Butch Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Jeg har tre pc'er koblet opp mot denne routeren, to har trådløs forbindelse og en har kablet tilkobling. Mine trådløse adaptere er 54Mbps baserte. På den ene trådløse forbindelsen kjører jeg et peer til peer program ved navn "Emule" Dette programmet fungerer best når TCP port 4662 og UDP port 4672 er åpen, så jeg har lagt inn port forwarding på disse portene. Problemet er at etter en liten stund mister jeg båndbredde - Emule ser ut til å funke men jeg kan ikke sjekke mail eller surfe på nettet. Jeg prøvde å pinge div. nettsteder og det fungerte bra. For å få rettet på dette restarter jeg routeren, men etter 20-30 min. er det like galt igjen. Routeren er helt ny forresten. Je så i et tidligere innlegg at en del av Linksys sine routere har problemer med peer til peer programmer, men denne modellen var ikke nevnt. Er det noen der ute som har noen forslag, Jeg har tatt kontakt med Linksys og de kom bare med noen tåpelige forslag som ikke har noe med saken å gjøre. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 (endret) Har du prøvd å oppdatere til siste firmware? Edit: Har du sjekket om det er virus, ormer eller annen malware som stjeler båndbredde hos deg? Endret 15. juli 2006 av sofTest Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Om du kjører WPA-AES kryptering, bruk WPA-TKIP. Det er nemlig et problem med AES kryptering på disse, som det ikke har kommet en firmware på enda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå