Gå til innhold

Gameplay fra GTR2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke lett, i ett land hvor så få kan oppleve hvordan det faktisk er å kjøre bil aktivt, å overbevise folk om at Gran Turismo 4 er helt på trynet. Det finnes bare ett fåtall spill som kan kalles "simulasjoner" hittils og det er vel noen av spillene som har kommet ut fra Papyrus, Simbin og LFS-teamet.

Endret av rakanishu
Lenke til kommentar
Det er ikke lett, i ett land hvor så få kan oppleve hvordan det faktisk er å kjøre bil aktivt, å overbevise folk om at Gran Turismo 4 er helt på trynet. Det finnes bare ett fåtall spill som kan kalles "simulasjoner" hittils og det er vel noen av spillene som har kommet ut fra Papyrus, Simbin og LFS-teamet.

6532901[/snapback]

Forklar hvorfor Gran Turismo er helt på trynet.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor mye du har kjørt en sportsbil på grensen selv. Men jeg kan nevne en vital del av GT4 som feiler. Det største problemet til GT4 er friksjonsfysikken ved lav hastighet på biler med over ca 150 hester. Dekkene på bilen slipper ikke underlaget på en naturlig måte noe som gjør at følelsen av å kjøre gjennom en sving når man er hard på gasspedalen ikke føles riktig i det hele tatt. Det føles som om spillet er låst i en TC som du ikke får skrudd av. Man kan kjøpe låste differ, økonomidekk og trimme bilen til 500 hester uten at man kan klare å gjennomføre en sladd som man i virkeligheten kunne fått til med en gammel BMW med sportsunderstell. Når en så grunnleggende del av fysikken feiler klarer ikke jeg å få spillet til å føles realistisk. ”Helt på trynet” som jeg sa er kanskje overdrevet med tanke på alle arkadespillene der ute, men de utgir seg i alle fall ikke for å være ”The real driving simulator”.

Endret av rakanishu
Lenke til kommentar

Hør, hør!

 

Pluss:

 

*Manglende cockpit-view (!)

*Ikkeeksisterende skademodell

*Råtten lyd (Unntatt én bruktbil i 2`ern)

 

 

Jeg sier ikke at Gran Turismo er en dårlig spillserie, for det er det ikke. Det blir bare så feil, så feil å kalle det realistisk, det kan alle som i det minste har lappen være enige i.

Endret av koronag
Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hvor mye du har kjørt en sportsbil på grensen selv. Men jeg kan nevne en vital del av GT4 som feiler. Det største problemet til GT4 er friksjonsfysikken ved lav hastighet på biler med over ca 150 hester. Dekkene på bilen slipper ikke underlaget på en naturlig måte noe som gjør at følelsen av å kjøre gjennom en sving når man er hard på gasspedalen ikke føles riktig i det hele tatt. Det føles som om spillet er låst i en TC som du ikke får skrudd av. Man kan kjøpe låste differ, økonomidekk og trimme bilen til 500 hester uten at man kan klare å gjennomføre en sladd som man i virkeligheten kunne fått til med en gammel BMW med sportsunderstell. Når en så grunnleggende del av fysikken feiler klarer ikke jeg å få spillet til å føles realistisk. ”Helt på trynet” som jeg sa er kanskje overdrevet med tanke på alle arkadespillene der ute, men de utgir seg i alle fall ikke for å være ”The real driving simulator”.

6533218[/snapback]

Den forklaringen stemmer sikkert godt over virkeligheten den, men selv er ikke jeg alt for opptatt med og sladde gjennom svinger. Det er neppe så mange som gjør det i slike løp som det kjøres på asfalt heller. På grus er det ingen problemer, og der er det faktisk nødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...