Gå til innhold

Vannkjøling (er min maskin gått til h..)

HEE

Anbefalte innlegg

hei

nå alt gått til h....

det som skjedde var jeg skulle inn i biosen og sette boot på cd (vannkjølinga var gått stabilt nesten en uke) men da jeg var i biosen restartetmaskina og den startet ikke opp igjen.jeg fikk ikke bilde på skjermen og det luktet bare svidd så plukket jeg av cpu blokken og så på min xp 2000+ så ikke noe på toppen men da jeg snudde den var den svidd lite brannmerke? hva i h. har sjedd ? lurer jeg på

så satte jeg in en t-bird jeg hadde liggenes og starter opp maskine piper en gang men det er ikke noe vanelig pip vanskelig og forklare rølpelyd lissom er det høres som en sprenkt høytaler.jeg har bestilt ny xp2000+ som har kommet men jeg vet ikke om jeg tør og sette den inn burde jeg det?

Noen forslag ???

har ikke hatt tid til og teste skjermkortet.

sitter jevelig fast nå hjelp meg. :sad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nesten samma her. Blokka ble liggende med _veldig_ ulikt trykk og prosessoren tok kvelden. Men hovedkortet overlevde.

Tipset fra meg er å teste med en veldig billig, helst brukt, Duron. Og du må helt sikkert resette c-mos før du skal noe som helst til å boote.

Lenke til kommentar

Hm, det lukter både unøyaktighet og slurv, fra flere kanter her!

Jeg har inntrykk av at alt for mange bare "slenger på plass" vitale deler i maskinen, uansett om det dreier seg om vannkjøling eller luftkjøling!

Jeg er 99% sikker på at feilene som oppstår skyldes "montøren´s" lettvinte holdning til det hele, og manglende innsikt i hva man holder på med.

Jeg tør si det, ikke minst på grunn av egne erfaringer på området.

Disse omfatter bygging av et etterhvert ganske anseelig antall maskiner, både vannkjølte og luftkjølte, i tillegg til utallige demonteringer / remonteringer av en rekke forskjellige kjøleribber / -blokker, og jeg har enda tilgode å "rase" en eneste CPU.

Og vær klar over én ting: Det er _ikke_ meningen å fremføre dette som skryt, men er ment som en oppfordring til alle som tukler med slike ting. Vær nøyaktig og renslig, og vær 100% sikker på at alt er ok før du / dere fyrer opp herligheten!

Og om man allikevel på godt norsk "driter i" denne lille formaningen, så får man heller belage seg på at det kommer til å koste....

[ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-10-17 00:23 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-16 23:59, skrev Skrue:

Jeg har inntrykk av at alt for mange bare "slenger på plass" vitale deler i maskinen, uansett om det dreier seg om vannkjøling eller luftkjøling!

Jeg er 99% sikker på at feilene som oppstår skyldes "montøren´s" lettvinte holdning til det hele, og manglende innsikt i hva man holder på med.

Disse omfatter bygging av et etterhvert ganske anseelig antall maskiner, både vannkjølte og luftkjølte, i tillegg til utallige demonteringer / remonteringer av en rekke forskjellige kjøleribber / -blokker, og jeg har enda tilgode å "rase" en eneste CPU.

Og vær klar over én ting: Det er _ikke_ meningen å fremføre dette som skryt, men er ment som en oppfordring til alle som tukler med slike ting. Vær nøyaktig og renslig, og vær 100% sikker på at alt er ok før du / dere fyrer opp herligheten!

Og om man allikevel på godt norsk "driter i" denne lille formaningen, så får man heller belage seg på at det kommer til å koste....

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-10-17 00:23 ]</font>

det var jo det jeg skrev den hadde gått stabilt i en uke dvs at jeg hadde montert dette riktig .

jeg er rimelig sikker at cpu er gått men tror hovedkortet er intakt fordi jeg har to led som lyser gult og grønt og jeg tror det betyr status ok.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-16 23:59, skrev Skrue:

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-10-17 00:23 ]</font>

det var jo det jeg skrev den hadde gått stabilt i en uke dvs at jeg hadde montert dette riktig .

jeg er rimelig sikker at cpu er gått men tror hovedkortet er intakt fordi jeg har to led som lyser gult og grønt og jeg tror det betyr status ok.

Lenke til kommentar

Hvis det var meg spørsmålet om shim var til:

Ja. Stive slanger + at jeg var redd for å skru til fjærene på Maze-blokka for hardt fungerte dårlig.

Edit: Ja, nå bruker jeg shim.

[ Denne Melding var redigert av: Bach på 2002-10-17 15:23 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...