Magnus Holm Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Har drevet med et høst-design i det siste. Aner ikke hva jeg skal bruke det til, lager det først og fremst for å få trening og fordi det er gøy Noen forbedringer? LINK Lenke til kommentar
skromt Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 (endret) litt rart at den oransje fortsatte ut på siden, men det er jo meg. Fin farge på bakgrunn med tekst, grei kontrast, fikk ikke noe særlig høst følelse, tenkte det skulle være mange brune løv:P. Litt cheesy gradiant på den oransje link baren også. Endret 12. juli 2006 av skromt Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 Ta musa over "den oransje" som fortsetter ut på siden Lenke til kommentar
Thomas J.L Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Hmm, syntes den orange fargen var litt sterk Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Siden jeg prøver å få kritikk på mitt design, tenkte jeg at jeg kunne gi kritikk selv. Selv om jeg ikke ser på meg selv som noen designer på noe som helst måte, så kan du i hvertfall få min mening. Design Header + Bra farge- og fontvalg. Kommentar: Hvorfor er det :hover på tittelen? Skal det være link tilbake til hovedsiden? Meny + Flotte menyvalg designmessig, likte bakgrunnen - :hover på tekst har altfor stor kontrast til den opprinnelige fargen mener jeg (hvit blir sort). Kommentar: Regner med at det er «about» som er aktiv. Synes du burde hatt en bakgrunn som står mer til de andre, enn en ren (skjærende) oransj en. Undermeny + Passer fint inn i designet, likte blant annet gradient på fargen - Litt liten skrift - :hover hvor teksten endrer størrelse slik at alt hopper Kommentarer: Jeg fant den mystiske linken din, men synes ikke det passer at denne fyller hele bredden, tror det ville passet bedre om du hadde midtstilt resten av innholdet slik at den hadde fylt ut på begge sider og ikke bare på høyre. Typografi + Pen font - Synes skrifta blir for mørkt, og krasjer litt med de lyse fargene siden ellers har Kommentar: Er bra dette, men litt mer arbeid med headere og fargekombinasjoner vil nok gitt ett penere og mer lettlest resulatet. Her må du nesten bare prøve deg frem. Helhet Kommentar: Meget pent design, synes skygge og gradient i bakgrunn gir siden ett flott preg. Se kommentarene over og prøv litt andre løsninger, så blir dette designet enda bedre. Kode Du har skilt innhold og design, bra! Du mangler Charset for å få validert siden hos W3C. Legg til koden nedenfor i head, så skal det gå bra. Meget pen kode. <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> Karakter: B (Meget Godt) Lykke til videre Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 Herlig! Alle burde gitt så gode tilbakemeldinger Må ut en tur. Skal se om jeg får fikset det senere Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Synes headeren så kjedelig ut. Bytt den ut med noe natur eller noe som har med høst å gjøre! Du kunne også midt-stilt siden. Da hadde det sett mye bedre ut med den oransje streken på midten. Ellers var designet ganske fint. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Design Header Bakgrunnen i header gir meg litt inntrykk fra gamle damasktapeter fra en eldre tid. Og da vet jeg ikke hvor bra det er med en moderne sans-serif font, har du noen begrunnelse på hvorfor du har valgt å gjøre det sånn? Meny Menyen hopper rett fra damasktapeten til en mer moderne stil med runde kanter og sans-serif fonter. Er ikke sikker på om jeg liker gradienten i meny-elementene så godt, virker litt for mørk. Men :active-gradienten passet bra med resten av menyen. Undermeny Denne var veldig simpel, og utnyttet ikke den store plassen godt nok, med så liten skriftstørrelse. hover-effekten var litt irriterende da elementene spretter til siden. Typografi Hele siden benytter seg av sans-serif skrifttyper, som fungerer greit. Litt kjedelig og boksete oppsett, men blir kanskje litt mer spenstig med noen bilder og annet. Helhet Helhetelig stusser jeg veldig på hvorfor det er et damaskmønster i headerbildet, og resten av siden er så moderne. Fargepaletten virker også litt forstyrrende, i og med at du har energiske og varme farger, også er resten av siden himmelblått og rolig. Hva er grunnene bak fargevalget ditt? Den lange utvidelsen av menyen ødlegger og du burde fjerne den, får siden til å se litt halvferdig ut. Alt i alt savner jeg litt mer grafikk en gradients kanskje, og en vurdering av farger. Spent på å høre begrunnelsene dine, fortsettt med arbeidet. Flott kode, og flott doctype Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 Fargevalget tok jeg herfra. Damaskmønsteret lagde jeg fordi en ren rødrafge ble for kjedelig. Jeg har lett litt, men finner ingen fine farger å ha som :hover i menyen. Versjon uten "Mysterious Link" Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Ser ikke noe himmelblått og hvitt på ColorCombo-siden Lenke til kommentar
skromt Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Hvis du definerer fargene selv, og trykker set, så skjer det ingenting. Mulig det er det som er gjort istedenfor å følge combo listen Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 Også beveger vi oss tilbake til topic Fikset litt på menyene. Bedre? Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 ?a=bort Alt untatt «about» så bra ut Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 Syns du den er for orange? Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Fargen har jeg allerede uttalt meg om, men mente at teksten endres fra hvit til sort, gjør jo ikke det på de andre lengre - tenkte kanskje den var glemt eller noe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå