Gå til innhold

Koble Mp3-spiller til USB port

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har problemer med å koble til en 20GB JWS mp3 spiller til pc'en via USB 1.0 porten. PC'en er en gammel Dell Dimension XPS B800r med Windows 98SE. USB kontrolleren heter "Intel 82801AA USB Universal Host Controller".

Pc'en registrerer at jeg kobler MP3 spilleren til USB porten, men den står som ukjent enhet under USB i enhetsbehandling. Jeg får beskjed om driveren som følger med spilleren ikke inneholder informasjon om maskinvaren. Jeg vet med sikkerhet at driveren fungerer, iom. at jeg har brukt den på en annen maskin (win98se, USB 1.0).

Noen som har forslag til hva som kan gjøres? Tusen takk for all hjelp.

ReFre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har søkt litt rundt på nettet og fant en artikkel som sa at USB kontrolleren ikke liker å dele IRQ med noe som heter "IRQ steering". Leste at problemet kanskje kunne løses ved å innstallere windows på nytt, uten ACPI.

Noen som kan bekrefte dette?

Takk for hjelpen.

ReFre

Lenke til kommentar

Ja, du vil kunne forhindre IRQ deling dersom du installerer pc'en på nytt . Men, seriøst, hvem vil vel sette opp en pc på nytt med W98?

Uten ACPI får du en del trøbbel med andre ting, men for all del, knock yourself out :-)

Lenke til kommentar
Takk for svar. Tror du USB vil fungere bedre med WinXP?  Eller er det på grunn av gammel hardware? Tror maskinen skal takle WinXP med P4 800 Mhz og 256 rdram.

Takk for hjelpen.

ReFre

6482496[/snapback]

hmm 256 og winXP...det går men ikke noe særlig bra.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Er ikke så viktig med ytelse. Det viktigste er at jeg kan koble til MP3 spiller (USB mass storage device) via USB og spille av musikk, ettersom jeg kun bruker maskinen til å koble til forsterker.

Men det er selvfølgelig ingen vits i å oppgradere til XP hvis USB ikke funger allikevel.

ReFre

Lenke til kommentar
Takk for svar. Tror du USB vil fungere bedre med WinXP?  Eller er det på grunn av gammel hardware? Tror maskinen skal takle WinXP med P4 800 Mhz og 256 rdram.

Takk for hjelpen.

ReFre

6482496[/snapback]

hmm 256 og winXP...det går men ikke noe særlig bra.

6482638[/snapback]

Heisann! Jeg sitter selv på en gammel PIII 866Mhz/256MB ram med XP installert,-dette fungerer uten problemer. Jeg ville ikke hatt noen betenkeligheter med å installere XP på maskinen din. Eneste en trenger er litt mer oppstartstid, men dette er uvesentlig.

Lykke til!

Wollis

Endret av Wollis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...