pwnde Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Banning kommer fra religion og kjønnsorganer, kroppsåpninger mm. Dere har vel hørt om hæstkuk-grensa som går omtrent ved trøndelag? Nord for denne er banning mest kjønnsorganer og avføring, mens sør er det mest religion. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 (endret) Det kommer jo stadig nye banneord / grove fornermelsesord. Her er et eksempel: Skjev runket måke. Ordene hver for seg er på ingen måte en fornermelse, men kombinasjonen er som dere ser ganske slag kraftig, hvis du omtaler utseendet eller oppførselen til en person som en skjev runket måke. Så har man bokstav kombinasjonen "fxfz" som har blitt brukt som banneord på IRC (ble brukt av IRC brukere i lofoten). Så det jeg vil fram til er at banneord / grove fornermelser blir skapt løpende i dag av alle "sosiale klasser" og aldersgrupper. Jeg har forøvrig et spørsmål også. Hvor stammer ordet "Dæven" i fra? Og hva betyr det egentlig? Edit: Ser ut som at jeg bekreftet den så kalte "hestkuk-grensa" akkurat nå Endret 14. juli 2006 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Forbanna.com Her er det en del banneord. Der finner jeg også ord som Pcfreak. Ser du etter banneord, kan du bade i de på den siden og så drukne. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Jeg har forøvrig et spørsmål også. Hvor stammer ordet "Dæven" i fra? Og hva betyr det egentlig? Dæven er vel egentlig et mildt versjon av "faen"? (Som igjen betyr: djevelen.) Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Banneord stammer fra den første gifte mannen... 6493736[/snapback] Du sier noe... :!: Lenke til kommentar
medlem-82104 Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Sjekk dette http://www.ebaumsworld.com/flash/fwordflash.html Lenke til kommentar
E.T Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Stammer ikke de fra bibelen? Fanden = Faen, djevel = jævel osv. Kan hende jeg tar heeeelt feil nå, da. 6479064[/snapback] *Tilføyd min liste om hvorfor religion er roten til alt vondt* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå