Gå til innhold

Forsikring, (Butikknavn) og Erstattningsprodukt!

Anbefalte innlegg

Jeg har klart å ødelegge min bærbare pc. Jeg har forsikring hos (Butikknavn), glimrende tenkte jeg! (Før du skyter meg, få heller med deg at jeg IKKE hadde tatt backup og hdd er helt ødelagt. Dette har vært fryktelig kjipt for meg....og selvsagt IKKE var med vilje!!)

Så kommer egentlig problemet:

1. Jeg skal ifølge avtalen få "... nytt objekt av samme modell og merke, eller om det ikke finnes tilgjengelig med nærmest likeverdig objekt".

Videre "Det er ingen reduksjon i skadeerstatningen på grunn av alder og slitasje".

2. Min modell finnes ikke lenger, selv om de fører samme fabrikant som før. Så de vil sende meg en "tilsvarende modell" av et annet merke. Denne har på papiret bedre ytelse enn min 1 år gamle laptop. (Dette syns jeg er som å krasje en BMW og få en VW tilbake, fordi "begge går jo fremover og har 1,8l motor)

3. Butikken vil også sende meg en laptop til en annen pris enn det jeg har betalt. La oss si at min laptop kostet 16.990 og de vil sende meg en til 13.990. Modellen er bedre enn den jeg hadde, men her ligger det jo innbakt indirekte et verditap. Jeg kjøpte jo toppmodellen.

4. Jeg er en av de "anal retarderte" og er sinnsykt nøye på detaljer. Jeg valgte akkuratt den pcen jeg gjorde pga. spesifikasjonene OG DESIGNET/UTSEENDE PÅ DEN. Det merke de vil sende meg, kan jeg ikke fordra. Syns det er stygt og ville ikke kjøpt det til halv pris (alvorlig talt, det betyr av en eller annen grunn mye for meg).

5. De vil ikke la meg legge penger imellom for å velge en dyrere modell av samme fabrikat som jeg HADDE.

HVORDAN SKAL JEG FORHOLDE MEG HER, hva skal jeg gjøre og er det noen andre som har opplevd dette? For meg er ikke HP og Asus et "likeverdig" produkt.

Hvis dette ikke ordner seg, hva er da vitsen å betale 3000kr i forsikring?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis dette ikke ordner seg, hva er da vitsen å betale 3000kr i forsikring?

6476228[/snapback]

Skal vi se. uten forsikring, ingen pc etterpå?

Jeg synes det var billig for en splitterny pc. Men ja, jeg er enig med deg at du har lov til å føle deg snytt. Dessverre er det slik med forsikring. Man føler seg snytt og nesten angrer på at man betalte i dyre dommer for en slik dårlig forsikring.

Men det beste er jo at man får en pc tilbake. Hvis du ikke liker den, så får du prøve å selge den ubrukt på bruktmarkedet, og håpe at noen vil betale nesten ny pris for denne maskinen.

Lenke til kommentar

Anngående "snytt" følelsen. Jeg får ny maskin, helt rett i det. Men jeg finner også ut at jeg kunne ha betalt 50-100kr i året for å legge den til i innbo. "Verdiforringelsen" jeg "taper" når jeg får kontanter hos mitt forsikringsselskap, tilsvarer jo den samme forringelsen som (Butikknavn HAHAHAH) automatisk pålegger meg.....

Så slik jeg ser det, betaler man 3000kr og får ingen ting igjen for det...

Endret av KingIxus
Lenke til kommentar

Morsomt at du skriver (Butikknavn) i første post, og så kriver navnet på butikken i neste post :roll:

På innboforsikringen finner de tilsvarende produkt for deg, og SÅ skriver de av for verdiforringelse for x antall år. DVS at de ville satt erstatningsummen 13.990 og så skrevet av, feks 20%? Aner ikke hvor mye de skriver av PC'er.

I tillegg er det egenandel på innboforsikring, denne er svært sjelden under 3000, som regel er den rundt 5000.

Vil tippe du ville sitte igjen med ca 13.990 - (13.990*0,2) - ca 4000 = 7.198 på en innboforsikring

Lenke til kommentar

HAHAHAHA, BUSTED!

Tanken bak å IKKE bruke butikknavn, var å få frem en diskusjon om forsikring på generellt grunnlag og IKKE noe beflammede ord om butikken. Butikken har lite med dette å gjøre, flinke folk der, bare du stiller intelligente spørsmål til dem.

Men det har nå ordnet seg, de har nå gått med på å heller "gå opp" en prisklasse og la meg velge pc. De sa selv at det "ikke er jeg som kunde som skal bli skadelidende". Da får jeg det som jeg vil, i min anal retarderte lille verden.

Slik jeg HAR FORSTÅTT DET, kan en STORT sett betale litt ekstra for å få en "verdigjennstand" lagt til spesielt i innboforsikringen. Dette vil dekke uhell som kaffe og at katten pisser på disken din el. lignende.

Dette SKAL sjekkes opp før jeg henter meg ny laptop. Jeg fikk det jo som jeg ville, men det var for knotete. Dette med at jeg ikke kunne velge pc selv, burde de også ha opplyst om...

Jaja...ting ornær seg.

Lenke til kommentar

1. Oftest kan du ikke legge ut mellomlegg for å få bedre ting, på forsikringssaker.

2. For å unngå slike situasjoner, ikke ødelegg maskinen.

3. Mener du at du skal ha nåværende toppmodellen fordi du kjøpte datidens toppmodell? Det er nesten som å vrake en 92 Mercedes 500SL, og forvente at du skal få en Mercedes Maclaren SLR...

4. Loven er som den sier, du får tilbake noe som yter likt eller bedre, noe maskinen du får gjør, om den er styggere, sier loven ingenting om...

Endret av Ezo
Lenke til kommentar

Grunnen til at forsikrings selskapet ikke lar deg legge i mellom penger er fordi de vil begrense Svinn, hvis man kunne etter 3 år bare hive maskinen i bakken og betale 2K i mellomlegg for å få en topp moderne maskin så ville jo det vært litt feil.

Og ikke bare på det moralske nivået men jo flere som bruker forsikringen jo mer kommer forsikrings premien til å koste.

Men jeg lurer litt på hva du mener hadde vært riktig i denne saken ? Syntes du at du burde fått en mye bedre modell ? Eller er det designet du tenkte på ? I så fall kan man veldig ofte komme med et forslag til selskapet så lenge det holder seg til specs og inne rimelig pris. Til og med fra andre butikker en den du først kjøpte den i (varierer)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...