Gå til innhold

Logitech MX700, mine erfaringer etter 25 minutter med musa

Anbefalte innlegg

heisann.. ser stadig at diskusjoner om datamus kommer opp, tenkte jeg skulle komme med en liten "anmeldelse" av min nye mus..

SPECS.

(stjålet fra http://www.logitech.com)

Image Processing: 4.7 megapixels/sec

Resolution: 800 dpi

Acceleration: 10g

Speed: 1 metre/sec

FØRSTEINNTRYKK

med skjelvende hender så åpnet jeg pakken med musa i.. litt kluss å få den ut men det var kanskje fordi jeg gledet meg så veldig at jeg ikke klarte å se klart. men jeg fikk da pakket den opp, sprang på butikken fordi de oppladbare batteriene ikke var oppladet og jeg er klar til en lang kveld med ny mus..

INNSTALLASJON.

Etter en erfaring fra en kompis med driverne til denne musa og programmet som følger med, så valgte jeg å ikke innstallere dette men lot heller usb'n overføre alt jeg trengte. grunnen til dette er at dette programmet/driverne som da følger med "fu(ker" litt opp museknappene under spill. dvs.. knapp 4,5,6,7,8 blir vistnok tatt som en knapp. dette er da ikke noe problem hvis man ikke innstallerer driverne. dette er da sikkert en bug som blir fikset snart.

BRUK

Fikk plugget basestasjonen inn i dataen, trykte lett på receiver knappen og satte meg ned. Første jeg da fikk oppdage var at sensitiviteten på denne musa var så kraftig at hvis jeg bare pustet på musen, så fløy musepekeren fra det ene til det andre hjørnet av skjermen.. hmmm.. her må det "underklokking" til.. inn på kontrollpanel og skru ned sensitivitenen litt.. hmmm.. fortsatt ikke nok.. skru den helt ned.. jupp.. det hjalp.. blei nesten sånn som da jeg hadde microsoft intellimouse 3.0 på medium sensitivity.. dette lover bra.. fragmus? jupp.. virker sånn.. musen formelig smelter seg inn i hånden min og føles veldig naturlig i hånden.. med microsoftmusa føltes det ut som en liten "klump" midt i handen siden den da er litt trekant-aktig..

Dette blir da bare bedre og bedre.

FØRSTE SPILLTEST

Hmmm.. hva skal få æren av å være det første spillet med denne musen? hmmm.. etter noen sekunders tenking så fant jeg ut at NOLF2 skulle få den store æren.. fikk smelt opp spillet og til min store glede så trengte jeg da ikke å gjøre noen endringer på oppsettet, museknappene som jeg hadde satt opp til min forrige mus hadde til min overraskelse samme funksjon.. enda et pluss i min store bok. satte igang og spille og fant ut at det å treffe fiender som sprang fort blei faktisk lettere da denne musen reagerte mye fortere enn det jeg var vant med. slik kunne jeg da spille litt mer effektivt i et spill jeg vanligvis suger lett i. :smile:

SLUTTVURDERING.

Joda, dette var verdt 700 kroner og 4 dagers ventetid (da jeg bestilte denne på lørdagskvelden). om jeg kommer til å få mye glede av denne musen? ingen tvil. dette er en mus som mer enn oppfylte mine forventninger. det som gjorde meg litt glad er at hver eneste nye mus jeg har kjøpt, så virker musen litt "ekkel" i starten og man trenger en liten tilvenningsperiode for å bli kjent med musas reaksjoner.. Dette trengte ikke denne musen, den la seg der jeg ville og bevegde seg dit jeg ville før jeg nesten hadde tenkt tanken.

om jeg vil anbefale denne musen til andre? DEFINITIVT.. dette er en mus jeg garantert kommer til å råde andre til å kjøpe

karakter: 9/10

fratrekk? nei, men jeg syns ingen produkter skal få 10/10 da alle må strekke seg lengre for å bli så bra som teknologien kan bli.

om jeg er trådløsfan? nei. har aldri vært fornøyd med trådløs og har derfor alltid hatt den lille halen hengende foran meg.

om jeg jobber som selger for denne musa? nei. jeg jobber med tech support og får ikke ei krone for dette, men jeg følte at dette var en "rapport" som trengtes å bli skrevet..

blir veldig glad for litt feedback. av andre som har denne musa som kanskje kan si meg om jeg har helt feil eller om jeg treffer andre personers følelser også med denne..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg kommer ikke til å skrive noe reviews av den musa av den simple grunn, jeg har ikke musa.

