Marius5051 Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Jeg begynner på universitetet neste år, og kommer da til å kjøpe en bærbar. Det er sikkert noe tidlig å kjøpe det nå, men det er lett å la seg friste! Spill-pc har jeg fra før, så denne bærbaren skal i all hovedsak være til studie. Men det må jo fortsatt være en bærbar som er brukende til noe mer enn bare word og excel. Denne bærbaren har jeg vurdert, noen som kan si noe pluss eller minus ved denne? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Virker som et godt valg den der. Desverre opplever mange Acer-eiere problemer med at tastene enten slutter å fungere eller reagerer så og si ikke. Det fikses enkelt ved å lime på tasten. En gjenganger spesielt hos WLMI-familien. Når jeg kjøpte bærbar til studiene hadde jeg som hovedkriterier: - God lagringsplass - God batterilevetid - Wifi - Brenner Centrino skal gi deg bra levetid men vær obs på at mange maskiner (de aller fleste faktisk) leveres med elendig batteri. Sjekk hvor mange celler den har. Jo fler, jo bedre. Jeg valgte forresten Apple PowerBook G4 12". Snuser du også på en Apple, kan MacBook være et bedre valg. Når jeg tenker meg om, så selges vel ikke min maskin lenger uansett Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 (endret) Siden jeg har en annen PC til lydbehandling og tung grafikk, sparte jeg liksågodt 7500,- på å kjøpe en brukt på Finn.no: PIII 800MHZ, 192 MB RAM for 2500, med nytt tastatur, to batterier og DVD-ROM. Den kjører XP og office mer enn bra nok, og kan også spille av DVD-filmer på tur. Jeg har ingen kraftigere behov enn dette til studiemaskinen min. Er du i ca samme situasjon vil jeg definitivt anbefale dette, det er ofte bare datakraft og penger ut av vinduet å kjøpe ny PC kun til studieformål. Så det kommer jo an på hvilke studier du skal inn på, og ikke minst hva annet du tenker på utover office-bruk? Endret 12. juli 2006 av Onkel Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 (endret) Jeg er svært uenig med deg Onkel. For det første, støyer en PIII nok. Jeg hater folk som har støyende maskiner under forelesninger. Ikke lett å følge med når en Tupolevturbin starter i ny og ne ved siden av deg. For det andre, batterikapasiteten er nok ikke den beste på slike maskiner. Et batteri sies å ha en levetid på 1.5 år. En PIII, mobile edition eller ikke, bruker vittig mye strøm. Skal man ha slike maskiner stasjonært i en studenthybel med konstant strømforsyning, kan den maskinen være et grei valg. Jeg hadde uansett personlig aldri kjøpt en brukt bærbar maskin. Kanskje av venner eller familie hvor jeg kan lett hendvende meg til hvis det er noe galt med den. Edit: Formulert litt bedre Endret 12. juli 2006 av überGoliath Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Snakker vi om samme maskinvare? Stille er den, og med begge batteriene i har jeg en arbeidstid på 6,5 timer. Men det kan hende du har rett generelt, kanskje jeg bare har vært veldig heldig (dvs, det VET jeg jo jeg var, fyren som solgte meg den var jo over seg av servicevilje, nesten mistenkelig). Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Jeg har opplevd generelt at PentiumIII og generelt bærbare med stasjonærprosessor støyer voldsomt pga varmeutvikling. Jeg tenkte også at en slik brukt maskin, ville hatt et godt brukt batteri dermed lite batterilevetid.. Jeg snakket mer generelt slike maskiner, ikke din spesifik Det høres ut som at du har gjort et røverkjøp Onkel Lenke til kommentar
gastingen Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Det er kun ein måte å finne ut kor mykje ei maskin støyar, det er enten å lese erfaringar/testar av 100% lik maskin eller å sjå/høyre sjølv. Eg har ein Dell centrino maskin, heilt støyfri. Naboen min på lesesalen hadde ogso ein Dell centrino maskin, vifta gjekk nesten heile tida og den støya. Lykke til med val av laptop og studiane. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå