Gjest Slettet-oprPkb6O Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 From: To: [email protected] Date: Jul 2, 2006 2:34 PM Subject: Komplett.no: Ros/ris Et kabinett til 895,- har gitt meg mange problemer ved RMA og kundebehandling hos komplett.no. I desember 2005 bestilte jeg et "Hiper Media Chassis Matt sort" (Bestillingsdato: 2005-11-06T21:53, Ordrenummer: 11340376) pc chassis med strømforsyning fra dere i komplett.no. 22 februar 2006 fikk jeg godkjent en RMA-67139339(vedlagt PDF kopi) fra dere i komplett.no med beskjed om å sende inn kun strømforsyningen. Se vedlagt kopi av RMA-67139339 hvor "NB: Du trenger ikke å sende inn hele kabinettet, kun den defekte strømforsyningen." er gitt som melding fra deres kundesenteret. 25 mai 2006 får jeg godkjent en ny RMA-700236817 istedenfor RMA-67139339 fordi jeg har flyttet til ny adresse i Oslo. Jeg bruker RMA-700236817 for å sende inn kun strømforsyningen i henhold til RMA-67139339. 8 juni 2006 får jeg RETURBEKREFTELSE-120267 som ikke godkjenner RMA-700236817 siden jeg bare hadde sent inn strømforsyningen. Begrunnelsen lyder: "Vi kan desverre ikke erstatte bare strømforsyning. Vi må ha hele varen for å kunne behandle saken. Varen returneres til kunde.Vennligst send komplett vare inn for en evt. ny behandling." Jeg prøver å ringe komplett på 33 47 14 00 og har blitt tatt i mot av to forskjellige kundebehandlere som begge har lovet å ordne opp i dette og gi meg en RMA som jeg kan bruke. Begge kundebehandlere har lovet å ringe meg tilbake på min telefon siden de trengte tid på å behandle saken. Første behandler lover oppfølging "etter lunch" den 13 juni 2006. 22 juni 2006 lover nok en kundebehandler om å "ringe meg rett tilbake". 27 juni 2006 klarer jeg å overbevise sentralbordet på komplett.no at den normale kundebehandlingen har sviktet (ingen tilbakemelding verken gjennom email eller telefon som lovet 2 ganger) og setter meg over til "Stig" som lover igjen at dette skal løses. I dag 2 juli har jeg ennå ikke fått ny RMA for RMA-700236817 som er utløpt. Er det mulig at dere i komplett.no tar tak i denne saken og får den ut av verden en gang for alle? Både jeg og dere har nå brukt porto for å sende denne strømforsyningen til dere, og så i retur til meg. Dessverre for meg er 70,- i porto penger som jeg taper siden komplett.no ikke bare krever resten av pc chassisen, men sender likegodt strømforsyningen min tilbake (RETURBEKREFTELSE-120267). Jeg har i mange år vært kunde hos komplett.no og har alltid vært fornøyd med servicen deres. Men i denne saken har det vært rot og motstridende meldinger. Dessuten har jeg blitt ignorert av to kundebehandlere som har lovet å ta i saken, og nå trenger jeg en ny RMA som jeg kan sende inn hele pc kassa med etter at "Stig" har lovet bot og bedring. Frustrert kunde Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oprPkb6O Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 (endret) Eventuelle retur kostnader kan du fakse eller maile kvittering på dine utlegg, så skal jeg se hva jeg kan ordne. Send også et bank-konto nummer! Men ja selvfølgelig må jeg fakse en jævla kvittering til deg for å bevise at jeg sendte det jævla powersupplet til dere, enda etter dokumentene jeg sendte dere forteller ganske klart hva som har skjedd. Jeg har selvfølgelig ikke den jævla kvitteringen for det forbannade powersupplyet som dere er så inn i helvetes gnukke på. Jeg gir faen i de 70,- kronene bare for å få konstatert at dere er helt utrolig bakvendte og uimøtekommende. 70,- er en liten pris å betale når det heller vil lønne seg å slutte å være kunde hos dere. Enda mer frustert ex-kunde. Karl Øie Endret 12. juli 2006 av Slettet-oprPkb6O Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Tror det er lurt å moderere ordbruken litt.. så blir tråden tatt mer seriøst. Utifra første innlegg kan det se ut som du har brukt 3 måneder på å returnere PSU'et? Kan hende dette er en medvirkende årsak til hendelsesforløpet. Lenke til kommentar
