Gå til innhold

Nettsted - hjelp til ryddig og riktig kode


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg plassere en tekstboks helt nederst på siden? Har prøvd å plassere tekst med <div>, men det gikk i dass. Bakgrunnsbildet må også være bak teksten.

6529003[/snapback]

 

Tok en titt på siden din og ser ut som du fikset det selv ? Ellers må jeg si det var en veldig pent designa webside. Det ryker av proffarbeid på lang vei dette. Alt fra fargebruk, layout til typografi er omtrent perfekt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Takker for tilbakemelding :)

 

Jeg fikk faktisk til det siste også, men jeg sliter med en banalt enkel ting. Jeg har plassert to små bilder nederst, men hvordan får jeg space mellom dem?

 

Edit: Glem det. Fikset det også. Jeg elsker CSS.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Du kan prøve white-space:none; på li a så lager ikke IE så mye luft mellom menypunktene.

6529689[/snapback]

 

Det fungerte ikke.

 

Jeg har fått til å midtstille de to nederste bildene, men jeg får ikke til å sette dem ved siden av hverandre i stedet for oppå hverandre. Tips?

Lenke til kommentar

No får eg ikkje sett sida her på jobb (vil ikkje laste heilt av ein eller anna grunn), men prøv å stilisere bileta med float:left :)

 

Edit:

Såg bilete av problemet i kafèen. Det som gjer at bakgrunnen ikkje vil følge etter er at elementet over ikkje har plass til å få ting "floata" atmed seg. På grunn av dette, vil dei to små bileta dine havne på neste linje, og sida element med float-eigenskapen på seg blir fjerna frå den vanlige visningsstrukturen må du legge til eit element under som vil dra bakgrunnen ned. For eksempel eit tomt div-element du stiliserer med clear: both;. Her finn du ei forklaring av problemet og teknikken eg viser til :)

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Kanskje jeg høres dum ut nå, men det er jo bilder jeg skal sentrere, ikke tekst. Så hvor den her text-align kommer fra, skjønner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Okei, hvis jeg har forstått det riktig, så vil du sentrere de to Html og Css bildene?

 

Det er egentlig ganske mange måter å gjøre det på, men den letteste er å sette en div rundt dem slik du har (du har kalt den "valid") Du har også gitt bildene dine samme klasse, noe som blir feil. Gi diven din rundt id="footer" og behold klassen på bildene. (Husk å fjern alt i cssen som har med #valid eller .valid og gjøre)

 

og prøv dette heller:

 

#wrap #footer {
 background: url("gfx/bottle.jpg") bottom center no-repeat;
 width: 653px;
 min-height: 315px;
 height: 315px !important;
 margin-top: 0;
 margin-right: auto;
 margin-bottom: 0;
 margin-left: auto;
 margin: 0 auto;
 text-align:center; /* Denne er lagt til */
}

Og så legger du til en verdi til bildene som er inne i footer

 

#wrap #footer img{
float;left:
}

Endret av Garreth
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

HELVETE!

 

Jeg får det ikke til. Link. Kan du sjekke om det er riktig?

 

Edit: Brukte Dreamweaver til å adde en class og da fikk jeg det til. Sikkert litt rotete CSS, men hvem bryr seg? Jeg fikk nemlig ikke til å definere margin og border manuelt, så jeg la til masse som jeg ikke vet helt hva er, men som funket. Can I go with this?

 

Edit 2: Nå har jeg en liten pikselfeil nederst på siden. Se på skyggene til venstre og høyre. Jeg mistenker at det er en liten border eller noe. Hjelp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...