Gulbil Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Sitter og vurderer en Qtec strømforsyning 550watt fra komplett, men siden enermax sin .. tilsvarende strømforsyning, koster nesten 1000 mer, lurer jeg på om Qtec produktet er dårlig? er det noen spesiell grunn til at den er så billig? Har og hørt om "billige strømforsyninger" som hadde kortsluttet power-on signalet med "Power-supply OK signalet" til pcen (eller.no i den duren der) slik at den kunne gi ustabil spenning når du booter opp pcen. Noen som har noen erfaring eller relevante facts til å enten bekrefte eller avkrefte mine dårlig begrunnede påstander? billig hardware som funker fett, alle nerders drøm eller hva? :smile: Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Har denne strømforsyningen. Har notert meg noen negative punkter: * Støy, ca 33db er litt drøyt for min del. * Da jeg skulle skru psu i kabinettet skrudde jeg to av skruene "rundt" * Har ingen strømbryter (ganske uvesentlig?) * Lufta ut fra psu virker faktisk ganske var i motsettning til andre psuer. Dette er negativt vist du har planer om å senke hastigheten eller bytte viften med noen mer lydløse. Ellers har jeg ingenting negativt å si, virker som en stabil og kraftig strømforsyning til en meget hyggelig penge :smile: Ellers kan jeg jo legge til at jeg har kjøpt meg ny psu, med aktiv viftestyring, maks 22db viftestøy. 33db blir for mye! Lenke til kommentar
alexio Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 det har seg sånn at enermax er "kongen" innen strøm og støy (og vifter?) enermax's kabinetter er et eksempel på at det er kvalitet du betaler for... psu'ene bråker mindre enn et dødt ekorn og ser skikkelig fete ut! Det er som å sammenligne TwinMos ram vs Kingston.... de er vel ganske like, begge to funker, men den ene har bedre garantier, er sikkert mer stabil og overklokkingsvennlig.... lista går ut i det uendelige..... jeg kan anbefale en annen psu... den jeg har.... Levicom 440W.... bråker ikke en dritt... det ER med PÅKNAPP! den ser også fet ut.... 2 vifter.... og viftene er tempregulerte (står i hvertfall det på esken).... kjøpte den på 3dfxCool på oslolan02... der har du et godt produkt... det er ikke så dyrt heller..... MVH alexio Lenke til kommentar
drbass Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Jeg var på OL, jeg så den ikke. Hvor mye betalte du? Lenke til kommentar
alexio Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 betalte vel 540 elns.... fikk den 30 spenn billigere... han duden i standen var kul! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå