Gå til innhold

Vil Microsofts Zune knuse Apple Ipods monopol?

Vil Microsofts Argo knuse Apple Ipods monopol?  

81 stemmer

1. 1. Vil Microsofts Argo knuse Apple Ipods monopol?

• Ja
      15
    • Nei
      53
    • Vet ikke
      13

Anbefalte innlegg

Microsoft Zune (konseptbilde):

post-64633-1152695512_thumb.jpg

Artikkel

Vidunderet er ikke bare en mp3-spiller, men skal angivelig kjøre spill og filmer, kunne kobles trådløst til internett og brukes til å kommunisere med.

Om dette er bare jippo eller ikke, vet ingen men tror dere at Microsoft kan komme med noe revolusjonerende og knuse Apple Ipods monopol på markedet? Hva må til, isåfall?

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den så da overraskende anonym ut - regner med at dette er en prototype og at det endelige produktet blir bittelitt sprekere.

Men som LarsP sier; det finnes jo allerede produkter som glatt gruser iPod - problemet er at folk flest ikke kjenner til dem. iPod har på en måte blitt et standardutrykk for bærbare MP3-spillere med litt kapasitet, slik Walkman var for bærbare kasettspillere for en del år siden.

Så det må en massiv markedsføringsinnsats til - mulighetene høres knall ut, ingen tvil om det, men man må nå et marked som er langt større enn et par milloner 'over gjennomsnittet' oppdaterte mennesker for at slike ting skal bli en suksess.

Lenke til kommentar

Som tidligere nevnt, markedsføringen er avgjørende. Microsoft har i høyeste råd til å svi av mye penger her, men det vil nok koste dem veldig dyrt å få opplyst alle sauene som pr. idag tror at ipod er det eneste/beste valget.

Lenke til kommentar

1. Ipod har ikke monopol på MP3-spillere til opplysning for dere som kan bli lurt til å tro

det!

2. ER SÅÅÅÅÅ lei av alle som absolutt skal kalle personer med Ipod for sauer, og må

for all del ikke glemme å slenge på BÆÆÆÆÆ som den endelige ydmykelse!

3. Grunnen til at mange gang på gang velger Ipod som sin MP3-spiller har mye med den

tette integrasjonen med ITunes. En ting som er bra for dem som bruker og vil

fortsette og bruke IPod, men dårlig for den som vil bytte til et annet merke!

4. Tror Microsoft har baller til å prise sin MP3-spiller så aggressivt at den vil ta marked

fra Apple!

Lenke til kommentar
1. Ipod har ikke monopol på MP3-spillere til opplysning for dere som kan bli lurt til å tro det!

6479383[/snapback]

Nei, de har ikke det i betydningens forstand men med tanke på markedsandelen de har på solgte mp3-spillere, kan man lett kalle det et monopol.

Og ja, jeg vet hva et monopol betyr..

Lenke til kommentar

Har de halvparten av markedet engang?

Skjønner ikke frustrasjonen enkelte her på forumet her over at ipod selger mest. Har selv aldri hatt ipod men forstår at folk velger ipod, er akkurat som i gamle dager at du ikke ville bli sparket om du valgte ibm. Altså en veldig grei alternativ selv om det finnes bedre alternativer.

Endret av Rakib
Lenke til kommentar

Jeg har aldri merket noe eple monopol da jeg skulle kjøpe MP3 spiller. Jeg har en Asono, og andre i familien har Creative og diverse mer eller mindre kjente spillere. Ingen her har iPod, så betydnigen av det monopolet er kanskje litt overdrevet?

Endret av Mythos
Lenke til kommentar

Jeg mener nå at iPod har monopol på MP3-spillere. Nesten alle jeg kjenner har tenkt å kjøpe seg iPod, og de fleste hadde gjort det hadde ikke jeg overtalt de.

Jeg har følelsen av at det å ha iPod er mote. Og de fleste tenåringer følger mote, unntatt de som vet at det finnes noe som er bedre.

Creative f.eks. har nesten ikke markedsføring som jeg har lagt merke til. Det hjelper jo også at mange kjendiser bruker iPod.

Jeg stemte nei, fordi jeg mener at iPod har bitt seg fast, men samtidig tror jeg at Argo kommer til å ta en god del prosent av markedet. Men som LarsP sier, markedsføring har veldig mye og si, hvis Microsoft får markedsført denne ordentlig, og på en brukervennlig måte kan det hende de vipper Apple av tronen.

Lenke til kommentar

Denne kommer nok til å bli en skikkelig iPod-dreper med tanke på spesifikasjoner, men jeg tviler på at den kommer til å ta noen veldig stor bit av kaka, nettopp på grunn av folk som kjøper iPod fordi det er iPod. (Ikke noe vondt sagt om eiere av iPod)

Og ja, den er nok ganske utsatt for endel blåskjerm-vitser fra iPod-tilhengernes side, selv ved den minste feil.

Det tenker jeg blir Microsofts største problem, siden den skal være ganske banebrytende når det gjelder spesifikasjoner.

Endret av kjehaako
Lenke til kommentar
Denne kommer nok til å bli en skikkelig iPod-dreper med tanke på spesifikasjoner, men jeg tviler på at den kommer til å ta noen veldig stor bit av kaka, nettopp på grunn av folk som kjøper iPod fordi det er iPod. (Ikke noe vondt sagt om eiere av iPod)

Og ja, den er nok ganske utsatt for endel blåskjerm-vitser fra iPod-tilhengernes side, selv ved den minste feil.

Det tenker jeg blir Microsofts største problem, siden den skal være ganske banebrytende når det gjelder spesifikasjoner.

6511186[/snapback]

Hva skal man si hvis det ikke er vondt ment? :lol:

Den største ulempen, spør du meg er at man MÅ bruke iTunes eller andre fiksfaks-programmer for å få det til å virke...

Plug & Play er mye bedre.

Håper virkelig at Creative og Sony kan ta en stor bit av kaka nå, og det tror jeg med denne spilleren og Creative sin Zen V.

Lenke til kommentar
Hva skal man si hvis det ikke er vondt ment? :lol:

Den største ulempen, spør du meg er at man MÅ bruke iTunes eller andre fiksfaks-programmer for å få det til å virke...

Plug & Play er mye bedre.

Håper virkelig at Creative og Sony kan ta en stor bit av kaka nå, og det tror jeg med denne spilleren og Creative sin Zen V.

6511196[/snapback]

Mja. Jeg har en Zen Vision:M og jeg savner iTunes :/

Jeg kan ikke trekke inn sanger direkte på spilleren, og det virker heller ikke med WMP. Sangene legges ikke til mediebibloteket på spilleren.

Hvis jeg finner Vision:M plugin til iTunes som virker kommer jeg til å bruke det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...