Gå til innhold

Hvordan oppgradere fra KDE 3.4 til 3.5?

Anbefalte innlegg

Jeg har povd aa finne pakker som er ferdig kompilert for Slackware, men sliter litt da jeg ikke helt vet hva jeg skal laste ned.

Antar det bare er aa installere ny versjon over gammel. Er det riktig?

Finner Slackpkg KDE 3.5?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det er jo bare å gå på ftp.slackware.com det å lete etter Current versjonen, så finner du KDE 3.5.3 ganske så enkelt.

6522068[/snapback]

Jepp. Skal installere current med 2.6 kjerne tenkte jeg. Bare at det tar litt tid for meg å laste ned og jeg er litt utålmodig ;) . Tenkte jeg skulle teste ut 3.5 i mens.

Jeg fant ut litt mer i mellom dette innlegget og det første. Prøvde å kjøre checkinstall, men sannsynligvis mangler jeg noe av tilleggene som trengs fordi checkinstall ikke fullførte. Men nå er det kun få timer til jeg får current, så jegt lar det ligge med dette. Takk uansett!

Lenke til kommentar

Bare hyggelig, men en ting. Hvorfor kjører du ikke Dropline-Gnome istede?

Den er etter min mening mye bedre. Kjører den selv på Slackware 10.2 Jeg bytta til den fremfor KDE 3.5 pga at det ble shitt å installere den. Fikk aldri lagt den inn og starta den på Laptopen. Så lasta jeg ned Dropline-Gnome istede og brente den som Image på en cd og la inn den istede. Så jeg har hatt Dropline-Gnome lenge jeg nå. Fungerer kjempe fint hos meg. Litt treig på min laptop kanskje.

CPU: 800 MHZ

Ram: 128 MB SDRAM

HD: 20 GB 5400 RPM

GPU: 8 MB S3 Savage Skjermkort

Men det fungerer no greit.

Riktignok skal det sies at når jeg kjører Slackware 10.2 på den maskina så blir CPU noe sinnsykt varm. Oppi 70c på det værste. Hehe.

Lenke til kommentar
Hvorfor kjører du ikke Dropline-Gnome istede?

Kanskje fordi han vil ha KDE. Dropline er fremdeles etter min mening en uting, men noe liker den(?).

Jeg bytta til den fremfor KDE 3.5 pga at det ble shitt å installere den.

KDE 3.5 ligger i Current, for å bruke den trenger du? (hint: current)

Lenke til kommentar
Bare hyggelig, men en ting. Hvorfor kjører du ikke Dropline-Gnome istede?

Den er etter min mening mye bedre. Kjører den selv på Slackware 10.2 Jeg bytta til den fremfor KDE 3.5 pga at det ble shitt å installere den. Fikk aldri lagt den inn og starta den på Laptopen. Så lasta jeg ned Dropline-Gnome istede og brente den som Image på en cd og la inn den istede. Så jeg har hatt Dropline-Gnome lenge jeg nå. Fungerer kjempe fint hos meg. Litt treig på min laptop kanskje.

CPU: 800 MHZ

Ram: 128 MB SDRAM

HD: 20 GB 5400 RPM

GPU: 8 MB S3 Savage Skjermkort

Men det fungerer no greit.

Riktignok skal det sies at når jeg kjører Slackware 10.2 på den maskina så blir CPU noe sinnsykt varm. Oppi 70c på det værste. Hehe.

6522412[/snapback]

Jeg har kjørt dropline gnome (signaturen min.. ;) ), men har ikke giddet å installere den akkurat nå da jeg først vil ha systemet til å fungere stabilt med 2.6 kjerne før jeg gjør noe mer. Installerer minst mulig før jeg har fikset det. Men så har jeg også lyst til å ta en titt på KDe 3.5 og etter hvert KDE 4 når den kommer rett og slett fordi jeg startet med KDe og likte den først og da vil jeg se hva som skjer på utviklingen. Jeg sverger ikke til noen vindubehandler. Jeg tar den som jeg synes er mest funksjonell og som jeg synes er behagelig for øynene. Dette forandrer seg for hver nye versjon av de forskjellige da det da kommer nye temaer osv.

Har rett og slett lyst til å prøve flere ting for å finne ut hva jeg liker best.

