Gå til innhold

Vil Microsofts Zune knuse Apple Ipods monopol?

Vil Microsofts Argo knuse Apple Ipods monopol?  

81 stemmer

1. 1. Vil Microsofts Argo knuse Apple Ipods monopol?

• Ja
      15
    • Nei
      53
    • Vet ikke
      13

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Støtte for lossless-formater burde gjelde alle spillere. Dessverre er iAudio en av de få som gjør. Designmessig er den jo også bare herlig. iPod er ikke mye pen...

6511975[/snapback]

Enig igjen. Designet er ypperlig. Lydkvaliteten er også meget meget bra :)

Lenke til kommentar
Den er liten, tynn, og har opp til 60 GB disk. Lekker sort finish...

6512034[/snapback]

Sikkert en veldig grei spiller i seg selv, men:

- Den har dårlig skjerm (ikke så stor heller på grunn av et merke der det står "Color Sound").

- Den er en halv centimeter tykkere enn iPod Video.

- Knappene ser rotete ut, noen knapper er også på ene siden.

- Den kan ikke autosynkronisere med PC (CNET).

- Den kan ikke browse etter Artist, Album og Sjanger (CNET).

- Du må bruke et adapter for i det hele tatt kunne koble noe i enheten (Strøm, USB).

Lenke til kommentar

Dårlig skjerm? den var ny, vet at det finnes bedre skjermer men aldri hørt om at folk har klaget over kvaliteten på skjermen før. Regner med at du har spilleren siden du kommer med slike påstander.

Jeg har aldri eid en ipod men syns denne drittslengingen ikke ikke er fortjent.

Lenke til kommentar
Dårlig skjerm? den var ny, vet at det finnes bedre skjermer men aldri hørt om at folk har klaget over kvaliteten på skjermen før. Regner med at du har spilleren siden du kommer med slike påstander.

Jeg har aldri eid en ipod men syns denne drittslengingen ikke ikke er fortjent.

6513605[/snapback]

Jeg bare ser på en lusen oppløsning (160*128) på skjermen jeg.

Lenke til kommentar

Skal være enig i at 1,8" er ekstremt liten skjerm. Personlig vil jeg påstå at smertegrensa for en filmskjerm går ved 2,5" dersom man skal få noe tilnærmet nyttig ut av den. På bildene ser X5 helt grei ut men dersom man faktisk måler opp 1,8" så ser man hvor knøtt det blir. :(

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Før denne spilleren kommer ut på markedet kan du være sikker på at Apple har kommet opp med noe enda bedre. Ryktene om en spiller med stor touchskjerm har jo gått lenge. Og Apple er alltid er et skritt forran.

Microsoft kommer ikke til å knuse iPods monopol (for det er ett monopol, 80% av markedet) ikke med en spiller som den. Og når jeg ser hvor tregt det utvikler seg blir jeg redd for mp3 spilleren og mer og mer sikker på at mobilen tar over om få år. :roll:

Lenke til kommentar

Jeg tror at iPod'en henger på markedet så godt pga. at Apple har etterlevd to viktige prinsipper:

1. Keep it simple

2. Content counts

1. Alle som har tatt i en ipod vet det at denne greia oser det kvalitet av. (-Selv om det er diskutabelt om den virkelig gjør det). Enheten er enkel, med en 4-5 knapper på. Disse knappene er stort sett touch knapper som ikke kan ødelegges oten at uniten knuses. I tillegg lemper de på litt led'er av forskjellig farge som dimmes innimellom. Det hele gjør at man får et stilrent og enkelt preg, som ingen egentlig får bruksanvisningspanikk for å bruke.

2. iTunes gir deg muligheten til å kjøpe og laste ned den ene sangen du liker, og tvinger deg ikke å kjøpe en hel CD med musikk som bare er laget for å støtte opp under 1-2 hits. Dette til en billig penge.

Om MS klarer å komme såpass inn på markedet med lignende prinsipper og massiv markedsføring at de får til en hype lignende den iPod har hatt tviler jeg på. Den gangen iPoden kom var det svært få som hadde mp3 spiller, og markedsføringen og hypen gjorde at et behov ble skapt. Jeg tror rett og slett ikke at MS klarer dette i dag, når en mp3 spiller er helt vanlig i husholdningen..

Men det kan godt være at jeg kjøper en. Trådløs og ultraportabel avspiller til musikkserveren min, hvor som helst i heimen kan jeg ikke la gå fra meg, selv om jeg har en PSP til å gjøre samme jobben i dag :cool:

Endret av Fhj
Lenke til kommentar
Vidunderet er ikke bare en mp3-spiller, men skal angivelig kjøre spill og filmer, kunne kobles trådløst til internett og brukes til å kommunisere med.

Hva fan :dontgetit:

Hvem pokker er keene på å spille på den "maskina" der da? I så fall kan vel iPod'en det samme? Det er Kabal og masse morro på den :hmm: Filmer kan man se på Pod også! Med kjempebra kvalitet attpåtil!

Det eneste jeg tror kan "knuse" iPod, er overføringa av filer..! Noen som vet hvor mye den kommer til å koste?

Lenke til kommentar
Vidunderet er ikke bare en mp3-spiller, men skal angivelig kjøre spill og filmer, kunne kobles trådløst til internett og brukes til å kommunisere med.

Hva fan :dontgetit:

Hvem pokker er keene på å spille på den "maskina" der da? I så fall kan vel iPod'en det samme? Det er Kabal og masse morro på den :hmm: Filmer kan man se på Pod også! Med kjempebra kvalitet attpåtil!

Det eneste jeg tror kan "knuse" iPod, er overføringa av filer..! Noen som vet hvor mye den kommer til å koste?

6617481[/snapback]

Mulighet for streaming har iPod ikke, og det er her de har det store fortrinnet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...