Gå til innhold

Vil Microsofts Zune knuse Apple Ipods monopol?

Vil Microsofts Argo knuse Apple Ipods monopol?  

81 stemmer

1. 1. Vil Microsofts Argo knuse Apple Ipods monopol?

• Ja
      15
    • Nei
      53
    • Vet ikke
      13

Anbefalte innlegg

Vidunderet er ikke bare en mp3-spiller, men skal angivelig kjøre spill og filmer, kunne kobles trådløst til internett og brukes til å kommunisere med.

Hva fan :dontgetit:

Hvem pokker er keene på å spille på den "maskina" der da? I så fall kan vel iPod'en det samme? Det er Kabal og masse morro på den :hmm: Filmer kan man se på Pod også! Med kjempebra kvalitet attpåtil!

Det eneste jeg tror kan "knuse" iPod, er overføringa av filer..! Noen som vet hvor mye den kommer til å koste?

6617481[/snapback]

Mulighet for streaming har iPod ikke, og det er her de har det store fortrinnet..

6617493[/snapback]

Har Microsoft tatt patent på streaming og sånt til MP3? Apple kan jo i teorien utvikle akkurat de samme mulighetene på sin maskin.... kan de ikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har Microsoft tatt patent på streaming og sånt til MP3? Apple kan jo i teorien utvikle akkurat de samme mulighetene på sin maskin.... kan de ikke?

6617524[/snapback]

Det har de ikke nei, og apple kan kjøre på med samme teknologi. Jeg kan ikke se at de har noen umiddelbare planer om dette, men de kommer nok etterhvert. De hadde jo den Airport løsningen da, selv om du fremdeles måtte holde deg i nærheten av en stikkkontakt.

Jeg er enig med deg. Jeg tror ikke at folk slipper ipod og kjøpen MS sin spiller over natta. Apple vil ha tid til å utvikle sin egen, hvilket ipod brukerene nok vil foretrekke fremfor MS sin spiller. ;)

Man er nok en slags fanboy enten man vil eller ikke. Har man noe bra som fungerer godt, kjøper man som regel samme merket igjen..

Lenke til kommentar

For mitt vedkommende så tror jeg muligheten for radio er viktigere enn det med stream. Må jo ha tilgang til wlan og det finnes ikke mange steder som tilbyr sånt.

Men slikt som det ser ut nå kan microsoft kanskje klare det, selv om jeg ikke håper på det. Microsoft skal jo selge enheten med tap, slik som de gjør med xbox. Den divisjonen har jo ennå tilgode å tjene penger.

Lenke til kommentar
Den så da overraskende anonym ut - regner med at dette er en prototype og at det endelige produktet blir bittelitt sprekere.

Men som LarsP sier; det finnes jo allerede produkter som glatt gruser iPod - problemet er at folk flest ikke kjenner til dem. iPod har på en måte blitt et standardutrykk for bærbare MP3-spillere med litt kapasitet, slik Walkman var for bærbare kasettspillere for en del år siden.

Så det må en massiv markedsføringsinnsats til - mulighetene høres knall ut, ingen tvil om det, men man må nå et marked som er langt større enn et par milloner 'over gjennomsnittet' oppdaterte mennesker for at slike ting skal bli en suksess.

6476730[/snapback]

er godt mulig at en del ikke vet om konkurrenter, men jeg valgte ipod fordi jeg syns den var best / likte den best.. den er enkel å bruke, ser bra ut og har bra batteritid ( ipod mini 6GB, ca 20 timers batteritid)

alle som har ipod har ikke kun valgt det for å "være en del av gjengen" eller fordi de ikke vet om noe annet.

i tillegg så har jeg mac og det begrenser vel kanskje utvalget litt for meg da.

Lenke til kommentar

Microsoft vil garantert få bot av EU for et eller annet de mener de kan ta dem på. Sikkert noe så patetisk som at spilleren blir levert med et OS hvor det følger med ting som gjør at musikken kan spilles av uten at man må flashe den med tredjeparts programvare.

Dog bryr EU seg lite om at Apple er den produsenten som kjører den verste markedsføringen av dem alle. Tenker da spesielt på at musikk som er kjøpt av Apple, ikke kan kopieres andre steder enn inn på en iPod. Sykt sykt, men EU synes vel det er rettferdig å bare angripe det ene store selskapet som har lykkes mest. Fri konkurranse my ass, sier bare jeg. Microsoft blit jo motarbeidet hele tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...