Pantheon Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Dette høres utrolig kjent ut, dessverre.. Var selv i samme situasjon som deg for noen måneder tilbake. Etter utallige mail, 6 samtaler med kundesenteret, 5 samtaler med denne "Stig" og 2 samtaler med en kollega av "Stig" (tror han het Tommy eller no), så fikk jeg endelig pengene tilbake. Da hadde saken pågått i nærmere 7 uker... KOMPLETT SUGER GEITEBALLER Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oprPkb6O Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Tror det er lurt å moderere ordbruken litt.. så blir tråden tatt mer seriøst. Utifra første innlegg kan det se ut som du har brukt 3 måneder på å returnere PSU'et? Kan hende dette er en medvirkende årsak til hendelsesforløpet. 6476868[/snapback] huff ja, ordbruk, men man blir frustrert da, og når det kommer til 3 mnd, det var nettopp problemet. jeg flyttet i mellomtiden og postpakke retur av powersupplyet fikk liten prioritet, sorry komplett.no at jeg hadde et liv utenfor denne saken... k Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Forstår frustrasjonen til trådstarter, men språkbruk som i innlegg nr. 2 hjelper ALDRI i sånne situasjoner... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Eventuelle retur kostnader kan du fakse eller maile kvittering på dine utlegg, så skal jeg se hva jeg kan ordne. Send også et bank-konto nummer!Men ja selvfølgelig må jeg fakse en jævla kvittering til deg for å bevise at jeg sendte det jævla powersupplet til dere, enda etter dokumentene jeg sendte dere forteller ganske klart hva som har skjedd. Jeg har selvfølgelig ikke den jævla kvitteringen for det forbannade powersupplyet som dere er så inn i helvetes gnukke på. Jeg gir faen i de 70,- kronene bare for å få konstatert at dere er helt utrolig bakvendte og uimøtekommende. 70,- er en liten pris å betale når det heller vil lønne seg å slutte å være kunde hos dere. Enda mer frustert ex-kunde. Karl Øie 6476834[/snapback] Med denne språkbruken kan du nok ikke vente særlig hjelp. I henhold til sitatet du benytter ba Komplett om kopi av kvittering for å kunne tilbakebetale dine utlegg. Jeg ser ingen ting i sitatet som tyder på at vil ha det kopi av kvittering som bevis for at du sendte inn poweret. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 22 februar 2006 fikk jeg godkjent en RMA-67139339(vedlagt PDF kopi) fra dere i komplett.no med beskjed om å sende inn kun strømforsyningen. Se vedlagt kopi av RMA-67139339 hvor "NB: Du trenger ikke å sende inn hele kabinettet, kun den defekte strømforsyningen." er gitt som melding fra deres kundesenteret. 25 mai 2006 får jeg godkjent en ny RMA-700236817 istedenfor RMA-67139339 fordi jeg har flyttet til ny adresse i Oslo. Jeg bruker RMA-700236817 for å sende inn kun strømforsyningen i henhold til RMA-67139339. 6476830[/snapback] Her er det noe som jeg ikke helt skjønner, har ikke Komplett.no 14 dagers returfrist på RMA ? Har du etterlyst en ny RMA etter 14 dager ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oprPkb6O Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Med denne språkbruken kan du nok ikke vente særlig hjelp. I henhold til sitatet du benytter ba Komplett om kopi av kvittering for å kunne tilbakebetale dine utlegg. Vel språkbruken er et utrykk for at jeg har gitt opp saken, komplett vinner og slipper å betale noenting som helts, de skal slippe å reparere noenting som helst. Jeg ser ingen ting i sitatet som tyder på at vil ha det kopi av kvittering som bevis for at du sendte inn poweret. Vel, muntlig på telefonen var alt greit med "Stig", han sa at dette skulle ordnes opp, og nå kommer de tilbake å sier at de trenger kvitteringen min for å kunne betale tilbake de 70,- jeg betalte