Gå til innhold

Problemer med Maxtor hdd

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg kjøpte to maxtor diamond 300 gb disk s-ata, når jeg prøver å formatere den i PartitionMagic for jeg: error: 1117. I enhetsbehandlig er det et utropstegn. Kjørte analyse programmet til maxtor og der står det at den ikke virker. hk mitt er MSI K8N NEO Platinum Edition S754 og jeg har en wd raptor 36 gb på 1 av de 4 sata kontaktene. Noen som kan hjelpe?

vh

Martin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

jeg kjøpte to maxtor diamond 300 gb disk s-ata, når jeg prøver å formatere den i PartitionMagic for jeg: error: 1117. I enhetsbehandlig er det et utropstegn. Kjørte analyse programmet til maxtor og der står det at den ikke virker. hk mitt er MSI K8N NEO Platinum Edition S754 og jeg har en wd raptor 36 gb på 1 av de 4 sata kontaktene. Noen som kan hjelpe?

vh

Martin

6479328[/snapback]

Du sier at du kjøpte TO disker, er det bare den ene det er feil med? Hvis du har pakket dem ut, og koblet dem til, og bare den ene virker er det nok den ene harddisken det er noe galt med, evt s-ata-kontakten. Bytt om på diskene (hvis du har begge tilkoblet samtidig, og den ene funker), slik at du kan sjekke om det er disken eller kontakten som er gåen. Hvis det er BEGGE som ikke virker, er det nok noe galt en annen plass, muligens noe med hovedkortet.

Lenke til kommentar
Kjøpte først en fra datorbutiken.com og så en fra computercity for å se om den første var defekt. Men ingen av de 2 hdd virker.

6480043[/snapback]

Prøv å formatere en av dem i et annet filsystem. Jvis du formaterte i NTFS, prøv FAT32 eller omvendt, bare for å sjekke. Hvis det går i det andre filsystemet er det muligens en bug i partitionmagic eller noe.

Du har ikke en annen maskin du kan teste diskene på? Evt. en venn å ty til?

Lenke til kommentar

Kommer ikke inn i windows lenger med diskene i. får feil i maxtor sitt diagnose program. Jeg vet ikke om det kan være noe feil med s-ata driveren, men siden wd disken virker er det jo rart om det skulle være et problem. Er en veldig høy vinelyd når disken er på.

Lenke til kommentar
Kommer ikke inn i windows lenger med diskene i. får feil i maxtor sitt diagnose program. Jeg vet ikke om det kan være noe feil med s-ata driveren, men siden wd disken virker er det jo rart om det skulle være et problem. Er en veldig høy vinelyd når disken er på.

6480318[/snapback]

Hvis WD-disken nå funker, så er Maxtor-didken herpa (sannsynligvis). Se hva noen andre sier, og hvis de er enige med meg kan du sende den inn og få en ny.

Lenke til kommentar
det er jo lit rart at 2 disker fra maxtor som er laget på forkjellige tider ikke virker.

6481150[/snapback]

Du har rett i det, men akkurat nå ser det sånn ut. Du har ingen venner som har mulighet til å la deg teste om disken fungerer da?

Hvis den ikke fungerer på to forskjellige maskiner ville jeg sendt en epost til kundeservicen der du kjøpte den, slik at du får høre om de vil reparere eller om de gir deg ny disk umiddelbart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...