avtrekkeren Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Har en Samsung 32" R75, og har et veldig irriterende problem som jeg nå har klaget på og fått godkjent service på. Problemet med TV'n er at når jeg ser film, eller TV, eller spiller 360 der bildet beveger seg fra lyst til mørkt (feks fade to black), eller omvendt, eller der det er middels store forandringer i bildet, så driver TV'n å stiller opp/ned lysstyrken på hele TVn i trinn, opptil flere ganger i sekundet. Det svarte "flasher" ofte og blir lysere / mørkere, sammen med hele bildet. Når jeg ser film / tv har jeg funnet ut at jeg kan stille inn TV på "Film". I motsetning til når TV'n står innstillt på "Dynamic", "Standard", eller "Custom", så skjer ikke denne flashingen med bildet, det holder da korrekt en samme sort-farge og lysnivå uansett hva som skjer. Jeg regnet med at problemet kanskje kunne skje i "Dynamic"-instillingen, men det skjer altså i både standard og custom også. Et annet problem er at det på component-utgangen (for xbox 360-spilling) ikke kan velges noen annen modus enn "Custom", og dermed har jeg samme problemet der, som ikke kan løses på noen måte, annet enn å bruke scart (og miste HD). Et eksempel på spill med problemet er singleplayer demo av Prey, helt i begynnelsen når man går ut av det badet man er i, og til høyre mot en brusautomat, hvis jeg går mot automaten og inn i hjørnet og snur meg litt rundt, så driver TV'n i ett sett å stiller opp og ned lysstyrke / svartnivå. Det rare er at om jeg beveger meg veeeeeldig sakte rundt, så skjer det ikke så mye, men om jeg gjør samme bevegelsen fra samme sted bare litt fortere, så skrur den seg opp og ned. På TV varierer det veldig, men feks om man ser en eller annen dårlig såpeserie på TVN, vises det utrolig godt, til og med subtitles "flasher" opp og ned i lysstyrke. Noen andre som har / har hatt tilsvarende problem selv med samme merke / andre merker? Jeg hadde Hyundai HLT-3272 og den hadde IKKE dette problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå