Insomnis Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Prøver å installere cardman driver for Norsk tipping, følger den noe vage guid'en på buypass.no (som virker å være laget for ubuntu 5.10) Ved å kjøre install scriptet på driver pakke møtes jeg med følgende: Installing OMNIKEY Cardman USB Smartcard reader... Distribution is debian Found PCSC version 1.2.9 in /usr/sbin/pcscd Installing Debian/Ubuntu init-script /usr/lib/pcsc/drivers/ The kernel module for 2.6.15-26-k7 isn't prebuilt! Try to compile it for you! rm -f *.o 2>/dev/null rm -f *.ko 2>/dev/null rm -f cardman.mod* 2>/dev/null make -C /lib/modules/2.6.15-26-k7/build SUBDIRS=/home/kra/cm2020_installer_v2_4_1_src/src/cm2020 modules make[1]: Entering directory `/usr/src/linux-headers-2.6.15-26-k7' CC [M] /home/kra/cm2020_installer_v2_4_1_src/src/cm2020/cardman.o make[1]: Leaving directory `/usr/src/linux-headers-2.6.15-26-k7' Couldn't build kernel module. Compile it by yourself or contact OMNIKEY for further details. (e-mail: [email protected]) Lenke til kommentar
Tinker Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Sett her? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...norsk+++tipping https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...norsk+++tipping Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 Sett her? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...norsk+++tipping https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...norsk+++tipping 6478877[/snapback] Jeg kan bruke søkefunksjonen ja, men det hjelper ikke stort i dette tilfelle Lenke til kommentar
Tinker Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Mulig jeg misfortod. Kan skjønne at du vil få kortleser opp å gå, men du får ikke tippet online så lenge du ikke har Windows med IE som nettleser - tenkte jeg på. Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 Mulig jeg misfortod. Kan skjønne at du vil få kortleser opp å gå, men du får ikke tippet online så lenge du ikke har Windows med IE som nettleser - tenkte jeg på. 6489785[/snapback] Jeg skjønner ikke hvorfor det ikke skulle virke i linux når det er Java basert og buypass støtter linux...? Lenke til kommentar
vega77 Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 standard svarene en får ifra tippinga er ihvertfall: Norsk Tipping tilbyr markedets sikreste betalingsløsning. Dette har dessverre medført begrensninger i forhold til operativsystem og nettleser. Vi innser imidlertid at dette kan virke urettferdig for brukere som dermed utelukkes. Vi ønsker i fremtiden å tilby vår løsning til alle brukere, uansett plattform og nettleser. Vi kan dessverre ikke gi noe konkret tidspunkt for dette, men vi kan forsikre om at dette er en prioritert oppgave for oss. Hei!Takk for at du kontaktet Norsk Tippings Kundeservice. For å kunne spille på norsk-tipping.no må du ha en PC med: Microsoft Windows 98/ME/NT2000/XP Microsoft Internet Explorer versjon 5.5 eller nyere Jo flere som gjør dem oppmerksome om at de ikke støtter linux og andre nettlesere jo bedre......... Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 Da jeg sendte samme melding som første innlegg til support hos Norsk tipping og henviste til "oppskriften" på buypass sine sider fikk jeg bare svar tilbake om at denne oppskriften var for windows !! Jeg besvarte selvfølgelig ved å sende dem følgende link: Buypass smartkortstøtte for Linux Hvorpå de bare svarte tilbake at selv om buypass støttet linux så betydde ikke det at Norsk-Tipping gjorde det !! Lenke til kommentar
Tinker Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 (endret) Har sendt forespørsel til departementet om hvorfor Linuxbaserte operativsystem utelukkes fra online tipping: Sitat/begrunnelse: "Norsk Tipping er et heleid statlig aksjeselskap som er underlagt Kultur- og kirkedepartementet". Og tipset Dagbladet Endret 17. juli 2006 av Tinker Lenke til kommentar
olear Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Linux og Mac (kanskje gamle IE5 fungerer) utelukkes fordi systemet er laget for Internet Explorer, hvis de i det hele tatt vurderer å skifte løsning vil dette ta tid. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Mail fra Norsk Tipping angående Linux og nettspilling: Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Hei! Takk for at du kontaktet Norsk Tippings Kundeservice. Vi takker for henvendelsen angående manglende støtte for ulike plattformer og nettlesere når det gjelder vår internett-tjeneste for salg av spill. Vi har ved ulike anledninger signalisert en forbedring på dette området. Dessverre har vi så langt ikke kunnet prioritere å få på plass disse forbedringene, men vi kan forsikre om at vi er enige i at dette er et arbeid som skal sluttføres. Norsk Tipping vedkjenner at det påhviler oss som en stor, seriøs og offentlig aktør, et visst ansvar for å tilby plattformuavhengige løsninger. Til informasjon har vi så langt prioritert å gjøre internett-tjenesten for salg av spill mer robust og brukervennlig på eksisterende plattform. Det er også verdt å merke seg at over 90% av alle brukere i det norske markedet er dekket med det tilbudet vi har i dag. Antall henvendelser om bruk av andre nettlesere eller plattformer er også svært beskjedent. Alle våre spill er i tillegg tilgjengelig hos våre kommisjonærer som har en svært høy tetthet og gir således et godt tilbud til våre kunder. Vårt ønske er å stå fram som et kundeorientert selskap og derfor har vi høy fokus på å tilby det kundene etterspør i de ulike salgskanalene våre. Vår målsetning er å på en god måte ivareta vår rolle som statens instrument for å tilby det norske folk et ansvarlig spilltilbud. Vi stadfester med dette at internett-tjenesten vil bli å finne på flere plattformer og for flere nettlesere, Vi arbeider konkret med støtte for Windows/ Firefox 1.0 og nyere/ Windows Opera 7.54 og nyere/windows Netscape 7 og nyere samt Linux /alle nettlesere. Vi kan dessverre ikke gi et eksakt svar på når dette arbeidet vil bli sluttført, men det ligger inne i våre planer for 2006. Det som ikke støttes i denne endringen er det større utfordring med og vil bli støttet på sikt. Med vennlig hilsen Merete Kundeservice Norsk Tipping AS 2325 Hamar Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 De skriver 2006, men jeg har vel mine tvil om at det skjer så mye når det nå er 2 mnd igjen av året.... Forbrukerrådet har jo gått ut å anbefale folk å vurdere f.eks. linux, på bakgrund av vista sin lisensavtale. Kanskje vi burde satt de på saken...? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå