skol Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Hei, jeg lurer på hvilken coaxkabel jeg trenger for å koble sammen WRT54GL og en ekstern antenne. Det er snakk om 15-20m med kabel som skal legges. Hvilken kabel trenger jeg: 75ohm, 50ohm, eller? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 http://www.wlansupply.no/index.asp?page=sh...e=Antennekabler Det er 50 Ohms kabel som benyttes. Det er MYE kabeltap på så høy frekvens så jeg vil råde deg til å flytte routeren og heller bruke nettverkskabler. Mye billigere og bedre. Lenke til kommentar
skol Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2006 Ok, takk for hjelpen. En ting til, jeg har fått tak i kontakter som passer til antennene, men problemet er å få tak i 2 RP-TNC(hun) plugger til de to WRT54GL routerne. Er det noen som vet hvor jeg kan skaffe 2 RP-TNC(hun) plugger i Trondheim, eventuelt en nettbutikk som har de på lager? Lenke til kommentar
expose2k Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 ELFA har alt du trenger og litt til. Clue'et er å vite hva dingsebomsen heter Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 ELFA har alt du trenger og litt til. Clue'et er å vite hva dingsebomsen heterOg hos Elfa så er det rette å søke etter: BNC-, TNC-, SMA-, N-don med omvänd polaritet Lenke til kommentar
skol Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2006 Hei, tusen takk for all hjelpen Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Du kan også se etter 'pigtails' dette er korte kabler med overgang fra en type antennekontakt til en annen. Se f.eks her: http://www.wlansupply.no/index.asp?page=sh...Choise=Pigtails Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå