Jack Jazzrabbit Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Jeg har lenge gått og siklet etter ny mobil, og har synes W810i er ganske lekker. Men da jeg endelig hadde bestemt meg, slipper SE den nye K800i, og jeg er igjen litt forvirret. For sannheten er at jeg ikke trenger ny mobil, T630-en fungerer fortsatt. Meg jeg liker å ha med meg musikk nesten overalt hvor jeg ferdes, så derfor har jeg også seriöst vurdert å kjöpe meg en skikkelig MP3-spiller, som f.eks. Creative Zen Vision M, den syns jeg er lekker. Og så, for å gjöre forvirrelsen komplett, oppdaget jeg i dag at PSP har WLAN, og da ble plutselig denne dingsebomsen veldig interresant. Er for tiden på ferie i Sverige, så da kan det jo hende jeg sparer et par hundrelapper på å kjöpe her hos söta bror. Er det noen som kan hjelpe en forvirret stakkar, hva vil dere anbefale? MP3-mobil, MP3-spiller eller PSP? Takker for svar Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Jeg ville helt klart valgt en MP3-mobil. Mye mer praktisk. Hvis du vil ha PSP pga WLAN kan du jo heller slå 3 fluer i en smekk og kjøpe N80 eller N91 som er mobiler med både WLAN og bra MP3spiller. Lenke til kommentar
Ola92 Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Jeg ville helt klart valgt en MP3-mobil. Mye mer praktisk. Hvis du vil ha PSP pga WLAN kan du jo heller slå 3 fluer i en smekk og kjøpe N80 eller N91 som er mobiler med både WLAN og bra MP3spiller. 6479502[/snapback] N80 og N91 koster cirka 3 ganger mer enn PSP eller omtrent to ganger mer enn Zen Vision M. PSP er litt stor, men har knallbra skjerm. W810i med høyttaler er vel det ideelle, eller en annen MP3-Mobil for ca. 2500kr uten abonnement Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Mp3 mobil uten tvil. Min iPod støver bare ned for jeg gidder ikke å drasse på 2 ting. Dessuten har jo ikke iPod møkka radio Lenke til kommentar
epon Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Hva med en blanding av Creative Zen og en mobil? BenQ Siemens har akkurat lansert en telefon som ligner på Creative Zen av utseende. Den heter EF51 og ligger på rundt 3000 kroner Lenke til kommentar
marku Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Hadde klart valgt en egen mp3 spiller. Er veldig praktisk med en musikk spiller som kan lagre mer enn 4 gig, er en del tiltak og flytte musikk fram og tilbake på mobilen. Er som oftest mer oversiktlig med en egen mp3 spiller enn mobil, mitt inntrykk. Lettere og navigere er det og, med større knapper blir det ikke så knotete. Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Jeg går klart for alternativet med MP3 på mobilen. Så slipper jeg å tenke på to duppedingser og batteri til begge, og mobilen har jeg alltid med meg. Nå som batteriet på telefonen min varer lenge med avspilling og det er bedre lyd enn min gamle Asono spiller så ser jeg ikke grunn til bruke egen spiller. Aldri mer egen mp3 spiller for meg. Lenke til kommentar
Panic Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 (endret) Viss det var bare musikk jeg var ute etter ville jeg gått for mp3-mobil! Det fins en haug av mp3-mobiler å velge mellom og mange av disse er like gode som egne mp3-spillere! Mobilen har du med deg nesten overalt og derfor har du tilgang til musikk hele tiden! PSP ville jeg valgt viss du skal ha god video, spill og bildefremviser! Mp3 spilleren er helt kurrant men ikke så avansert som vanlige mp3-spillere! Den holder i massevis for meg som mp3-spiller! I tilleg har du jo Wlan på psp som funker ganske bra! Med den nyeste FW har du også mulighet for å laste ned spilledemoer! Snart skal det også komme kamera og GPS ekstrautstyr til PSP! Personlig jeg både min mp3-mobil (W810i) og min PSP! Og kommer nok aldri til å kjøpe en egen mp3-spiller igjen! Mp3-mobilen er veldig grei på korte turer, mens PSP'n er en underholdningsbombe på lengre turer og ferie! Endret 13. juli 2006 av Mobilfriken Lenke til kommentar
Øystein T. Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Eg har SE w810i og er veldig fornøgd! Har også iPod, men mobilen vert mest brukt. Den er jo uansett med og har radio! Lenke til kommentar
Mathia Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 (endret) Jeg har lenge gått og siklet etter ny mobil, og har synes W810i er ganske lekker. Men da jeg endelig hadde bestemt meg, slipper SE den nye K800i, og jeg er igjen litt forvirret. For sannheten er at jeg ikke trenger ny mobil, T630-en fungerer fortsatt. Meg jeg liker å ha med meg musikk nesten overalt hvor jeg ferdes, så derfor har jeg også seriöst vurdert å kjöpe meg en skikkelig MP3-spiller, som f.eks. Creative Zen Vision M, den syns jeg er lekker. Og så, for å gjöre forvirrelsen komplett, oppdaget jeg i dag at PSP har WLAN, og da ble plutselig denne dingsebomsen veldig interresant. Er for tiden på ferie i Sverige, så da kan det jo hende jeg sparer et par hundrelapper på å kjöpe her hos söta bror. Er det noen som kan hjelpe en forvirret stakkar, hva vil dere anbefale? MP3-mobil, MP3-spiller eller PSP? Takker for svar 6476671[/snapback] Hei, Jeg var i nøyaktig samme situasjon som deg for en måned siden. Hadde en K500i (Som overhodet ikke egner seg som Mp3 spiller), min gamle Mp3 spiller hadde gått kruken, og jeg hadde hørt det samme om PSP som deg. Det hele endte med at jeg tok og evaluerte og researchet alle alternativene skikkelig. Jeg fant , som deg, ut at jeg eeengelti ikke trengte en ny mobil, men at det virkelig hadde gjort seg med litt forandring. Jeg hadde i 1års tid drasset rundt på både mobilen og Mp3 spilleren hvor enn jeg gikk. Noe som egentlig var ganske upraktisk og travelt. Så hvorfor invistere 2000kr++ på en "skikkelig" mp3-spiller, når en såkallt Mp3-mobil er like bra? I tillegg fant jeg ut at PSP virkelig ikke er ett behov jeg har. Ikke reiser jeg så mye, og musikk (kontra spill) fungerer igrunnen ypperlig som underholdning på skolebussen og ellers. By the way så er det jo spill på mobiler :!: Pluss den er jo veldig stor... Som du sikkert har skjønt falt valget tilslutt på en Mp3-mobil. Nå var det bare å finne ut hvilken? Jeg brukte flere uker på å researche alle modellene på markedet, og leste blandt annet GRUNDIG gjennom testene på amobil.no...flere ganger ... før jeg tilslutt bestemte meg for Sony Ericsson W810i. Dette fordi jeg hadde SE fra før og ville derfor slippe styret med å "omstille" meg. (Meldinger, meny navigering osv) - Den er liten i forhold til konkurentene, som foreks. Nokias "N" serie osv. - Kameraet er det desidert beste 2mpx kameraet på markedet (ja, det er videreutviklet fra K750i, og W800i), og det tar faktisk bedre bilder en enkelte 3mpx kameraer! Størrelsen på bildet er nemlig ikke alt. - Den er forholdsvis billig. 2849kr uten abn. på Elkjøp.no er jo langt ifra ille!. - Og sist men ikke minst, selve Mp3-spilleren er ypperlig! Alle vet jo at Sony er pioneren på markedet innen bærbar musikk, og pga deres dominans på 80-90 tallet ble alle bærbare enheter kallt "Walkman" selv om det egentlig KUN var ett merkenavn Sony brukte på sine modeller. Da sier det seg selv at når Sony tar med seg all sin erfaring og kunnskap inn i mobilene sine, så må dette bli bra. Og det er det! Oppsettet i Mp3-spilleren er omtrent likt med det som er i IPod'ene, og forsovidt Creative Zen serien også. Dessuten har den jo også snarvei-knapper til Walkmanen; èn egen for å gå rett til Walkmanen, uansett hva annet du driver med på telefoenen. Èn for spill/pause, og èn for å skifte sang ( denne fungerer også som volumeknapp og både denne og den for spill/pause kan benyttes selv om mobilen har på tastelås osv..) De medfølgende øreproppene leverer en lyd jeg ALDRI noen gang har hørt fra ørepropper! Uansett hvor du leser eller hører om dem, så er det bare skyrt og gode ord å høre. Jeg kan skrive under på at dette stemmer i aller høyeste grad! I tillegg får jo du med ett 512mb minnekort, som gir plass til ca 80-100 sanger i god kvalitet. (Og da har du enda relativt god plass til bilder, video, spill osv..) Og som Amobil.no skrev senest igår så kan du nå få kortene helt opp i 4Gb! Og skulle du ønske at andre velger musikken, har den jo selvfølgelig en flott RDS Radio også Det er overhodet ingen grunn til ikke å velge SE W810i! Den er etter min, og veldig mange andres, mening; markedets beste MP3-mobil! I tillegg har den jo omtrent alt annet av aktuell mobil teknologi.... Håper dette hjalp deg Mvh Marius Endret 14. juli 2006 av Mathia Lenke til kommentar
spzh Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Jeg har lenge gått og siklet etter ny mobil, og har synes W810i er ganske lekker. Men da jeg endelig hadde bestemt meg, slipper SE den nye K800i, og jeg er igjen litt forvirret. For sannheten er at jeg ikke trenger ny mobil, T630-en fungerer fortsatt. Meg jeg liker å ha med meg musikk nesten overalt hvor jeg ferdes, så derfor har jeg også seriöst vurdert å kjöpe meg en skikkelig MP3-spiller, som f.eks. Creative Zen Vision M, den syns jeg er lekker. Og så, for å gjöre forvirrelsen komplett, oppdaget jeg i dag at PSP har WLAN, og da ble plutselig denne dingsebomsen veldig interresant. Er for tiden på ferie i Sverige, så da kan det jo hende jeg sparer et par hundrelapper på å kjöpe her hos söta bror. Er det noen som kan hjelpe en forvirret stakkar, hva vil dere anbefale? MP3-mobil, MP3-spiller eller PSP? Takker for svar 6476671[/snapback] Har vært i samme situasjon - kjenner meg godt igjen i det du skriver. Jeg har jo både mobil, mp3-spiller og PSP, men jeg kan forklare litt mer om hvordan jeg bruker de forskjellige tingene. PSP'en er en god følgesvenn ( ) å ha med seg, på grunn av mulighetene med spill, film og internett. Den har stor og svært god skjerm og i mine øyne ser den direkte sexy ut. Hehe... Men - PSP'en er alt for stor og tung til å bruke som mp3-spiller for min del. Min mp3-spiller må være liten nok til å putte i lomma, og PSP'en blir i drøyeste laget til det. Derfor bruker jeg PSP'en kun til de andre tingene - spill, internett og film. Det er det den er best til. PSP var dermed utelukket å bruke som mp3-spiller. Og det førte meg videre inn på tanken om å bruke mobilen til dette formålet. Når jeg er på lengre turer har jeg alltid med meg diskman og en drøss cd'er uansett, så mp3-spilleren blir i mitt liv kun brukt på bussen, når jeg trener osv.. Derfor orker jeg ikke å bruke flere tusen kroner på for eksempel en Apple iPod med 30/60 gb. Jeg kunne jo lagt inn cd'ene mine på iPoden, men når jeg er ute og reiser har jeg en tendens til å kjøpe flere nye cd'er, så jeg uansett bør ha med diskman for å høre på dem. Da står vi igjen med mobiltelefonen. Den har tre klare fordeler: - (Avansert) mobiltelefon må jeg ha uansett, så ved å bruke den til mp3 slipper jeg å bruke ekstra penger på å kjøpe skikkelig mp3-spiller. - Jeg har den alltid med meg, what so ever. - Den er liten nok til å ha i lomma. Da jeg fikk 512 mb minnekort i min Siemens Sx1 tidlig i fjor, var jeg egentlig solgt. Det var så jævlig snedig å bare ha med mobiltelefon og handsfree, i forhold til mobiltelefon, handsfree, mp3-spiller og ørepropper. Nå har jeg en Nokia N70 med 1 gb minnekort, hvorav halvparten brukes til mp3 (ca 100 låter, tror jeg) og halvparten til andre ting (bilder, spill, applikasjoner osv). Der er mer enn nok til mitt daglige bruk. Tar ikke lange tiden å bytte låter og sånn. Hva som er best for deg er det vel bare du selv som kan finne ut, lykke til! Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 N80 og N91 koster cirka 3 ganger mer enn PSP eller omtrent to ganger mer enn Zen Vision M. PSP er litt stor, men har knallbra skjerm. W810i med høyttaler er vel det ideelle, eller en annen MP3-Mobil for ca. 2500kr uten abonnement 6483485[/snapback] Det er jo ikke det samme. Hvis du kjøper en PSP + en walkman mobil så er du plutselig bare 500kr fra N80 eller N91 uansett. Og da får du alt i en dings. Det betyr at du kan bruke WLAN til å laste ned sanger til MP3spilleren din. Det kan du ikke med PSP (seff KAN du, men da er ikke musikken på mobilen som også brukes som mp3spiller). Stor fordel å ha WLAN på mobilen når man først skal ha WLAN. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Qtek 8300/8310 Mobil med mp3 og WIFI til en billig penge Lenke til kommentar
iam Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Qtek 8300/8310Mobil med mp3 og WIFI til en billig penge 6487528[/snapback] Er enig med han sn0dig. Hvis du ikke er så opptatt på kamera, så kan Qtek 8300/8310 være svaret. Kameraet har 1.3mpx, så det vil holde i masse vis. 8300 er bygd som en musikk mobil og har snarveier slik som walkmantelefoner. Den har windows og windows mediaplayer og kan spille av mesteparten av musikk filene eller filmene. Jeg hadde satset på 8310! Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Hvordan er batteriet på 8310 i forhold til W- serien til SE? Eller noen som har telefonen og vet hvor mange timer du kan høre på mp3 med 8310? Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Hvordan er mp3 delen av K800i i forhold til w810? Lenke til kommentar
Øystein T. Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Hvordan er mp3 delen av K800i i forhold til w810? 6495805[/snapback] Det er so godt som lik mp3 spelar i dei to mobilane. Men den oransje "walkmanfargen" er tatt vekk i k800i! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå