jeg hadde var det tre! hva har det og si?!

kan egentlig væra det samma... er perfekt lyd uans!! alt som er i romme rister på seg når sub-en er på max!! :D funker FETT!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...