Gå til innhold

Laptop harddisk nekter å gi adgang

Anbefalte innlegg

Jeg har en Dell Latitude 550 (om jeg husker riktig) hvor harddisken er gåen på ett vis, så jeg satt inn en ny 60gb disk og det ser ut til å funke fint. MEN jeg trenger backup av det som var på den gamle Fujitsu Siemens disken på 40gb.. Jeg kjøpte ett 2,5" kabinett til den og hooket den opp til pcen min.. til min forsrekkelse fikk jeg opp all informasjonen på disken.. alle mappene.. alle filene.. alt sammen.. jeg kunne gå inn på mappene uten noen restreksjoner av noe slag. MEN .. når jeg skulle kopiere eller flytte eller slette eller noe som helst, nektet den HELT. Jeg har aldri vært borti lignende problem da min harddisk feilsøking har sine korte grenser.. Vet noen her hva som kan være galt? Jeg får ikke tatt scan disk, jeg får ikke gjort noe med den annet enn "Read-only" oppgaver.. selv ikke det går helt, for det innebærer jo egentlig kopi?

Hadde satt pris på hjelp her.. Om noe vet noe.. jeg er ganske sikker på dette ikke er sånn restreksjonspiss hvor man trenger å skru av "simple file sharing" og så "ta over" restreksjonene til ny bruker osv.. virker mere som en form for kryptering/passord/whatnot..

Vennligst kom med hint og tips om du vet noe.. helst hele løsningen før 22:00 ikveld :) hadde vært toppers.. kanskje jeg krever for mye.. er bare sinnsykt hypp på å få fikset denne..

Mvh

Pastor Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vennligst ikke bump tråden, vanligvis blir 3Xbumping(over 36 t.) stengt men siden du er ny her i forum så ser jeg saken gjennom fingrene (denne gangen). ;)

Ps. Du må ta herredommen over disken og mappene, se etter i egenskaper til mappealternativer og admin. rettigheter...

Lenke til kommentar

jeg har gjort hva du beskriver.. men det fungerer ikke.. harddisken nekter å fungerer nå plutselig, har prøvd chkdsk med windows xp bootup repair og den sier at harddisken har for mange error til å fixes..

beklager for mange bumps

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...