Gå til innhold

Hovedkort med lysende I/O-panel

Anbefalte innlegg

skulle feilsøke et hovedkort til en kompis og under boot runger en damestemme på fransk at noe er galt .. aldri hatt så god latterkrampe.

skulle gjerne sett at det lille displayet kunne flyttes f.eks til front. Alltid knot å kikke bak kabinettet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skulle gjerne sett at det lille displayet kunne flyttes f.eks til front. Alltid knot å kikke bak kabinettet

6480667[/snapback]

Ja, men så har man jo heldigvis ikke bruk for dette hver dag. Har forresten et ABIT BD7 kort her, det er vel snart 5 år gammelt og der er det faktisk et display, eller rettere sagt to store tall i grønt på hovedkortet som viser post-koder. For alle med vindu i PC'en, eller en dør som åpnes lett er denne løsningen faktisk mer praktisk enn å dra kabinettet fram for å se noe bak i kabelspagettien - samtidig som strømforsyningen blåser varm og støvete luft rett i øynene... :p

image004.jpg

Lenke til kommentar

6480667[/snapback]

Ja, men så har man jo heldigvis ikke bruk for dette hver dag. Har forresten et ABIT BD7 kort her, det er vel snart 5 år gammelt og der er det faktisk et display, eller rettere sagt to store tall i grønt på hovedkortet som viser post-koder. For alle med vindu i PC'en, eller en dør som åpnes lett er denne løsningen faktisk mer praktisk enn å dra kabinettet fram for å se noe bak i kabelspagettien - samtidig som strømforsyningen blåser varm og støvete luft rett i øynene... :p

image004.jpg

6481277[/snapback]

Hadde et ABIT AN7 socket A, som hadde tilsvarende display. Veldig kjekt :)

Lenke til kommentar

"Finland, Finland, Finland... The country where I want to be..."

Hvordan kan de seriøst velge hvitt og blått på portene? Er det virkelig noen som synes det er kult? Ja, ja, jeg har da i det minste ikke noen vinduer i kabinettet mitt...

Lenke til kommentar
Eh hvorfor dette når man kan ha en USB light sak bak der? Jeg kikker aldri bak dere etter info, altfor tungvindt. Så "post" info der makes no sense to me.

6480069[/snapback]

Enig. Ser på det som en ulempe å måtte krype under skrivebordet og titte bak i kabel-kråkereiret for å finne ut av feileldinger. Det hadde vært mye enklere og lettere om displayet hadde kommet på f.eks et frontpanel for 3,5" eller 5,25". Gjerne sammen med noen eksra USB-porter, firewire og minnekortleser. Noe som er billig å produsere og er med på å stadfeste hovedkortet som et meget velutstyrt et.

Lenke til kommentar
Eh hvorfor dette når man kan ha en USB light sak bak der? Jeg kikker aldri bak dere etter info, altfor tungvindt. Så "post" info der makes no sense to me.

6480069[/snapback]

Enig. Ser på det som en ulempe å måtte krype under skrivebordet og titte bak i kabel-kråkereiret for å finne ut av feileldinger. Det hadde vært mye enklere og lettere om displayet hadde kommet på f.eks et frontpanel for 3,5" eller 5,25". Gjerne sammen med noen eksra USB-porter, firewire og minnekortleser. Noe som er billig å produsere og er med på å stadfeste hovedkortet som et meget velutstyrt et.

6484328[/snapback]

Jeg er ikke helt enig, men det er kanskje pågrann av bruksområdet mitt, det er stort sett bare to tilfeller da et slikt system er nyttig for meg, det er når du setter opp maskina for første gang, og da er du uansett ved kassa og herjer, eller om noe skjærer seg senere, slik at du ikke får skjermbildet, og da må man som regel inn i kassa da også.

Og i tillegg slipper man å lete etter denne modulen når du tar fram maskina fra en bod om 5 år, og tilfeldigvis ikke har den tilkoblet :)

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...