Generelt merker jeg at jeg ønsker at mange programmer var mindre bundet opp til desktop'en en hva de er. feks synes jeg kopete er bedre enn gaim og konqueror bedre enn feks natulius, mens jeg synes menylinja og temaene i Dropline Gnome 2.14 er mye penere enn i KDE 3.4. Opplever samtidig at jeg synes Xfce er lettere å tilpasse på en inituiv måte i forhold til KDe og Gnome. Med andre ord sitter ikke jeg med noen fasit over hva jeg vil ha.

Lenke til kommentar
Hvorfor kjører du ikke Dropline-Gnome istede?

Kanskje fordi han vil ha KDE. Dropline er fremdeles etter min mening en uting, men noe liker den(?).

Jeg bytta til den fremfor KDE 3.5 pga at det ble shitt å installere den.

KDE 3.5 ligger i Current, for å bruke den trenger du? (hint: current)

6523572[/snapback]

Kan du fortelle meg hva som er en uting med Dropline Gnome? Er bare nysgjerrig.

Antar at det er en grunn til at Gnome ikke medfølger på standard Slackware distro. Samtidig så har feks Novell gått over fra KDE til Gnome på sin siste enterprise-versjon av Suse, så det er ikke alltid like lett for en newbie som meg å vite hva som er bra og dårlig og hvorfor.

Lenke til kommentar
enig med olear , dropline er en uting . viss du kjører slackware med gnome så kjør gware gnome i stedet eller ev. gnome-slackbuild .

6523760[/snapback]

Kan du gi meg noen fordeler med de to ovennevnte i forhold til Dropline? eller vanlig Gnome?

Jeg har alltid siden jeg prøvde Linux for første gang, hatt en forkjærlighet til KDE. Akkurat nå for tiden er jeg noe ambivalent etter å ha prøvd Dropline Gnome.

Lenke til kommentar
Nånei Olear: Du trenger ikke å ha Current for å bruke KDE versjonen som ligger i Current mappa på FTP`en deres. Lasta ned KDE 3.5 på jobb fra Current mappa. Der fungerte den faktisk fint.

Den fungerer sikkert, men er kompilert mot current og den programvaren som er der. Man _bør_ ikke blande pakker fra stable og current, iallefall ikke kom å klag hvis ting plutselig bryter ;) .

Kan du fortelle meg hva som er en uting med Dropline Gnome? Er bare nysgjerrig.

Antar at det er en grunn til at Gnome ikke medfølger på standard Slackware distro. Samtidig så har feks Novell gått over fra KDE til Gnome på sin siste enterprise-versjon av Suse, så det er ikke alltid like lett for en newbie som meg å vite hva som er bra og dårlig og hvorfor.

Dropline erstatter veldig mye i Slackware, så mye at det nesten ikke er Slackware lengre. Man kan si at Dropline bruker Slackware som base. Man er også avhengig av sikkerhetsoppdateringer fra Dropline.

Grunnen til at Slackware ikke inkluderer GNOME lengre er fordi GNOME er et helvete å administrere/pakke (det er flere pakker i GNOME en i hele Slackware). Bare å pakke GNOME riktig er en kunst i seg selv ;)

Redhat har for lenge siden satt standarden for desktop innen bedrifter (GNOME), Novell følger bare etter. Den største grunnen til at de bruker GNOME er nok at den er veldig enkel, i motsetning til KDE.

Kan du gi meg noen fordeler med de to ovennevnte i forhold til Dropline? eller vanlig Gnome?

Jeg har alltid siden jeg prøvde Linux for første gang, hatt en forkjærlighet til KDE. Akkurat nå for tiden er jeg noe ambivalent etter å ha prøvd Dropline Gnome.

Enkelt forklart så erstatter de ikke så mange pakker som Dropline, de prøver å integrere seg mot Slackware (så godt som det er mulig).

Lenke til kommentar
dropline bruker PAM å erstatter dermed en del systempakker .

6524300[/snapback]

Takk til både Olear og Ogger for oppklarende svar.

Med andre ord kan man si at man nesten skulle kalt det en egen distro som feks skulle hete Dropline Slack? ;)

Lenke til kommentar

Sitter som sagt med Dropline 2.14.1 på min Slackware 10.2. Gware har jeg også prøvd og den ble ikke helt bra på min laptop iallefall. Husker ikke helt hva feilen var i farta (Lenge siden jeg prøvde den), men etter at jeg lot være og installere Både KDE og Lilo og istede installerte Dropline og Grub så har faktisk maskina fungert eksemplarisk. Ja, bortsett fra at den blir en smule varm i Slackware :p.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...