Gå til innhold

Sommerkveld - hva synes du?

lma

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Dette er et foto tatt 23-tiden på kvelden ved Oslofjorden.

Horisonten er vanskelig her, kommenter gjerne den. Gjerne fargene og. Synes selv de var naturlige, men har sett meg litt blind.. Heller ikke 100% fornøyd med detaljer på øyen rett fram. Det er tatt i RAW og redigert i PS.

EXIF er ISO 100, brennvidde 17 mm., blender f/10 og lukkertid 1/6 sek.

Polarisasjonsfilter, objektivet er et Canon EF-S 17-85 mm f/4-5,6 IS USM

Nøl ikke med å skrive denne gangen heller!

post-103395-1152728384_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et er en fin stemning du har fanget, men det et par ting å sette fingeren på. Det er mulig at polafilteret får litt ulik effekt over hele bildet med 17mm. Synes i alle fall det ser slik ut. Ellers synes jeg bildet tipper litt mot venstre. Det kan skyldes at horisonten ser ut til å tippe litt.

Det som skjemmer bildet mest er at rammen er direkte massiv. Halvparten hadde vært nok.

Lenke til kommentar

Takk for raske kommentarer!

Gnarf: Takk for vurdering av motiv.

PMnormal: Du kommer inn på horisonten, sitter også selv med den føelelsen, men et hvert forsøk på å rette opp fra min side gav den motsatte effekten, derfor ble jeg i tvil og ville høre andres mening.

Når det gjelder rammen er den tilpasset til sort bakgrunn, synd det ikke går an å velge det her. Det anbefales.

Når det gjelder 'bieffekten' du kommer inn på, hvor kommer den til syne? Har som sagt sett meg blind på dette.. :p

Lenke til kommentar

Faktisk har det forekommet en god del ganger og jeg har sett det hos mange andre og, jeg trodde dette hadde med vinkelen mot solen(lyskilde). Har lest at pol.filter yter best 90 grader fra solen. Vinkelen var større nå.. Men er mulig jeg tar feil i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...