for første porto. Jeg er desverre på rehab, så penger er desverre et problem for meg. selv så lite å ubetydelig som 70,-. Og spesielt da jeg tror jeg aldri vil få reparert dette powersupplyet. k Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oprPkb6O Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Her er det noe som jeg ikke helt skjønner, har ikke Komplett.no 14 dagers returfrist på RMA ? Har du etterlyst en ny RMA etter 14 dager ? Det var ikke noe problem for komplett.no, min grunn til ny RMA var at jeg trengte en RMA med min nye addresse, og det syntes komplett.no var helt greit. les storyen. k Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Her er noen som jeg ikke helt skjønner, har ikke Komplett.no 14 dagers returfrist på RMA ? Har du etterlyst en ny RMA etter 14 dager ? Det var ikke noe problem for komplett.no, min grunn til ny RMA var at jeg trengte en RMA med min nye addresse, og det syntes komplett.no var helt greit. les storyen. 6476950[/snapback] Ja vi har lest storyen... Jarmo har ett vesentlig poeng her.. Utsagn som "sorry komplett.. at jeg hade ett liv utenfor denne saken" er heller ikke relevant eller taler for din sak. Dersom komplett skulle være formelt korrekt (ref. enhver sak som gjelder kommunalt/statlig organ) skulle din RMA vært underkjent. At komplett likvel ser ut til å ville være imøtekommende taler til komplett's fordel slik jeg ser det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oprPkb6O Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 (endret) Ja vi har lest storyen... Jarmo har ett vesentlig poeng her.. Utsagn som "sorry komplett.. at jeg hade ett liv utenfor denne saken" er heller ikke relevant eller taler for din sak. Dersom komplett skulle være formelt korrekt (ref. enhver sak som gjelder kommunalt/statlig organ) skulle din RMA vært underkjent. At komplett likvel ser ut til å ville være imøtekommende taler til komplett's fordel slik jeg ser det. 6477001[/snapback] jeg ser det litt andeledes, ja jeg ble veldig glad for ny RMA, det jeg er frustert over er at komplett.no skifter mening for hver gang jeg er i kontakt med dem. Om det hadde vært nei sorry fra starten av så hadde det aldri vert noe mer. k Endret 12. juli 2006 av Slettet-oprPkb6O Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 RMA er knyttet til fakturanr. og kundenummer, adresseendringen fixer man selv i min profil hos Komplett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 jeg ser det litt andeledes, ja jeg ble veldig glad for ny RMA, det jeg er frustert over er at komplett.no skifter mening for hver gang jeg er i kontakt med dem. Om det hadde vært nei sorry fra starten av så hadde det aldri vert noe mer. 6477015[/snapback] Det har du rett i. Da RMA har gått over en lengre tidsperiode kan det se ut som det er flere ansatte hos Komplett har blitt involvert. Det er også mulig at det har vært en innskjerping av RMA-rutiner ila. denne periode. Da vil du dessverre få ulike beskjeder og rot/trøbbel med din RMA. Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Eventuelle retur kostnader kan du fakse eller maile kvittering på dine utlegg, så skal jeg se hva jeg kan ordne. Send også et bank-konto nummer!Men ja selvfølgelig må jeg fakse en jævla kvittering til deg for å bevise at jeg sendte det jævla powersupplet til dere, enda etter dokumentene jeg sendte dere forteller ganske klart hva som har skjedd. 6476834[/snapback] Dessverre kan ikke Komplett bare utbetale deg 70 kroner, revisor er steinhard på sånne ting, så kvittering på et eller format må de ha for å rettferdiggjøre utbetalingen til deg. Skal ikke spekulere i hvorfor det er så vanskelig for deg å sende inn kvitteringen, men skjønner ikke det store problemet med at Komplett ber om kvittering for å gi deg pengene. Jeg skjønner at du er frustrert, men du må da forstå at feil skjer i over alt. Sinne vil aldri løse problemer, en telefon til rette vedkommende løser som regel problemet, selv om det kan ta tid å komme til rette vedkommende. PS: Anbefaler deg aldri å komme borti Trygdeetaten, der er det snakk om lite servicevennlige folk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oprPkb6O Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Skal ikke spekulere i hvorfor det er så vanskelig for deg å sende inn kvitteringen, men skjønner ikke det store problemet med at Komplett ber om kvittering for å gi deg pengene. Du trenger ikke spekulere, jeg skrev ovenfor at jeg ikke har kvitteringen fordi jeg er en rotekopp og tok seff ikke vare på den. Noe som var dumt av meg ja. MEN: etter at jeg posta dette fikk jeg faktisk telefon fra komplett.no og nå skulle det bli bot og bedring. De kunne ikke reparere/erstatte min kasse fordi den var gått ut av prod. Men jeg skulle få nytt, bare av et annet merke. Suverent. Hadde ikke venta det, jeg posta her for å være "barnslig og drittsekk", blåse ut frustrasjon for så å glemme dette helt. men nå får jeg nytt power! :-) k Lenke til kommentar
jag Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Er ikke problemet at de først sier de trenger kun strømforsyningen, og deretter sender power supply i retur der de krever å få hele varen tilbake for å kunne behandle RMAen? Deretter må du ha en ny RMA for å sende inn hele varen på nytt, og da svikter systemet hos komplett fullstendig da de aldri klarer å sende deg en ny RMA? Dette lover de så bot og bedring på to ganger, uten at du hører noe mer... Antall RMAer har vel ingen betydning så lenge varen har blitt defekt innen gjeldende tidsbestemmelser for garanti og reklamasjon? Skjønner at dette kan bli frustrerende i lengda... Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Skal ikke spekulere i hvorfor det er så vanskelig for deg å sende inn kvitteringen, men skjønner ikke det store problemet med at Komplett ber om kvittering for å gi deg pengene. Du trenger ikke spekulere, jeg skrev ovenfor at jeg ikke har kvitteringen fordi jeg er en rotekopp og tok seff ikke vare på den. Noe som var dumt av meg ja. 6477282[/snapback] Sorry, men jeg syntes ikke det kom frem i dine innlegg at du ikke hadde tatt vare på den, jeg antok det, men ville ikke spekulere i det. MEN: etter at jeg posta dette fikk jeg faktisk telefon fra komplett.no og nå skulle det bli bot og bedring. De kunne ikke reparere/erstatte min kasse fordi den var gått ut av prod. Men jeg skulle få nytt, bare av et annet merke. Suverent. Hadde ikke venta det, jeg posta her for å være "barnslig og drittsekk", blåse ut frustrasjon for så å glemme dette helt. men nå får jeg nytt power! :-) k 6477282[/snapback] Gratulere med nytt kabinett. Benny Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Skal ikke spekulere i hvorfor det er så vanskelig for deg å sende inn kvitteringen, men skjønner ikke det store problemet med at Komplett ber om kvittering for å gi deg pengene. Du trenger ikke spekulere, jeg skrev ovenfor at jeg ikke har kvitteringen fordi jeg er en rotekopp og tok seff ikke vare på den. Noe som var dumt av meg ja. k 6477282[/snapback] Du kan sende en mail til Komplett.no hvor du definerer ditt utlegg på 70.- for porto. Den mailen kan de bruke som bilag til regneskap Som tidligere nevnt, uten bilag/kvittering stryker regneskapsavdelingen saken. Mvh jarmo Lenke til kommentar
TEE Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 huff ja, ordbruk, men man blir frustrert da, og når det kommer til 3 mnd, det var nettopp problemet. jeg flyttet i mellomtiden og postpakke retur av powersupplyet fikk liten prioritet, sorry komplett.no at jeg hadde et liv utenfor denne saken...6476906[/snapback] Nå er det faktisk ikke Komplett sitt problem at du ikke følger opp din egen retursak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg