Gå til innhold

Hvordan få vekk katta?

Anbefalte innlegg

Ja, huff. Eieren til en katt har dratt på ferie, og katta pleide å komme til oss, og en gang synes pappa synd på den og ga den litt mat. Dessuten leker lillebroren min med den katta veldig ofte.

Nå kommer den til oss hele tiden, vi har måtte ha lukkede dører hele tiden, og den er inne i hagen vår hele tiden og til og med gjør fra seg rett foran døra vår. Her om dagen hadde den visst vært litt aktiv (slåss?) og rota til blomsterbeddet til mamma.

Og den kommer bort til oss hele tiden og vil ha mat, den bor i hagen og tror vi er dens eiere. Men det er vi jo ikke, og verken jeg eller noen andre (utenom broren min) vil ha den katta.

Problemet mitt er da, hvordan skal jeg få den til å forstå at vi ikke vil ha den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dyreplageri er ikke noe vi støtter noe særlig her på forumet...

Hadde sikkert vært dritdigg å blitt skutt med hagle eller å fått en tube sennep opp bak selv vel?

Ser jeg mer av dette, får dere én ukes ferie.

Håper dette er i orden.

En mer human måte er den LarsP kommer med.

Lenke til kommentar

Jeg hadde snakket med eieren av katten og forklart problemet. Kanskje litt mer oppmerksomhet og godsnakking i dens egentlige hjem hadde hjulpet?

Støtter larsP sitt forslag, og for GUDS skyld. Ikke TA PÅ katten engang. Ikke se på den. Overse den helt. Kommer den inn i huset; løft den_forsiktig_opp i nakkeskinnet, hold en hånd under rumpa på han og bær han ut.

Lenke til kommentar

Strø hønsedritt rund i blomsterbeddene og litt rundt omkring huset. Lukter forferdelig, men det skal nok holde katten unna. Blir visst kalt hønsegjødsel på 'fagspråket' og det er å få kjøpt hos hagebutikker o.l.

IKKE kjøp sånne gule og røde blomster! Funker ikke i det hele tatt. Det var visst meningen at katter skal fordra den lukten, men hvem var det som stod å luktet på blomstene i evigheter? :no:

Lenke til kommentar

Hadde sikkert vært dritdigg å blitt skutt med hagle eller å fått en tube sennep opp bak selv vel?

Håper dette er i orden.

6477689[/snapback]

ytringsfrihet?

Men uansett, prøv å ignorere katten da. IKKE lek med den eller gi den mer mat. aldri klapp den eller noe sånt. det burde da virke...

Lenke til kommentar
Hvis du vil være human så gjør som jeg alltid har sagt når det gjelder katter: bruk hagla..

Bare i taket med tomhylser! Da blir den så skremt skal du se :)

EDIT 2: Hjalp med en jeg kjenner.

6484505[/snapback]

Et realt spark i buken så den flyr fresende inn i krattskogen får nok igjennom beskjeden om at den ikke er velkommen i det trange frekke sinnet til det dyret der.

Neida, men noe jeg alltid har lurt på;

Hvorfor sier vi "behandle katta humant" når det gjelder dyr?

Lenke til kommentar

Håper dette er i orden.

6477689[/snapback]

Hurra! Du har virkelig peiling på hvordan Katt deg vekk fungerer! :w00t:

Lenke til kommentar

Åh, please. Katter skjønner ingenting, satt å så på TdF her om dagen med terassedøra åpen. En katt gikk inn 3 ganger, bærte den ut hver gang så "brutalt" som jeg greide (digger egentlig katter). Den fjerde gangen bærte jeg den laaaaaangt ut fra hagen, kanskje 50m fra døra.

Guess what? Den kom seg fortere inn i huset mitt enn jeg gjorde. :(

Lenke til kommentar

Å behandle noe humant betyr ikke at du skal behandle nødvendigvis dyret som om det var din kjære nabo, men rett og slett at du skal bruke huet og ikke terrorisere andre dyr osv. Dyreplageri ER faktisk straffbart fortsatt. Jeg er dritallergisk mot kattekrek og skyr de som pesten, men jeg går ikke nødvendigvis rundt og skyter de av den grunn.

Lenke til kommentar
Å behandle noe humant betyr ikke at du skal behandle nødvendigvis dyret som om det var din kjære nabo, men rett og slett at du skal bruke huet og ikke terrorisere andre dyr osv. Dyreplageri ER faktisk straffbart fortsatt. Jeg er dritallergisk mot kattekrek og skyr de som pesten, men jeg går ikke nødvendigvis rundt og skyter de av den grunn.

6488471[/snapback]

Da foreslår jeg at du stikker hit og stenger emnet!

Ånei, verden er så fæl. Arter dreper andre arter! :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...