Gå til innhold

Hvorfor fungerer ikke Powered by ATI-driverne på mitt 8500?

Kjetil J

Anbefalte innlegg

Jeg har gang på gang prøvd å oppdatere driverne til Club-3D sitt Radeon 8500 (powered by ATI). Men etter hver oppstart (etter "do you want to restart your computer?") blir det bare svart skjerm etter Windows-oppstarten. Må påpeke at jeg har Windows 98SE. Da må jeg rett i sikkermodus for så å skifte driverne til kortet til "standard VGA", og så starte opp igjen vanlig og installere driverne som fulgte med CD-en.

Dette er jo bare dumt, spør du meg! (og jeg blir så sint :evil: !) !

Kan noen være så snille å hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lite givende svar:

Bytt til XP

Mer givende svar:

I Safe Mode; Åpne device manager og se om driveren er i konflikt med noe annet. Det kan være lydkortdrivere eller nettverkskortdrivere (Begge har en tendens til å være kranglete) eller noe annet. En ting til du kan prøve er å laste ned noen updates fra windowsupdate som ser relevante ut. Evt. lese på forumet til ATI (Jeg forutsetter at de har et). Forum kan være svært nyttige saker.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-16 21:36, skrev zyklopz:

hei! du kan jo prøve å installere driverne fra skjermkort produsenten din da.. ikke powered by ati sine drivere..

Problemet ligger også i at Club-3D refererer til samme driver som den Ati anbefaler (men jeg kan jo ta feil).

[ Denne Melding var redigert av: Kjetil J på 2002-10-16 21:46 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-16 21:37, skrev aschj:

Lite givende svar:

Bytt til XP

Sorry, skal bytte til Win2k Pro istedet.

Quote:

I Safe Mode; Åpne device manager og se om driveren er i konflikt med noe annet.

Tviler på det, da jeg allerede har sjekket (men som sagt kan jeg jo ta feil)

Lenke til kommentar

har club3d8500 sjøl her virker ati driverne men den vil ikke samarbdeide med nyeste via`s 4in1 drivere da spes agp driveren får skjort skjerme etter instalasjon eller at bildet fryser i oppstarten,jaja på tide til å oppgradere uansett.for tiden bruker jeg 4in1 4.37 driverne enste som funker.

Bruke xp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...