storken Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 hei, var vanskelig å plassere dette emnet men prøver å plassere det her. Hva må til for å opprette ett firma, hvor mye koster det? Lurer på dette fordi jeg skal kjøpe meg bærbar og en god del skoleting og kan derfor spare 5-6k på å ikke betale moms. Blir det stilt spørsmålstegn noen plass om jeg kjøper en bærbar uten noen "grunn"? mvh storken! Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 hei, var vanskelig å plassere dette emnet men prøver å plassere det her. Hva må til for å opprette ett firma, hvor mye koster det? Lurer på dette fordi jeg skal kjøpe meg bærbar og en god del skoleting og kan derfor spare 5-6k på å ikke betale moms. Blir det stilt spørsmålstegn noen plass om jeg kjøper en bærbar uten noen "grunn"? mvh storken! 6476625[/snapback] se her: http://www.spor-oss.no/ når det gjelder moms, så må du vare moms pliktig for å trekke moms. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 (endret) For å slippe MVA så du trenger du at du har et orgnummer som står i mva-registeret. For å få det så må du ha minst 50000kroner i omsetning eller være bonde... For å opprette enkeltmannsforetak koster det kr 0 Endret 12. juli 2006 av Lomz Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Et nettsted du bør absolutt ta en titt på: Innovasjon Norge. Gir mye bra tips for nyetablering.. Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Gid det var så enkelt å slippe å betale moms Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Gid det var så enkelt å slippe å betale moms 6478386[/snapback] Skulle jeg ønske også, da hadde jeg virkelig ikek betalt fullpris for noe over 100lappen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå