Gå til innhold

Windows + SATA2 : trenger hjelp FORT

Anbefalte innlegg

Får ikke til å installere windows på min nye SATA2 harddisk! :dontgetit:

Trykker på F& og legger inn SATA driverne fra min gamle harddisk , men når jeg skal legge inn en av filene kommer det opp feilmelding.

Deretter kommer "finner ingen harddisk" når jeg skal innstallere windows.

det fulgte ikke med drivere på harddisken eller det nye hovedkortet som jeg fikk idag.

ikke finner jeg noen S-ATA drivere på nettet heller :ermm:

noen som kan hjelpe meg!?

Endret av Ex1cO
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal følge med drivere på en diskett. Eneste måten å laste driveren på.

Du kan også sjekke om det er noen SATA-instilinger i BIOS som er relatert til dette. Har ikke erfaringer med nye hovedkort, men har sett at noen krever å ha ting aktivert i BIOS. Kanskje du kan sjekke.

Lenke til kommentar

mente at jeg ikke fann noen drivere på nettet.

så vidt jeg vet støtter ikke hovedkortet SATA2 , men det skal jo fungere fint uansett.

Kan det være at når jeg skal innstallere windows må jeg ha SATA2 drivere og ikke SATA1?

Lenke til kommentar

sjekk sata kontrolleren din på hovedkortet. Regner med at dette er en Silicon Image brikke, så det du evt trenger å vite er modell nummeret. Dette kan du lese av på brikken. Da er det bare å gå på silicon image siden og lete etter driveren der. Putt disse på en tom diskett, trykk på f6 da windows installasjonen er i gang, og vips disken kommer fram ;)

Lenke til kommentar
Hvis ikke hovedkortet ditt støtter SATA2 så må du sette en jumper på harddisken til SATA1 modus.

6485750[/snapback]

Mange hovedkort, som mitt epox som har standard sata klarer fett sata2 uten problemer. Men seff, er det en del hovedkort som ikke takler dette.

hvordan gikk det med installasjonen av diskene ? Kommet noe videre ?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hvis ikke hovedkortet ditt støtter SATA2 så må du sette en jumper på harddisken til SATA1 modus.

6485750[/snapback]

Nøyaktiv hvor skal man plassere jumperen?

6642547[/snapback]

Dette avhenger av harddisken (produsent/modell) og skal stå forklart på oversiden av harddisken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...