Men det jeg derimot lurte litt på, får du til å bruke alle knappne på musa i spill, f.eks Quake eller UT? JEg har en trådløst Logitech med wheelscroll og 4 knapper, 2 knapper oppå en wheel-knapp combo og en tommel knapp.

tommel knappen får jeg ikke brukt, det er mulig jeg må installere driverne til musa for å få brukt den fjerde knappen?

Jeg gidder ikke å installere driverne til musa, av den enkle grunn Logitech sine drivere suger rett og slett...

Frankey

Krsand

Lenke til kommentar

Jeg har oxo kjøpt Logitech MX700 nå,og den rocker hittil synes jeg.

Men jeg har lagt inn driverne som fulgte med..er det bedre å ikke legge dem inn eller? og hvorfor??

Den hakker ikke når jeg speller i MoHAA som andre trådløse jeg har hatt.

Skal prøve å spella litt mer nå,så får vi se :smile:

Men jeg vil oxo gi den musa her 9/10 points,fordi den er utrolig god å holde.

Batteriene holder lenge..for hver gang du ikke bruker musa,så setter du den til lading bare.

Hvis du dåwner noe stort f.eks..eller ser en film,så setter du den i lade stasjonen,så er den full når du er ferdig :smile:

Men er det noen som vet om det går ann å confige knappene på siden av musa til å kunne brukes i spill?

Tenkte på lean left og lean right osv..

Jeg anbefaler i hvertfall musa til andre som tenker på å skaffe seg en slik en.

Jeg betalte litt for mye for den da..Spaceworld pris..hehe :/ whatever..gadd ikke vente!

MiO

Lenke til kommentar

til deg med driverne. det som er med logitech sine drivere er at de ofte er litt mangelfulle. og du får mer utbytte av musa hvis du ikke installerer disse. da kan du også programmere de ekstra knappene til spill. sånn som jeg.. standard ekstra hos meg er: museknapp 4 = reload, museknapp 5 er= walk. så når jeg holder inn den, så går jeg istedenfor å springe. denne dekker en meter i sekundet og har ti G axx.. så du kommer nok ikke til å klare å dra denne ut av "spor" klarer du det, så anbefaler jeg deg å dra til lege etterpå for da har du mest sannsynlig revet kjøttet av handa di. :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-16 20:47, skrev King_mephisto:

Specs. spørsmål:

hvor lenge holder de full lada batteriene?

hvor lang tid tar det å lade dem opp igjen?

går det ann å bruke andre oppladbare batterier?

Jeg har også Logitech MX700 :smile:

Batteriene som følger med musa holder i 2-3 dager. Disse er nok ikke av beste kvalitet, så jeg tror kanskje jeg skal kjøpe meg nye oppladbare batterier.

Det tar ca. 2 timer å lade batteriene oppigjen. Altså ganske så raskt!

Ja, det går å bruke andre oppladbare batterier. Det er kanskje å anbefale, siden de sikkert holder litt lengre før du må lade opp igjen

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-16 21:44, skrev drbass:

Kan noen gjøre meg en tjeneste?

Dere som har mx700 musa ta og dra den fort fra den ene siden til den andre siden flere ganger. Henger den etter sånn som de andre trådløse musene jeg har testet?

Har den laseren på siden?

Nei, den henger ikke i det hele tatt. Synes MX700 er enda mer presis og kontant enn min gamle Intellimouse Explorer 3.0. Og det sier ikke så rent lite :wink:

Den har "laseren" på venstre siden under musa. Men det har jo overhodet ikke noen betydning for hvor den sitter.

[ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-10-16 22:27 ]

Lenke til kommentar

Det var godt å høre, får min nåværende mus (den som følger med cordless desktop pakka) henger etter.

Jeg må bare si at det med laseren på siden er en ulempe dette har jeg og 3 kamerater konkludert (hvis man drar musa til siden går den automatisk litt nedover pga side laseren)

Lenke til kommentar

Hey Fake!

Hvordan får du konfigurert knappene på musa i spill?

Avinnstalerte driverne for musa og skulle prøve det du sa,men når jeg skal sette opp knappene i spellet,så skjer ingenting.

Dem er "døde" liksom..skjer ikke no når jeg trykker dem.

MiO

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-16 22:44, skrev drbass:

Det var godt å høre, får min nåværende mus (den som følger med cordless desktop pakka) henger etter.

Jeg må bare si at det med laseren på siden er en ulempe dette har jeg og 3 kamerater konkludert (hvis man drar musa til siden går den automatisk litt nedover pga side laseren)

Det skal ikke ha noe å si. Jeg testet nettop. Tok et vater og la framfor meg helt vannrett. Så åpnet jeg Paint og dro musen langs vateret. Resultatet ble at streken ble helt rett. Altså stemmer ikke teorien din. Mulig musa di er defekt eller noe for det har ikke noe å si hvor den optiske sensoren sitter under musa!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...