Ex1cO Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 (endret) Får ikke til å installere windows på min nye SATA2 harddisk! Trykker på F& og legger inn SATA driverne fra min gamle harddisk , men når jeg skal legge inn en av filene kommer det opp feilmelding. Deretter kommer "finner ingen harddisk" når jeg skal innstallere windows. det fulgte ikke med drivere på harddisken eller det nye hovedkortet som jeg fikk idag. ikke finner jeg noen S-ATA drivere på nettet heller noen som kan hjelpe meg!? Endret 12. juli 2006 av Ex1cO Lenke til kommentar
TCi Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Det skal følge med drivere på en diskett. Eneste måten å laste driveren på. Du kan også sjekke om det er noen SATA-instilinger i BIOS som er relatert til dette. Har ikke erfaringer med nye hovedkort, men har sett at noen krever å ha ting aktivert i BIOS. Kanskje du kan sjekke. Lenke til kommentar
Ex1cO Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 mente at jeg ikke fann noen drivere på nettet. så vidt jeg vet støtter ikke hovedkortet SATA2 , men det skal jo fungere fint uansett. Kan det være at når jeg skal innstallere windows må jeg ha SATA2 drivere og ikke SATA1? Lenke til kommentar
gica Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 sjekk sata kontrolleren din på hovedkortet. Regner med at dette er en Silicon Image brikke, så det du evt trenger å vite er modell nummeret. Dette kan du lese av på brikken. Da er det bare å gå på silicon image siden og lete etter driveren der. Putt disse på en tom diskett, trykk på f6 da windows installasjonen er i gang, og vips disken kommer fram Lenke til kommentar
Løve Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Hvis ikke hovedkortet ditt støtter SATA2 så må du sette en jumper på harddisken til SATA1 modus. Lenke til kommentar
gica Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Hvis ikke hovedkortet ditt støtter SATA2 så må du sette en jumper på harddisken til SATA1 modus. 6485750[/snapback] Mange hovedkort, som mitt epox som har standard sata klarer fett sata2 uten problemer. Men seff, er det en del hovedkort som ikke takler dette. hvordan gikk det med installasjonen av diskene ? Kommet noe videre ? Lenke til kommentar
Ex1cO Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2006 jeg fikk sendt tilbake harddisken og får e ny i posten straks:) Lenke til kommentar
_NiXoN_ Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Hvis ikke hovedkortet ditt støtter SATA2 så må du sette en jumper på harddisken til SATA1 modus. 6485750[/snapback] Nøyaktiv hvor skal man plassere jumperen? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Hvis ikke hovedkortet ditt støtter SATA2 så må du sette en jumper på harddisken til SATA1 modus. 6485750[/snapback] Nøyaktiv hvor skal man plassere jumperen? 6642547[/snapback] Dette avhenger av harddisken (produsent/modell) og skal stå forklart på oversiden av harddisken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå