abitpower Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Har problemer med å instalere LAN driver...Noen som har peiling? :!: Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Har problemer med å instalere LAN driver...Noen som har peiling? :!: 6476653[/snapback] model/type, kunne vare fint å vite..... og litt mer info.... Lenke til kommentar
Zink Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Velkommen til forumet! Er dette en nyinstallasjon på et nytt/ gammelt system med Windows XP Home/ Pro med eller uten SP1/ SP2, Win95/98/98se osv. Hvis det gjelder driver til implementert LAN, se manual, at enheten er aktivert i BIOS og/ eller om det har en merknad i Systemegenskaper/ Enhetsbehandling i OS'et. Er du usikker på om det er riktig driver, evt. hva er meldingen? Lenke til kommentar
abitpower Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2006 Har ett Abit AW8 Socket-775..Bruker driveren som var med på driver cd'n...Jeg fikk til å instalere det en gang...men når jeg reinstalerte win xp gikk det ikke... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Har ett Abit AW8 Socket-775..Bruker driveren som var med på driver cd'n...Jeg fikk til å instalere det en gang...men når jeg reinstalerte win xp gikk det ikke... 6489555[/snapback] Har du forsøkt å legge inn hovedkortsdrivere fra CDen som fulgte med hovedkortet (ikke bare drivere for nettverkskortet)? Kan du beskrive "problemene" dine? Lenke til kommentar
abitpower Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2006 Ja....det gikk fint å instalere hk driveren og lyd driveren.. Under instalasjonen så kommer det feilmelding... Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Sitter med samme problemet på en ABIT KN8 kort. Gigabit nettverk integrert i chipset, men maskinen finner det ikke så får ikke lagt inn drivere. Lenke til kommentar
abitpower Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2006 Sitter med samme problemet på en ABIT KN8 kort. Gigabit nettverk integrert i chipset, men maskinen finner det ikke så får ikke lagt inn drivere. 6490566[/snapback] Ja, dette er akkurat det samme problemet som jeg har. Noen som har en løsning?? =p Lenke til kommentar
wil Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Hei. Har dere vært på Abit sine hjemmersider da å sett om dere finner noen drivere der? Helt sikkert noen oppdaterte drivere der. Ellers, kan dere se i Bios da, og se om det er noe der som ikke er riktig. F. eks at nettverkskort er deaktivert eller noe. Men nå skal det jo sies at driverne til hovedkort produsentene ikke alltid er like bra da. Det fikk jeg smertelig erfare i dag. Uff. Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Er vel ikke driverproblem når maskinen ikke finner kortet som en ukjent enhet engang? Men uansett løste jeg problemet med å aktivere nettverkskortet i bios. Tenkte det var for dumt å ha deaktivert nettverkskort som standard men det syntes tydligvis ikke abit... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå