rommling Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 hei jeg skal konfigurrer en pix nå og hvordan kommer jeg inn på den så jeg får lagt til konfigen. har kobla den til pcen med konsol kabel Lenke til kommentar
Steffan Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 hei jeg skal konfigurrer en pix nå og hvordan kommer jeg inn på den så jeg får lagt til konfigen. har kobla den til pcen med konsol kabel 6476269[/snapback] Hvilken model har du? Lenke til kommentar
rommling Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 det er en cisco pix 501 Firewall Lenke til kommentar
Steffan Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Den er vel satt opp med DHCP default tenker jeg.. Da er det bare å gå til https://192.168.1.1 pix 501 quick start guide Lenke til kommentar
rommling Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 det er ikke standar oppsett på den for det er brukt før så jeg skal resete den først, men hvordan får jeg gjørt det så jeg får standar adresse fra den. vis jeg vet adressa så er det sikkert ikke så ille å koinfigurer resten. Lenke til kommentar
Steffan Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 det er ikke standar oppsett på den for det er brukt før så jeg skal resete den først, men hvordan får jeg gjørt det så jeg får standar adresse fra den. vis jeg vet adressa så er det sikkert ikke så ille å koinfigurer resten. 6476450[/snapback] Hvis den er satt opp som dhcp så kan du se hvilken adresse som kommer opp som default gateway, det vil jo være pixen. Vet ikke helt hvordan du resetter hvis du ikke kommer inn i device manageren Lenke til kommentar
rommling Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 det er ikke satt opp dhcp for jeg får bare at jeg har begrenset på netverkskortet når jeg prøver å koble det inn på pixen ( satt opp så jeg skulle få ip) jeg er veldig grønn på å sette opp brannmur så vis det er noe grundleggende her som dere tor jeg kan så kan jeg nokk ikke det. device manageren? har satt opp routere og aksetpunkter men ikke no mere en det. Lenke til kommentar
Steffan Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Ok. Har du passordet? I så fall kan du bruker hyperterminal og konsoll kabelen. For å deretter resete til factory default. Står i kap 9 i quick start guiden hvordan du gjør koblingen. Kommando for å resete er configure factory-default tror jeg Hvis du ikke har passordet er det litt jobb.. Password Recovery Procedure for the PIX Lenke til kommentar
rommling Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 jeg går ut i fra at jeg har passordet som stemmer. men hvordan kommer jeg inn på hyperterminal? Lenke til kommentar
Steffan Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 I med kabel. Start hyper terminal (hypertrm.exe). Definer opp ny connection, angi riktig com port. Sett riktig bit rate (9600). Tror resten er stemmer med hva som er default for ny connection. Etter du har koblet til trykker du enter et par ganger hvis det ikke kommer opp noe, eller så kan du restarte pixen mens du er koblet til. Da skal du få frem oppstarts-sekvensen. Step 1 Plug one end of the console cable adapter (29-0810-01) into a standard 9-pin PC serial port. Step 2 Plug one end of the blue console cable (72-1259-01) into the console cable adapter. Step 3 Plug the other end of the blue console cable into the Console port. Step 4 Configure the PC terminal emulation software or terminal for 9600 baud, 8 data bits, no parity, and 1 stop bit. Lenke til kommentar
rommling Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2006 vis jeg hadde skjønt at jeg skulle bruke start-kjør-hyperterm.exe litt før så har kontakt med pixen men uansett hva jeg skriver så kommer det. Invalid or incorrect command. Use 'help' for help. jeg bør vel starte med å sette et passord men hvordan. fikk et hint sammen med comandoene jeg jeg skulle legge inn. Enable (passord) wr er (svar ja ar du er sikker) reload vi jeg skriver inn noe av dette så får jeg invalid... er det noe mere jeg må gå inn på?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå