Niro86 Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 (endret) hei! Har en ruter, som jeg gjerne vil ha til å funke med Ip-adapteren min. Ruteren er av type D-link Di-514. Jeg har ingen anelse om hvilket alternativ jeg skal velge, så ruteren kun får en "Access-point" funksjon, hvis det er det det heter. Ip-adapteren gjør jo jobben når det gjelder brukernavn og passord til nettet. Så jeg vil ha ruteren til å kun "gå på nettet" som hele tiden er på. Hva må jeg gjøre? Takker på forhånd for evt. tips Endret 12. juli 2006 av Niro86 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Jeg antar at du har et routermodem og ønsker å få trådløs tilkobling til dette. Du kan logge inn på d-link routeren og slå av DHCP funksjonen på LAN. Deretter kobler du en ethernetkabel fra routermodemet til en av LANportene på D-linken. Du har nå trådløst tilgang til nettet og tre LANporter i tillegg på D-linken. Lenke til kommentar
Niro86 Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 Jeg antar at du har et routermodem og ønsker å få trådløs tilkobling til dette. Du kan logge inn på d-link routeren og slå av DHCP funksjonen på LAN. Deretter kobler du en ethernetkabel fra routermodemet til en av LANportene på D-linken. Du har nå trådløst tilgang til nettet og tre LANporter i tillegg på D-linken. 6476752[/snapback] Hei! Takk for svaret. Jeg har ikke et routermodem. Det er et gammelt Nokia DSL modem fra telenor med kun en LAN-port som kan brukes. Ip-adapteren fra Telio er koblet til denne porten. Jeg må vite hva jeg må gjøre for å kun koble D-link ruteren til Ip-adapteren for å gå på nettet. Uten å trenge å lagre brukernavn og passord på D-link ruteren. Ip-adapteren har en ruterfunksjonalitet i seg selv. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Du kan vel bare koble utgangen på sipuraen til en av LANportene på Dlink (og disable DHCP i Dlink) som nevnt tidligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå