Tigereye Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Hei! Har kjøpt meg ny bilstereo med standard ISO utgang. Jeg mister alle innstillingene hver gang tenningen slås av, trenger tydeligvis å koble spilleren til batteriet. Jeg vet hvilken kabel fra bilstereoen jeg skal bruke, men hvor skal jeg koble den til? Kan jeg koble til kabelen på sigarett-tenneren eller klokken i bilen? Den mister i hvert fall ikke innstillingene når tenningen slås av? Setter stor pris på hjelp, kan ikke så mye om dette her. Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Kan jeg koble til kabelen på sigarett-tenneren eller klokken i bilen? Den mister i hvert fall ikke innstillingene når tenningen slås av?Setter stor pris på hjelp, kan ikke så mye om dette her. jepp, du kan koble den til tenner (den har konstant strøm)..... Lenke til kommentar
Tigereye Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 Kan jeg koble til kabelen på sigarett-tenneren eller klokken i bilen? Den mister i hvert fall ikke innstillingene når tenningen slås av?Setter stor pris på hjelp, kan ikke så mye om dette her. jepp, du kan koble den til tenner (den har konstant strøm)..... 6476558[/snapback] Ok, da prøver jeg på det. Takk skal du ha. Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Ok, da prøver jeg på det.Takk skal du ha. bare hyggelig og lykke til..... Lenke til kommentar
aod Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Finnes det ikke egne kabler som ligger klar? Alt etter hvilken bil du har, så får du kjøpt en overgang som du kobler mellom bilkontakten og bilstereo. Om du nå har klipt i stykker ledningene så er det en kabel med 12volt og en som kommer fra tenningen. 12 volt for å gi spilleren strøm hele tiden, og fra tenningen for å skru av spilleren når du ikke har tenningen på. Det er slik i min bil ivertfall. Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Finnes det ikke egne kabler som ligger klar? Alt etter hvilken bil du har, så får du kjøpt en overgang som du kobler mellom bilkontakten og bilstereo. Om du nå har klipt i stykker ledningene så er det en kabel med 12volt og en som kommer fra tenningen. 12 volt for å gi spilleren strøm hele tiden, og fra tenningen for å skru av spilleren når du ikke har tenningen på. Det er slik i min bil ivertfall. 6478023[/snapback] hvis jeg leser riktig, så har han ISO koblingen og alt funker, untatt det at han trenger 12V, for å ikke miste alt han forhåndprogrammerer..... det varierer fra bil til bil, selv om du har ISO kobling. selv kjøpte Pioneer og ISO kobling på Eljkøp og det funket ikke helt som det skulle (manglet høytallere i dører), reiste til Audi og kjøpte ISO kobling, virket alt sammen..... så det er sånn opp og ned, men tror at nye biler er mer ISO standardisert..... Lenke til kommentar
Tigereye Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2006 Finnes det ikke egne kabler som ligger klar? Alt etter hvilken bil du har, så får du kjøpt en overgang som du kobler mellom bilkontakten og bilstereo. Om du nå har klipt i stykker ledningene så er det en kabel med 12volt og en som kommer fra tenningen. 12 volt for å gi spilleren strøm hele tiden, og fra tenningen for å skru av spilleren når du ikke har tenningen på. Det er slik i min bil ivertfall. 6478023[/snapback] hvis jeg leser riktig, så har han ISO koblingen og alt funker, untatt det at han trenger 12V, for å ikke miste alt han forhåndprogrammerer..... det varierer fra bil til bil, selv om du har ISO kobling. selv kjøpte Pioneer og ISO kobling på Eljkøp og det funket ikke helt som det skulle (manglet høytallere i dører), reiste til Audi og kjøpte ISO kobling, virket alt sammen..... så det er sånn opp og ned, men tror at nye biler er mer ISO standardisert..... 6478234[/snapback] Takk for all hjelp folkens, nå fungerer det! Lenke til kommentar
dekoder Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Hvordan ledning er det du kobler til sigarett-tenneren? Har en ny sony-spiller med samme problem.. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Hvordan ledning er det du kobler til sigarett-tenneren? Har en ny sony-spiller med samme problem.. 6556034[/snapback] Prøv deg fram med ei prøvelampe. Koble til jord, og den kabelen som gir lys med tenning avslått er konstantstrøm, den som kun lyser med tenningpå er logisk nok tenningsstrøm. Normalt sett burde det ligge både pluss, minus og tenning allerede strukket frem. Lenke til kommentar
dekoder Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Hvordan ledning er det du kobler til sigarett-tenneren? Har en ny sony-spiller med samme problem.. 6556034[/snapback] Prøv deg fram med ei prøvelampe. Koble til jord, og den kabelen som gir lys med tenning avslått er konstantstrøm, den som kun lyser med tenningpå er logisk nok tenningsstrøm. Normalt sett burde det ligge både pluss, minus og tenning allerede strukket frem. 6557435[/snapback] Hørtes jo egentlig fornuftig ut Skal prøve Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Hvor mye strøm trenger spilleren for å holde minnet? Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) Hvor mye strøm trenger spilleren for å holde minnet? 6588111[/snapback] Trenger kun et signal, dette trenger ikke være mye i det hele tatt ettersom den mates nok med hovedstrøm/jording. Endret 31. juli 2006 av Gurglemuffin Lenke til kommentar
dekoder Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Etter tips fra Expert tok jeg ut spilleren, og koplet den røde strømledningen på den gule, for å fikse problemet. Funket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå